כסף וצרכנות

שטראוס ואסם ברשימה השחורה: אלו החברות שהעלו מחירים

שר הכלכלה ניר ברקת מפרסם הערב (ראשון) עדכון לרשימות השחורה והירוקה למוצרי מזון, יוזמה שהתחיל לפני חודש במטרה להעלות מודעות בקרב הצרכנים ולהפעיל לחץ על החברות
שירה יום טוב |  1
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)
ניר ברקת מפרסם הערב (ראשון) בפעם השניה את הרשימה הירוקה והשחורה של מותגי המזון,  אחרי שלפני חודש פרסם לראשונה את הרשימות במטרה לגרום לענקקיות המזון לבלום את עליות המחירים שלהן, בייחוד ברקע המלחמה.
ברשימה הנוכחית, שטראוס ויוניליוור מחליפות מקום ברשימות כאשר שטראוס עוברת מהרשימה הירוקה לשחורה ואילו יוניליוור מצטרפת לרשימה הירוקה. חברה נוספת שמתמקמת כעבור חודש ברשימה הירוקה היא ויליפוד. שאר החברות נותרו במקומותיהן כפי שהיה בחודש שעבר.
ברשימה הירוקה דאז הוצגו חברות שטארוס, תנובה, טמפו, החברה המרכזית למשקאות קלים, סלטי שמיר, דיפלומט וסוגת. כזכור, אתמול חשף השר את החברות שנמצאות ברשימה השחורה. אלו החברות שנמנעו מהמהלך של הורדת המחירים שהשר ברקת רצה לקדם: אסם, שסטוביץ', ויסוצקי, יונילוור, בית השיטה, אחוה, זוגולובק, ויליפוד, יכין.

(צילום: nir_barkat@)

עם פרסום הרשימות הראשון שר הכלכלה ניר ברקת מסר הודעה לציבור: "יידע הציבור וייזהר: אלה החברות שהעלו מחירים בשעה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה. מי שמעז להעלות מחירים בלי הצדקה בתקופת מלחמה לא ראוי לאמון הציבור. אני קורא לציבור לקנות נכון ורק ממי שמפגין סולידריות חברתית כלפי עם ישראל ולא מעלה מחירים בשעה קשה זו. יש גבול!״.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנשים דוחפים לעגלה בלי לשים לב כמה עולה אז הם יידעו
    ישי 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי מייצר מה... רק חלק מהחרדים מסתכלים על המוצרים והמחירים.
    סגור