כסף וצרכנות

ת"א, ניו-יורק או ברלין: איפה הפיצה משפחתית הכי זולה?

זוכרים ששילמתם 30 שקל על מגש פיצה+תוספות? יום הפיצה הבינלאומי יצא השנה בתקופה של עליות מחירים ומחאה נרחבת לצידה, וזה זמן טוב להשוות כמה עולה מגש פיצה בישראל לעומת ערים מרכזיות בעולם
מערכת ice |  1
דומינוס פיצה (צילום pexel)
יום הפיצה הבינלאומי מצוין היום (9.2) ברחבי העולם. פיצה היא מאכל שמתאים כמעט לכל זמן, אם אתם רעבים בבוקר בצהריים או בערב, ואפשר להזמין אותו עם כל אחד, כי מי יתנגד למגש פיצה חם?
השנה, יום הפיצה יצא כשבקרע רשתות מרכזיות הכריזו על העלאת מחירים ועוררו מחאה נרחבת שהעלתה את נושא יוקר המחיה בישראל. ולאחר שהשוונו את מחירי הגלידה והבירה, הגיע הזמן לראות כמה משלמים ישראלים על הפיצה לעומת תושבי ניו יורק וברלין:
בישראל, רשתות גדולות בדרך כלל יעלו יותר למגש משפחתי: הרשתות העולמיות דומינוס' ו'פיצה האט' לוקחות 69.90 שקל למגש משפחתי, והרשת העולמית 'פאפא ג'ונס' לוקחת 72.90 שקל למגש. אחריהן רשתות ארציות שעולות בד"כ פחות: רשת 'פיצה פצץ' לוקחת 45 שקל למגש משפחתי מדיום, ו-55 שקל למגש לארג', רשת 'קאסה דל פפה' לוקחת שלוקחת 50 שקל למגש, וכך גם פיצה 'רומא'. פיצה 'פארגו' לעומת זאת, גובה 69.90 למגש משפחתי. אחריהן באות רשתות מקומיות בעלות כמה סניפים או סניף אחד, ששם מגש משפחתי יעלה בד"כ בין 35 ל-50 שקל. כמובן שאפשר גם למצוא מגש ב-30 אך זה נדיר יותר.
 
בברלין לעומת זאת, מגש פיצה נע בין 8 יורו ל-11, שהם כ-30 שקל למגש משפחתי פשוט עד 40 למגש איכותי יותר או עם הרבה תוספות. בניו יורק אפשר למצוא אפילו ביותר זול, כאשר המחירים נעים בין 6.5 דולר למגש משפחתי פשוט, ל-11 דולר למגש איכותי יותר. בעברית זה בערך בין 20 ל-35 שקל.
ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז השבוע שהוא יפעל להגדיל את התחרות בשוק המזון שתגרום לירידת המחירים. ימים יגידו אם התכנית שלו, יחד עם שר האוצר ליברמן, תשפיע באמת על המחירים בישראל, או שתושלך לפח ההיסטוריה יחד עם שאר התכניות והיוזמות להוזלת המחיה, שנידונו בממשלות הקודמות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסתבר שמה שאמרו על יהודים וכסף מדויק (ל"ת)
    יהודים זה חרא 02/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור