כסף וצרכנות

מחירי הטיסות יירדו? אושר הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל

האיחוד האירופי אישר סופית את ההסכם שהוביל בשנים האחרונות לירידה משמעותית במחירי הטיסות. שר החוץ אשכנזי: "בשורה משמעותית שתבטיח את שיקום ענף התיירות והתעופה"
 
אילן שניג |  2
טיסות לח"ול (צילום pixabay)
עם הפנים ל-1 באוגוסט: הפרלמנט האירופי אישר הלילה את הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל ברוב של 437 תומכים מול 102 מתנגדים. מדובר בהסכם בינלאומי שמאשרר באופן רשמי וסופי את ההסכם הזמני שנחתם בשנת 2013 והוביל לירידה משמעותית במחירי הטיסות. ההסכם פתח לתייר הישראלי יעדים חדשים באירופה והגדיל משמעותית את מספר התיירים המגיעים לישראל. עכשיו רק נותר שאיסור הכניסה לזרים יצומצם ושחובת הבידוד לשבים ארצה תעשה עם אבחנה בין מדינות כדי שנוכל הרגיש זאת גם בכיס.
במשרד החוץ אומרים כי האישור הסופי מבטיח את המשך פתיחת ענף התעופה לתחרות מלאה בין חברות התעופה הישראליות לאירופיות, תוך שימור מחירי הטיסות הנמוכים. המהלך התאפשר בזכות עבודה מדינית ענפה של שגרירות ישראל לאיחוד האירופי בראשות השגריר רוני לשנו-יער וכל שגרירי ישראל במדינות אירופה, כמו גם מטה משרד החוץ בירושלים. בחדשות 13 דווח כי היה חשש כבד בישראל שהאיחוד האירופי הולך להשתמש באישרור ההסכם כסנקציה נגד ישראל סביב סוגיית הסיפוח.
קראו עוד ב-ice
שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר: "אישור ההסכם הוא ביטוי חשוב של מערכת היחסים בין ישראל לבין אירופה, במיוחד בתחומי הסחר, המו"פ והתיירות. במיוחד כעת, כאשר מדינת ישראל ניצבת בפני משבר כלכלי בעקבות נגיף הקורונה, ולקראת חידוש קשרי התעופה, מדובר בבשורה משמעותית שתבטיח את שיקום ענף התיירות והתעופה. אני רוצה להודות לשגריר ישראל לאיחוד האירופי רוני לשנו-יער ולמטה משרד החוץ על העבודה המקצועית והיסודית שהובילה להישג החשוב 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פתיחת שמיים
    בתאל 06/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי פתוחים את השמיים לקנדה לתיירים
    סגור
  • 1.
    אין כמו מקומות מדהימים באירופה ועוד טיסות בזול
    קובי 06/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כמו אירופה מקומות מדהימים ,אוויר מצוין , היום התייר הישראלי מסתפק רק באירופה , ויש סיבות טובות לישראלים לא לטוס לתאילנד הבודהיסטים הם זולות , אל תחפשו להיות חולים ובטח לא להגיע לתאילנד אין כמו אירופה חברים יקרים תשמרו על בריאותכם ובריאות יקירכם.
    סגור