כסף וצרכנות

מסחר בנשים ועד סחר בסמים: היורופול סגר את הדארקמארקט

בתום חקירה משולבת נעצר אדם החשוד בניהול פלטפורמת הסחר הלא חוקית, נסגרו כל השרתים של האתר במזרח אירופה והאתר ירד מהאוויר. לאן יעברו ה"סוחרים"? על פי עדויות שונות, ככל הנראה לטלגרם
 
רועי בהריר-פרל | 
תקיפות ההאקרים (צילום pexels ,freepik)
השוק השחור הגדול ביותר בדארקנט - ה-DarkMarket הופל אמש (שלישי) בפעולה בינלאומית שהוביל היורופול - סוכנות המודיעין הפלילי של האיחוד האירופי. במקביל, רשויות החוק בגרמניה שמו את ידיהן על גבר אוסטרלי החשוד כמי שמנהל את האתר הלא חוקי ועצרו את פעילותם של 20 שרתים באוקראינה ובמולדובה, שמעליהם פעל האתר.
בכך, יש להניח, תמה פעילותו של האתר המרכזי, אבל עדיין, בכל הנוגע לעבריינות ברשת מדובר בטיפה בים. בייחוד לאור העובדה שבימים האחרונים חצתה הרשת החברתית שבה מתנהל כיום חלק ניכר מהפעילות הזאת - טלגרם - את רף 500 מיליון המשתמשים.
עד לסגירתו, הדארקמארקט היווה זירת מסחר שוקקת עבור 500 אלף משתמשים שביצעו בו יותר מ-320 אלף עסקאות בסך הכל, על פי המידע שמסר היורופול. בין השאר נסחרו שם סמים, כספים מזויפים, כלי נשק, פרטים של כרטיסי אשראי, נוזקות ואף בני אדם, בעיקר נשים, בהיקף מוערך של 140 מיליון יורו, באמצעות מטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין ומונרו. גם בטלגרם, אגב, נמצאו לא מעט קבוצות סחר שבהן נמכרים, באופן לא חוקי, מבני אדם ועד סחורות אסורות.
כעת, על פי הדיווחים, מתכוונות הרשויות באירופה להשתמש במידע שהצטבר עם הזמן בשרתים של הדראקמארקט על מנת לאתר מוכרים וקונים שעשו שביצעו באתר עסקאות וכן העברות כספים לא חוקיות.
סגירת האתר היא למעשה חלק מהחקירה המתוקשרת של חברת השרתים Cyberbunker, שהיוותה בית לפלטפורמת הטורנטים המצליחה The Pirate Bay ולפורטל ההדלפות WikiLeaks. הצעד האחרון של היורופול נגד הדארקמארקט הוא, לדעת רבים, תקדים שעשוי בהחלט להוביל לסגירה עתידית של אתרים ואפליקציות העוברים על החוק - ביניהם, אפשר לשער, גם רשת המסרונים טלגרם.
בינתיים, המאבק של הרשויות האירופיות, שמובילות את המגמה העולמית של ההחמרה כלפי עבריינות רשת מכל סוג שהוא, ממוקד עדיין בדארקנט. בתחילת 2020 נסגר אתר הדארקנט השוקק "וול סטריט מרקט", לאחר חקירת הרשויות באירופה, ואתר הסחר המחתרתי "אמפייר מרקט" החליט לסגור את עצמו עוד לפני שהחלה חקירה בעניינו. כעת, כמובן, יהיה מעניין לעקוב אחר גורלה של טלגרם, שעל פי עדויות מתבצעות גם במסגרתה פעולות לא חוקיות, במדינות אירופה ובכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה