כסף וצרכנות

שוק הרכב בעידן הקורונה: ירידה חדה במסירות רכבים - והרע עוד לפנינו

מחודש ינואר ועד ספטמבר נמסרו בישראל כ-180 אלף מכוניות חדשות לעומת כ-218 אלף בתקופה המקבילה, ירידה של 17%. משווקי הרכבים צפויים לצאת בהנחות כדי לצמצם את המלאי שברשותם. מי מותגי הרכב המובילים במסירות מתחילת 2020?
שרון טל | 
רכבים (צילום unsplash)
משבר הקורונה פגע אנושות בשוק הרכב. הסגרים על המשק הובילו להפסקה כמעט מוחלטת של רכישות רכבים, ולאגירת מלאי ישן אצל היבואנים. מנתוני איגוד יבואני הרכב עולה כי מתחילת השנה (ינואר עד ספטמבר), נמסרו בישראל כ-180 אלף מכוניות חדשות, ירידה של כ-17% בהשוואה לשנת 2019, אז נמסרו כ-218 אלף מכוניות בתקופה המקבילה. בחודש ספטמבר האחרון נמסרו כ-18.5 אלף מכוניות.
המותג שממשיך להיות החזק בישראל הוא יונדאי, שזוכה במקום הראשון עם 27,922 מסירות רכב מתחילת 2020. במקום השני, רכבי טויוטה, עם 21,883 מסירות. קיה במקום השלישי עם 21,773 מסירות. הבאים ברשימה הם סקודה (15,966), מיצובישי (11,687), סיאט (9,329), מאזדה (8,280), סוזוקי (7,222), ניסאן (6,004), שברולט (5,954).
בחודשים הקרובים צפויים היבואנים ומגרשי הרכב להציע מבצעים שונים על מנת לנסות ולהיפטר מהמלאי הישן. המשמעות עבור הצרכנים היא שיכולת המיקוח גוברת ככל שהשנה הבאה מתקרבת. היבואנים מתארגנים לקראת מלאי חדש, ולכן סביר להניח שיהיו מוכנים להתגמש משמעותית במחיר, על מנת לפנות את המגרשים למודלים 2021.
הפגיעה בשוק הרכב נצפתה גם בקרב היבואנים הזעירים של רכבי יוקרה, מה שהוביל להחלטה בכנסת להאריך בחצי שנה את צו הוראת השעה ליבואני רכב זעירים, שיאפשר ייבוא רכבים שטרם חלפה שנה מאז ייצורם ועד לרישומם בישראל.
תגיות קורונה | רכב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה