תוכן שיווקי

כל מה שצריך לדעת על הועדה להפסקת היריון

תוכן מקודם |
ועדה (צילום DEPOSITPHOTOS)
חושבת על הפסקת היריון מכל סיבה? עליך לדעת שעל פי החוק העונשין התשל"ז-1977, כל הפסקת היריון חייבת להיעשות באישור הועדה להפסקת היריון. הבאנו בפניך את כל המידע אודות הועדה, כך שתוכלי לדעת אם הנך עומדת בקריטריונים או לא, והיכן תמצאי את הועדות הללו.
על פי החוק, כל אישה בישראל זכאית לבצע הפלה, אך כל הפסקת היריון חייבת להיעשות בכפוף לאישור הועדה להפסקת היריון. ועדה זו תכלול רופא בכיר מהנהלת בית החולים/המוסד הפרטי, רופא בכיר המומחה בגינקולוגיה ועובדת סוציאלית. בנוסף, כל ועדה שכזאת צריכה להכיל לפחות אישה אחת. תוכלי לקבוע תור במקום המתאים לך ללא כל קשר למקום מגוריך, במוסד פרטי או ציבורי. בהמשך נפרט כיצד מגישים את הבקשה.
באילו מקרים ניתן לפנות לוועדה להפסקת היריון ולקבל תשובה חיובית?
  • אם גילך נמוך מגיל הנישואין המותר על פי החוק בחוק (גיל 17), או שגילך מעל 40.
  • במקרה שבו ההיריון מחוץ לנשואים, או שנגרם מיחסים אסורים (תוצאה מאונס, גילוי עריות וכו').
  • אישה רווקה, אלמנה או גרושה.
  • במקרה של היריון בסיכון או חלילה במקרה של גילוי מום אצל הוולד.
  • היריון שעשוי לסכן את חיי האישה ולגרום לה לנזק נפשי או גופני.
חשוב לציין שבמידה והנך עומדת בקריטריונים אלה, הועדה להפסקת היריון חייבת לאשר את ההפלה. במידה ואינך עומדת בקריטריונים והועדה דחתה את הבקשה –ניתן לפנות לוועדה אחרת ולנסות לעבור שם.
כיצד פונים לוועדה להפסקת היריון?
כיום כמעט בכל בית חולים ציבורי קיימת ועדה להפסקת היריון, או במרכזים פרטיים אשר מורשים לבצע הפלות ומפעילים ועדה להפסת היריון. הנך יכולה להגיש את הבקשה בכל עיר שתבחרי, לא רק בעיר מגוריך. בכל בית חולים הועדה מתכנסת לפחות פעמיים בשבוע, כאשר במרכזים פרטיים, כמעט בכל יום. ניתן לבדוק זאת באתר האינטרנט של בתי החולים השונים ברחבי הארץ או לחלופין להתקשר ולברר את הזמנים בהם הועדה מתכנסת. במידה ותרצי לקבל מימון דרך קופת החולים להפלה, מומלץ לבדוק מראש מול קופת החולים אם אילו בתי חולים הן עובדות.
לאחר קביעת התור לועדה, יש להגיע במועד הדרוש עם המסמכים הבאים:
  • תעודת זהות
  • בדיקות דם
  • אולטרסאונד עדכני המראה את גיל ההיריון
  • מסמכים נוספים על פי הצורך (לדוגמה הוכחה למום בוולד)
האם התהליך הוא בתשלום?
כן. יש צורך לשלם אגרת ועדה בתשלום של 450 שקלים. במידה והינך קטינה, את זכאית לקבל התחייבות מקופת החולים על מנת שלא לשלם את האגרה. כמו כן, אין צורך באישור ההורים. אם הינך עומדת בתנאים למימון ההפלה, תקבלי החזר גם על הוועדה.
תהליך ההפלה
לאחר קבלת אישור להפסקת היריון מטעם הועדה, תוכלי להתחיל בתהליך ההפלה. את ההפלה ניתן לבצע בבית החולים או במקומות פרטיים המורשים לכך. חשוב מאוד להקפיד ולבחור רק במקום מורשה וחוקי לביצוע הפסקת היריון. בחירת מקום שאינו מורשה יכול להוביל לפגיעה ממשית ולרשלנות.
את המאמר כתב ד"ר גיא גוטמן- גינקולוג מומחה מעל 20 שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה