תוכן שיווקי

פרופ' אייל וינקלר מדבר על ניתוחים פלסטיים

תוכן מקודם |
noar (צילום shutterstock)
מהם הניתוחים הפלסטיים והטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר בקרב בני נוער? מתי מומלץ לקיים אותם ומה חשוב לבדוק טרום ההליך הניתוחי או ההליך הטיפולי? אנחנו שאלנו, פרופסור אייל וינקלר השיב.
בשנים האחרונות, יותר ויותר בני ובנות נוער מתעניינים בניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים, כאשר חלק מהטיפולים והניתוחים האסתטיים מתקיימים למטרות תיקון עיוותים מולדים באיברי הגוף השונים וחלקם מתקיימים למטרות טיפוח ושיפור המראה.
"לצד החשש, הורים מודעים כיום, יותר מתמיד, לחשיבות התפתחות דימוי עצמי תקין והשתלבות חברתית טובה של ילדם" מסביר לנו פרופסור אייל וינקלר, מבכירי הרופאים בישראל בתחום הכירורגיה הפלסטית ומנהל מרכז המומחים- וינקלר קליניק. "היקף הטיפולים והניתוחים המוצעים כיום לבני ובנות נוער הינו רחב ומגוון והוא כולל בין היתר: ניתוחי אף, ניתוחי הצמדת אוזניים, ניתוחי הקטנת שדיים, תיקוני א-סימטריה ושד טוברוטי, ניתוחי גינקומסטיה אצל נערים שמראה השד שלהם דומה לשד של אישה, טיפולים אסתטיים להעלמת כתמי עור וטיפול בוטוקס למניעת הזעת יתר בבית השחי וכפות הידיים והרגליים.
מה חשוב לדעת לפני קבלת ההחלטה בנוגע לקיומו של הליך ניתוחי הליך טיפולי בקרב בני נוער?
"אנו שמים דגש על מצב בריאותם של הנערים והנערות לפני הניתוח, בניתוחי שדיים מקפידים על בדיקת אולטרה סאונד. כמו כן, ישנם לא מעט ניתוחים וטיפולים אסתטיים המחייבים התייחסות נקודתית לא רק לגילו של המועמד לטיפול או הניתוח, אלא גם למצב בריאותו הכללי, קצב התפתחות גופו ובעיקר מצבו הרגשי ", אומר פרופ' וינקלר המתמחה במגוון רחב של ניתוחים פלסטיים בקרב בני נוער.
פרופסור אייל וינקלר
מהו הגיל האופטימאלי לניתוחים פלסטיים?
"כל מקרה הוא אינדיבידואלי. הגיל האופטימאלי לקיום ניתוח פלסטי בקרב בני נוער, נקבע בהתאם לסוג הניתוח" מסביר פרופסור וינקלר, "ישנם ניתוחים כגון: ניתוח להצמדת אוזניים אותם ניתן לבצע כבר מגיל 6, וזאת מכיוון שהאוזן משלימה את גדילתה בסביבות גיל זה, ומכיוון שמדובר בהליך ניתוחי פשוט. את ניתוחי האף לצורך העניין ניתן לקיים כבר בסביבות גיל 14-15.
ניתוחים כגון שאיבת שומן וניתוחי חזה בקרב נערות מומלץ לקיים בין גילאי 16-18 ותוך התחשבות בסיום שלב ההתפתחות ההורמונלי וזאת למעט מקרים חריגים בהם ניתוחי החזה, בייחוד אלו המיועדים להקטנת החזה, אינם סובלים דיחוי מכיוון שהנערה סובלת מגודלם של השדיים ומכאבי גב ושכמות כתוצאה מעומס משקלם של השדיים.
מתי מומלץ לבני הנוער לעבור טיפולים אסתטיים או ניתוח פלסטי כזה או אחר?
"בני נוער מעדיפים בדרך כלל לעבור את הניתוחים בזמן חופשה ארוכה: לפני חופשת סוכות/פסח או במהלך החופש הגדול. מניסיוננו בני נוער נוטים להחלים מהר ובקלות יחסית. כמו כן, מומלץ לבצע את הניתוחים או הטיפולים מספר חודשים לפני מועד הגיוס, וזאת על מנת שהליך ההחלמה לא יתנגש עם תקופות החיול הראשונית".
תגיות נוער | ניתוח
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה