כסף וצרכנות

העתיד כבר כאן: הישראלים עוברים לרכבים שיתופיים

החשש מהידבקות בעת נסיעה באוטובוס והמשבר הכלכלי שאילץ את הציבור לקצץ בהוצאות משק הבית, הוביל את הישראלים לבחור באופציית הרכב השיתופי; חברות הרכב מדווחות על גידול של עשרות אחוזים במכירות

ניר קומם | 
רכבים (צילום freepik)
בשנים האחרונות שטפו את עולם התחבורה מגוון פתרונות לתחבורה שיתופית – אובר, אוטו-תל, באבל, אך נראה שהבשורה שמינפה את קונספט השיתופיות הגיעה רק לאחר משבר הקורונה: חברות הרכב מדווחות על גידול של עשרות אחוזים בשוק הרכב השיתופי, זאת על רקע הירידה בשימוש בתחבורה ציבורית מחשש להידבקות, וההבנה כי נסיעה פרטנית שיתופית מתאימה יותר לתקופה הנוכחית, וכדאית יותר מבחינה כלכלית בהשוואה לרכב פרטי שההוצאות בו מרובות.
במערך הרכבים השיתופיים CAR2GO מדווחים על עלייה בהיקף השימושים מאז תחילת הקורונה: מחודש מרץ נראה כי ישנה עליה מתמדת בביקוש, כאשר בחודש אוגוסט נרשמה עליה של 211% בכמות ההזמנות בחודש לרכב. כמו כן, מעבר לעליה משמעותית בביקוש לרכבים בקרב המנויים הקיימים, נרשמה עליה של כ-10% בכמות המצטרפים החדשים לשירות הרכב השיתופי בתקופה קצרה של 4 חודשים.
גם חטיבת הרכב והאשראי של קבוצת שלמה החזקות, העוסקת בתחום הליסינג, מציגה רווח לפני מס שעומד בחציון האחרון על 71 מיליון ש"ח לעומת 47 מיליון ש"ח בחציון המקביל, גידול של כ-50%. "יותר ויותר ישראלים מבינים, במיוחד כלקח ממשבר הקורונה, שהרגלי הצריכה בתחום הרכב כפי שהכרנו אותם צריכים להשתנות", מסר השבוע אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה. "המעבר לשימוש ברכב כמוצר צריכה, בשיטת הליסינג או כלי רכב שיתופיים או השכרה לפרק זמן מוגדר בהתאם לצורך ספציפי; הוא בלתי נמנע וניכר בתוצאות החברה בחציון האחרון".
סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת "שילוב" בקרב תושבים ממטרופולין ת"א מחזק את הממצאים: 77% ממשתתפי הסקר ציינו כי החזקת מספר רכבים במשק הבית אינה יעילה ומכבידה על התקציב המשפחתי, תורמת לגודש בכבישים מצוקת חניה וזיהום אוויר. 81% מהמשיבים ציינו כי הם מאמינים כי שימוש במגוון פתרונות תחבורה אלטרנטיביים יוביל לצמצום העומס בכבישים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה