סטיב ג'ובס: המייסד של אפל ששינה את העולם

מי היה סטיב ג'ובס? הוא הקים את חברת אפל מהמוסך בבית הוריו, וחתום על מוצרים פורצי דרך כאייפד, אייפוד ואייפון. ב-2011 נפטר מסרטן.

מערכת ice |  1
סטיב ג'ובס (צילום Matthew Yohe, https://bit.ly/3Q4YSbQ)
סטיבן (סטיב) פול ג'ובס (1955-2011), היה איש עסקים, יזם ומיליארדר אמריקאי. ג'ובס היה מחלוצי מהפכת המחשב' כמייסד תאגיד אפל ((Apple – המתמחה בעיצוב ופיתוח של מוצרי אלקטרוניקה, תוכנות מחשב ושירותי בידור וצריכה. הונו, נכון ל-2011, עמד על 7 מיליארד דולרים, והעניק לו מקום של כבוד ברשימת האנשים העשירים בעולם.
 
ביוגרפיה עסקית
ג'ובס נולד בסן פרנסיסקו ארצות הברית, לג'ואן קרלו שיבל ועבד אל פתח ג'ון ג'נדלי, ועוד כתינוק אומץ בידי בני הזוג פול וקלרה ג'ובס. כשהיה בכיתה ט' פגש את סטיב ווזיניאק, מי שיהפוך עם השנים לאחד משותפיו להקמת אפל. ב-1972 לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים, החל ג'ובס ללמוד בקולג' ריד, מוסד אקדמי יוקרתי באורגון, אך לא סיים את התואר. הוא עבד כטכנאי וחסך כסף לטיול בהודו, במטרה למצוא שם הארה רוחנית. אחרי הטיול שב לארה"ב.
ב-1976 מהמוסך שבבית הוריו המאמצים, הקים ג'ובס יחד עם ווזניואק ורונלד ביין את חברת אפל, לשם כך מכר את הרכב שלו. אף שהדגם הראשון של המחשב שפיתחה הקבוצה, לא זכה לתהודה יוצא דופן, הדגם השני – "אפל2", זכה להצלחה רבה יותר והפך את ג'ובס ושותפיו לשמות מוכרים בתעשיית המחשבים המתפתחת. הפיתוח הבא של ג'ובס ואפל, מחשבי מקינטוש (על שם זן של תפוחים), העלו עוד יותר את קרנה של החברה ורווחיה.
ב-1985, כשהיה בן 30, נראה היה שהקריירה של ג'ובס ניצבת לקראת מבוי סתום: זאת לאחר פוטר מאפל, על אף ששוויה של החברה הוערך אז בשני מיליארד דולרים. אלא שג'ובס לא אמר נואש, הוא הקים חברה בשם נקסט, וחזר לאפל בדלת הקדמית לאחר כעשור, לאחר שנקסט נרכשה על ידה בכ-400 מיליון דולרים. בשנת 2000 מונה ג'ובס למנכ"ל הקבוע של החברה. שכרו, אגב, עמד על דולר אחד והכניס אותו לספר השיאים של גינס כמנכ"ל בעל השכר הזעום ביותר.
בזכות מוצרים המוגדרים כפורצי דרך – דוגמת אייפוד, אייפד, אייקלאוד ואייפון – אפל היום היא שם מוכר בכל רחבי העולם ותאגיד המגלגל מיליארדים. בנוסף, היה ג'ובס שותף להקמת חברת האנימציה פיסקאר, שהפכה לסטודיו האנימציה המוביל בעולם, ונמכרה לוולט דיסני ב-2006 תמורת כ-7 מיליארד דולרים.
 
באוקטובר 2011 נפטר ג'ובס מסרטן הלבלב. כמחליפו כמנכ"ל אפל, מונה טים קוק.
כריזמה והשראה
ג'ובס היה נשוי ללורן פאוול (לה הוריש גם את הונו), אשת עסקים ויזמית, ולבני הזוג שלושה ילדים. בת נוספת, הסופרת ליסה ברנן-ג'ובס, נולדה ממערכת יחדיו עם כריסן ברנן.
דמותו של ג'ובס זכתה לשלל עיבודים – כגון לסרט הטלוויזיה "שודדי עמק הסיליקון" מ-1999, ולסרט הקולנוע "ג'ובס" מ-2013, שם מגלה את אשטון קוצ'ר את דמותו. על פעילותו יוצאת הדופן, הוענקו לג'ובס מגוון אותות ופרסים. הבולטים שבהם: חברות בהיכל התהילה הלאומי לממציאים, המדליה הלאומית לטכנולוגיה וחדשנות ואפילו פרס גראמי.
ג'ובס מזוהה כנואם כריזמטי וכמרואיין כנה ופתוח, ולאורך השנים ניפק שורה של ציטוטים אלמותיים, ביניהם: "אם הייתי נורמלי, הייתי משתגע מזה" ו"אף אחד לא רוצה למות. ועדיין, המוות הוא סוכן ההתייעלות של החיים, הוא מזיז הצידה את הישנים כדי לפנות דרך לחדשים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא רק זן תפוחים!!!!
    אנצי! 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקינטוש זה חברה של סוכריות בתוך קופסה עגולה ממתכת והן ארוזות בנייר צלופן צבעוני!
    סגור