קריפטו

נוכל הקריפטו יסיים את חייו בכלא? זה העונש שדורשת התביעה

חצי שנה, עברה מפתיחת משפטו של איש העסקים האמריקאי היהודי סם בנקמן-פריד, הידוע בכינויי "נוכל הקריפטו". כעת, לאחר שהורשע בשבעה סעיפי אישום ושבועיים לפני מתן פסק הדין, התביעה, מבקשת לגזור עליו עונש מאסר של בין 40-50 שנות מאסר. כל הפרטים
מערכת ice | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
איש העסקים היהודי אמריקאי סם בנקמן פריד, זכה להכרה כמי שייסד בשנת 2019, את בורסת הקריפטו FTX. אך, הכל השתנה במהלך 2022 כשהוא נעצר על ידי רשויות החוק בארה"ב בשל חשד להונאה ושימוש בכספי משקיעים לצרכים אישיים. בנקמן פריד שהה במעצר קרוב לשנה. כעת, לאחר שהורשע בשבעה סעיפי אישום התביעה מבקשת לגזור עליו עונש מאסר של 40-50 שנים בכלא ולהטיל על הנאשם קנסות בסך של 11 מיליארד דולר על מנת לכסות את ההפסדים שספגו המשקיעים והלקוחות ב-FTX ובזרוע המסחר שלה, אלמידה. 
התביעה המשיכה להצדיק את גזר הדין שהיא דורשת וציינה בתזכיר גם את העובדה שבנקמן פריד, מגיע ממשפחה מיוחסת. שכזכור, שני הוריו הם מרצים למשפטים באוניברסיטת סטנפורד, והוא עצמו למד ב-MIT. בין סעיפי ההרשעה של בנקמן פריד, שזכה מאז לכינוי "נוכל הקריפטו" נמצא כי הוא גנב מלקוחותיו סכום כולל של 8 מיליארד דולר. בית המשפט בראשות השופט לואיס קפלן, מתוכנן לפרסם את גזר הדין של בנקמן פריד בתאריך ה-28 במרץ. 
 
לקראת התאריך המיוחל התביעה הגישה לבית המשפט תזכיר שבו נטען כי אלפי אנשים תמימים מרחבי העולם שהשקיעו ב-FTX את מיטב כספם הפסידו סכומי עתק בגלל חיי הראוותנות שניהול בנקמן פריד. מעל כל זה, בתביעה מציינים שלמרות ההוכחות ולמרות שהורשע בשבע סעיפי אישום הנאשם מסרב להודות שפעל לא כראוי.
לעומת דרישות התובעים, מארק מוקאסי עורך דינו של בנקמן פריד, שהעונש ההולם לעבירה מסוג זה הינו מאסר שתקופתו תנוע בין חמש עד שש וחצי שנים. כמו כן, מוקאסי טען שבנקמן פריד כלל לא התכוונן לגנוב כספים מלקוחותיו והוסיף שמרבית הלקוחות עתידים לקבל את כספם בחזרה. דוברו של בנקמן פריד מסר שמוקאסי יגיש לבית המשפט את תגובתו להצהרות התובעים בשבוע הבא. ואף לערער על ההרשעה ועל גזר הדין של בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה