השוק

ברקליס רושם רווח נקי של 1.93 מיליארד דולר, המניה זינקה ב-7%

תאגיד השירותים הפיננסיים הלונדוני הפתיע את האנליסטים, שנערכו לרווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 1.29 מיליארד ליש"ט. הרווחים לפני מס ירדו ב-12%, והכנסות הקבוצה ב-4%. כל אלו על רקע מהלכי התייעלות נרחבים, וכאשר המנכ"ל מבטיח כי תוצאות הרבעון הראשון של הבנק מראות את מחויבותו ליישום התוכניות האסטרטגיות
מערכת ice | 
ברקליס (צילום ויקיפדיה)
מניית ברקליס עלתה ביום חמישי בכמעט 7% לאחר שהבנק דיווח על רווח נקי ברבעון הראשון המיוחס לבעלי מניות של 1.55 מיליארד ליש"ט (1.93 מיליארד דולר), גבר על הציפיות והחזיר את המלווה הבריטי לרווחים על רקע שינוי אסטרטגיה משמעותי. אנליסטים שנשאלו על ידי רויטרס ציפו לרווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 1.29 מיליארד ליש"ט ברבעון, לפי נתוני LSEG.
מניית הבנק סגרה את המסחר בעלייה של 6.7%. הרווחים לפני מס, לעומת זאת, ירדו ב-12% ל-2.28 מיליארד ליש"ט לעומת 2.6 מיליארד דולר בשנה הקודמת, כאשר הבנק מתאמץ ליישם את תוכניותיו האסטרטגיות הנרחבות, שכללו גם מהלכי התייעלות. הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו ב-6.95 מיליארד ליש"ט, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
סך ההוצאות התפעוליות הרבעוניות עלו ב-2% בהשוואה לשנה ב-4.2 מיליארד ליש"ט. ברקליס דיווחה על הפסד נקי של 111 מיליון פאונד ברבעון הרביעי של 2023 עקב טלטלה תפעולית שנועדה להפחית עלויות ולשפר את היעילות. המנכ"ל אמר כי תוצאות הרבעון הראשון של הבנק הראו שהוא מחויב ליישם את התוכניות האסטרטגיות שלו, לרבות באמצעות השקעה נוספת בעסקי הצרכנות שלו בבריטניה ובאמצעות רכישתו של Tesco Bank, שצפוי להסתיים ברבעון הרביעי של השנה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה