רכב

הארץ נגד מרב מיכאלי: "התנהלות שערורייתית, פשוט פישלה"

עיתון הארץ תוקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי על החלטתה להפעלת הרכבת הקלה בתל אביב בשבת, וזאת בעקבות הטיימינג המאוחר בו בחרה לעשות זאת: "הניסיון של מיכאלי לנהל כעת קמפיין המתבסס על תמיכתה בהפעלת הרכבת בשבת הוא לעג לרש"
מערכת ice |  16
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)
החלטת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, להפעלת הרכבת הקלה בתל אביב בשבת, ממשיכה לעורר סערה, כאשר הפעם מעיתון "הארץ" שיצא נגד החלטתה דווקא בגלל הטיימינג המאוחר שלה: "בהתנהלותה היא שיחקה לידי החרדים".
נזכיר: כבר בשלהי חודש אוגוסט האחרון, הנחתה מיכאלי את יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע.  כך היא הסבירה את החלטתה: "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל, לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה".
 
את החלטתה הסופית פרסמה שרת התחבורה בתחילת החודש, כאשר הכריזה כי הקו האדום של הרכבת הקלה יפעל בשבת החל מעוד שנה.  לפי הצהרה זו התבקשה נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לבדוק מה תהיה העלות של הפעלת קו זה במהלך ימי השבת והחג. בבדיקה נמצא כי בעקבות הפעלת הרכב בימי שבת וחג, הגידול בבלאי והתחזוקה, שכר עובדים ועוד תעלה למדינה כ-70 מיליון שקל בשנה.
במאמר מערכת של הארץ דווקא יצאו נגד החלטתה וזאת בעקבות הטיימינג המאוחר בו בחרה לממש את החלטתה שכן, לדברי העיתון, לא עשתה דבר מרגע שמונתה לתפקיד כדי לקדם את התחבורה הציבורית בשבת ונזכרה בזאת רק כשהממשלה נפלה: "בהתנהלותה היא שיחקה לידי החרדים, שמתנגדים לנסיעה בשבת, ופגעה במאות אלפי נוסעים שהיו אמורים ליהנות מהאפשרות הזאת ולוותר על השימוש ברכבם הפרטי", ביקרו בחריפות בהארץ, ואך כינו זאת כ-"מחדל", וחתמו: "מיכאלי פשוט פישלה".
בהארץ גם ביקרו את הקמפייו שעורכת מיכאלי סביב הפעלת הרכבת בשבת ומכנים זאת "לעג לרש": גם בגלל איחור הטיפול בבעייה שבכך יוביל שאולי החלטתה לא תתממש, וגם בעקבות קישוש הקולות אותם היא מחפשת "כאילו היא באמת דאגה לציבור הנוסעים".
יש לציין, כי על פי סקר של עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, 75% מהציבור היהודי הבוגר בישראל תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. על פי ממצאי הסקר שערך מכון סמית עולה כי בקרב התומכים 37% סוברים כי יש להתיר לממשלה לאשר תחבורה ציבורית בשבת ולהחליט על  הנתיבים, התכיפות והיקף השירות. 38% נוספים סוברים כי יש לתת לכל רשות מקומית להסדיר זאת עבור תושביה. רק 25% גורסים שיש לאסור בחוק תחבורה ציבורית בשבת. בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה מגיע שיעור התמיכה לכ-95% ומעלה, 79% בקרב מצביעי ימינה ותומכים בכך גם 68% ממצביעי הליכוד.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    תחבורה ציבורית בשבת זאת חובה אזרחית ומוסרית
    חיה 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחבורה ציבורית בשבת זאת חובהנשל הממשל לאזרחים ולא משנה מי השרה או השר האמיצים שיממשו זאת. קל לתקוף את השרה ששרתה בממשלה קצרת דרך,בשל המיגדר ובשל היותה שרה מטעם ה’שמאל’ המקולל.
    סגור
  • 14.
    מרב צודקת
    רחל 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבריה אינם חדשים לידיעת הכתב האנונימי שזו דעתו. שרת התחבורה מדברת על תחבורה בשבת,ברשויות שיחפצו בכך. אנחנו,רובנו מסרבים למדינת הלכה. חיו ותנו לחיות.
    סגור
  • 13.
    אישה שהיא בדיחה מהלכת (ל"ת)
    ישראל 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שקרנית
    אמת 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט לא מתאימה. מצפצפת על כולם.
    סגור
  • 11.
    מיכאלי
    דודו 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלך עליכם עיתון הארץ.ליאור שליין יקבל תאבון וכרגיל ליכלוכים של כיתה ג.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    איך הצלחת להשניא את עצמך על העם
    גני 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בזויה ודוחה
    סגור
  • 9.
    בחירות ,רבותי.
    תום 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגברת טעמה ממנעמי השילטון והיא עושה הכל כדי להיבחר מחדש. גם על ידי יצירת מוקדי חיכוך חדשות לבקרים. לא טיפלה ופתרה שום בעיה אמיתית כמו תחבורה ציבורית ראויה,או הורדת העומס בפקקים הבילתי ניגמרים. השר הקודם לפחות עשה נכון או לא עשה. בנה מחלפים בכל הארץ . ורואים עשיה בכל צומת שכוחת אל. השרה הזו חוץ מלהסית ציבור בציבור המ היא עושתה?.
    סגור
  • 8.
    גם היום יש תחבורה. אמנם מיניבוסים אבל כולם מסתדרים
    דודי א 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סתם מחפשת קולות לפני הבחירות. יודעת שתספוג אש מהמתנגדים וזה מה שהיא רוצה.. כולם ראו שלא רצתה להתמזג עם מרץ . כי היא חשה את עצמה.. ימים יגידו לאן השמאל והמערך יגיעו
    סגור
  • 7.
    מה חשבה לעצמה ?
    אישה 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עם כל כך מעט מנדתים חשבת לקבל תמיכה לביצועים שלך ? הציבור סובל מכל מה שאת עושה ! הרפורמה פגעה בכל נוסעי האוטובוסים תירגעי תפסיקי להרוס תמדינה! התחבורה הציבורית היום כן היום כל כך גרועה נסיעה של 5 דקות אורכת 45 דקות באוטובוס !! הבנה גם אם כל התחבורה הציבורית היום חינם עדין לא ידעו בה למה כי היא כל כך גרועה !!!
    סגור
  • 6.
    מרב מיכאלי טיפסה על עץ גבוה מידי
    משה 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מפלגת העבודה ומרצ רק הבטיחו פצוי כספי למפוני גבעת עמל. לנשים העלו את גיל הפנסיה. בטורקיה הנשים יוצאות לפנסיה בגיל 58-60. לא נשכח לא נסלח
    סגור
  • 5.
    מיכאלי את בושה
    אלי 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק קשקושים וחפירות. זה מה שיש ממך.
    סגור
  • הרסוני
    מיכאלי 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא איכפת שתופעל רכבת בשבת במדינת תל אביב
    סגור
  • 4.
    באמת מכשפה עם נשמה שחורה (ל"ת)
    ממסד מושחת 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    מיכאלי אפיזודה חולפת
    יאיר 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הגברת המופלאה ינאית בן צבי, השתייכה למפלגת העבודה, קיבלת את פרס ישראל עבור תרומה מיוחדת לחברה בישראל. איפה מיכאלי ואיפה ינאית בן צבי. מזרח למערב.
    סגור
  • 2.
    צרת התחבורה הכושלת אייבר !!! (ל"ת)
    אסף 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    היא רצתה להפעיל את הרכבים/ות
    גם גם 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אבל רכבים ( רכבות בזכר ) לא רוצים להפעיל בגלל הריח אז כדי שלא תיהיה אפליה, לא מפעילים גם את הרכבות
    סגור