קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: כל מה שצריך לדעת על הקרן החדשה של בלקרוק

בלקרוק, מנהלת הנכסים הגדולה בעולם עם למעלה מ-10 טריליון דולר שווי נכסים תחת ניהולה, משגעת לאחרונה את עולם הקריפטו אחרי שקימה  קרן כספית ראשונה מסוגה על רשת אתריום, בשיתוף עם החברה הישראלית המפוקחת ופועלת בארה"ב, Securitize. אז מה הייחוד שלה ומה ההשפעה שלה על עולם הקריפטו?  נבחרת הקריפטו עם כל התשובות 
מערכת ice |  1
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
בלקרוק, מנהלת הנכסים הגדולה בעולם עם למעלה מ-10 טריליון דולר שווי נכסים תחת ניהולה, משגעת לאחרונה את עולם הקריפטו אחרי שהודיעה בשבוע שעבר על הקמת קרן כספית ראשונה מסוגה על רשת אתריום, בשיתוף עם החברה הישראלית המפוקחת ופועלת בארה"ב, Securitize.
פנינו לבכירי הקריפטו בישראל על מנת להבין מה מה הייחוד שלה ומה ההשפעה שלה על עולם הקריפטו? 
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3:
"מ-2017, היה ברור שניתן לבנות מחדש את שווקי המניות על גבי הבלוקצ'יין. אבל למרות ההבנה הזו, זה לא הלך. הסיבה היתה פשוטה - לשווקי מניות יש רגולציה קשוחה וקפדנית שבאה לטפל במאות שנים של לקחים מהונאות, התרסקויות ותרמיות. הרגולטורים לא ראו בעין יפה את השחקנים החדשים שהצליחו להבין איך להטמיע מהר את השיטות החדשות לטוקנזציה, וכל התהליך התעכב".

ניר הירשמן. צילום: יעל צור

"אבל עכשיו, כאשר בלקרוק נכנסת לעניין הכל משתנה. בסוף, טוקניזציה היא כמו תעודות הסל על ביטקוין, רק עבור כל הנכסים בעולם. טוקנזציה, כלומר היכולת לקחת מניות, וקרנות ולהפוך אותן לטוקנים, הופכת רכישת מניות לקלה ופשוטה מאי פעם. כולם ראו את זה, אבל מתברר שהגוף הראשון שיכול היה להוכיח לרגולטור שהוא יודע לעשות את זה כמו שצריך הוא ענקית תעודות הסל האמריקאית בלאקרוק. זהו עוד צעד משמעותי במסע שהופך את קריפטו מטכנולוגיה מדהימה, לתשתית פיננסית מבוזרת שתניע חלקים נרחבים מהכלכלה".
 
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
"בלאק רוק היא גוף ההשקעות הגדול ביותר בעולם , יש רק מספר גופי השקעות בודדים שמנהלים מעל לטריליון דולר ובלאקרוק ללא ספק מנהלת את השווי הכספי הגדול ביותר אבל לא לעולם חוסן והתחרות מצד גופי השקעות אחרים כמו פידליטי נמצאת בשיאה. גופי השקעות גדולים כל-כך מנהלים לציבור מגוון רחב של מוצרים פיננסים החל מקרנות פנסיה, קרנות חיסכון ועוד מגוון רחב של מוצרים. אבל כולם מבינים שהחשיבות לטווח הארוך היא היכולת של הגופים לייצר חדשנות ולהמשיך לגדול כחברה".

שאולי רג'ואן. צילום: יעל צור
"בלאקרוק כמו אחרים הנפיקו לאחרונה תעודת סל המחקה את ביטקוין. במקביל בלאקרוק מנהלת היום כ420 תעודות סל אחרות.   מאז הנפקת תעודת הסל של ביטקוין כ 50% מכל הכספים אשר מגיעים מכלל תעודות הסל שמנהלת בלאקרוק מגיעים מביטקוין"
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
 "הכניסה של בלקרוק לשוק הקריפטו עם קרן ה-ETF של ביטקוין הנסחרת תחת הסימול IBIT היא אירוע מדהים בפני עצמו, הסיבה לכך נעוצה בעוצמתה של בלקרוק. מדובר במנהל הנכסים הגדול בעולם, החברה מנהלת כ 10 טריליון דולרים ומונה כ-20 אלף עובדים, ללא ספק גוף עצום ורב השפעה על העולם הפיננסי. בשל כך, הנפקת ה-ETF מעניקה סלע של אמינות ולגיטימיות לביטקוין בפרט ולשוק הקריפטו בכלל, הצעד הזה  משדר לשווקים הגלובליים שהקריפטו הוא לא רק כאן כדי להישאר, אלא מתחיל להיכלל במיינסטרים הפיננסי".

 חיים ונציה. צילום: יעל צור
"הנפקת הקרן השפיעה גם על מחיר הביטקוין. לראשונה נפתחה האפשרות לזרם השקעות חדש שיכול לשלב את הביטקוין במוצרים פיננסיים מסורתיים, ש"שואבים" סכומי כסף אדירים כמו קרנות השתלמות ופנסיה".
"הקרן של בלאקרוק אושרה במעין מקבץ אישורים שנעשה ע"י הרשות לניירות ערך האמריקאית עם עשר קרנות אחרות מבתי השקעות בעלי מוניטין לא פחות טוב, ועדיין קרן IBIT של בלקרוק מנהלת יותר כספים מכל מתחרותיה. למעשה, הקרן של Grayscale שהונפקה כבר לפני כמה שנים והייתה חלוצה של ממש בקרנות צמודות קריפטו, חווה משיכות מהקרן שלה GBTC לטובת הקרן של בלקרוק. אחת הסיבות לכך היא דמי הניהול הנמוכים של בלקרוק בהשוואה למה שמציעים ב Grayscale. מנכ"ל בלקרוק סיפר בראיון כי למרות שידעו שיהיו ביקושים רבים הם לא ציפו שזו הקרן הצומחת בקצב המהיר ביותר בהיסטוריה".
 
בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו':
בלקרוק היא מנהלת הנכסים הגדולה בעולם, עם למעלה מ-10 טריליון דולר שווי נכסים תחת ניהולה. דה פקטו, המשמעות היא שמדובר באחת מהחברות המשמעותיות ביותר בהשפעתן על העולם הפיננסי והכלכלי, כמי שמחזיקה באחזקות עצומות בחברות הגדולות ביותר בעולם, ובקשרים רציפים למול ממשלות ובנקים מרכזיים, בדגש על ארה"ב".

בן סמוחה. צילום: איתמר אריאלי
"בשבוע שעבר הודיעה החברה על הקמת קרן כספית ראשונה מסוגה על רשת אתריום, בשיתוף עם החברה הישראלית המפוקחת ופועלת בארה"ב, Securitize. הקרן, בעלת סימול הטוקן BUIDL, משכה 5 מיליון דולר ביום הראשון, ותוך שבוע צמחה לקרוב ל-250 מיליון דולר שמנוהלים בה. זהו צעד בלתי נתפס במשמעויותיו כאשר חברה מסורתית כה חשובה משיקה קרן כספית על אתריום, ואף צוברת כל כך הרבה אימוץ בזמן כה קצר".
"הקרן מנהלת נכסים הצמודים לדולר, בין אם מדובר במטבעות צמודי-דולר כגון USDC, אג"ח אמריקני קצר מועד שמגבה את הקרן, או עסקאות Repo במתקני הפדרל רזרב. בכך, מביעה בלקרוק אמון באקוסיסטם, בהתפתחותו, ובשאיפותיה ליצור מכשירים ומוצרים פיננסיים חדשניים וחדשים נוספים - כמו גם לנצח בקרב על אישור קרן סל לאתריום".
עו"ד גיא סרוסי, יו"ר (משותף) ועדת מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים בלשכת עורכי הדין:
"הקרן החדשה של בלקרוק בעצם מתמצתת את כל מה שאנחנו מדברים עליו בחודשים האחרונים. ביטקוין להמונים. חדירתו של הביטקוין לב המיינסטרים ואולי יותר מהכל- הנגשת הביטקוין לחשבון הסוחר של כל אחד בבנק. אבל מעל הכל - הקרן מביאה בטיימינג כמעט מופתי (איורע החצייה) את הביטקוין לקדמת הבמה גם בגלל שהיא תורמת למחיר שלו. הקרן רוכשת ביטקוינים מהשוק, ותורמת, יש שיגידו לעליית מחירו בזכות הכוח האדיר שלה".

עו"ד גיא סרוסי. צילום: מקסים דינשטיין
"פסח קרב ובא, ויחד איתו ממש בסמוך- אירוע החצייה. יחד עם כניסתן של קרנות הסל לתמונה ובראשן בלקרוק, אי אפשר שלא להתפעל ממחירו של הביטקוין שממשיך להאמיר.
אנחנו שומעים גם על הליך גילוי מרצון ששל רשות המיסים שעתיד לצאת ולהקל על מחזיקי הקריפטו ממש לאחר פסח. כך שבהחלט אנחנו לקראת תקופה מעניינת בענף".
יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold הפלטפורמה הישראלית המפוקחת למסחר במטבעות דיגיטליים: "הרעיון המרכזי של טוקניזציה של נכסים הוא ליצור כלי השקעה וירטואלי בבלוקצ'יין המקושר לדברים מוחשיים כמו מניות, נדל"ן, מתכות יקרות, אומנות ועד פריטי אספנות.  בצורה זו במקום שהבעלות על הנכס תהיה פיזית, הבעלות עוברת לבלוקצ'יין. הדבר מאפשר מסחר בין שני צדדים ישירות, או לחלק אותו ולהציע לאנשים רבים לקנות".

יובל רואש. צילום: יעל צור

"היתרון מתבטא בהורדת עלויות העברת הנכס, מהירות ההעברה, מסחר רציף 24/7 סביבו, ושקיפות מלאה המתאפשרת על הבלוקצ'יין. בהשקת הקרן שלה Blackrock מצטרפת לגופי ענק אחרים הבוחנים את הטכנולוגיה הזו כמו J.P. Morgan, Citigroup, HSBC ועוד. ההצטרפות המהירה של הקהל להשקעה בקרן מראה שוב את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיית הבלוקצ׳יין, את העתיד לבוא בעולמות המטבעות הדיגיטליים, והמהפכה שהם יחוללו לדרך סחירות נכסים בעולם". הוסיף רואש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה העוגה
    איפה 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה העוגה דניאל?
    סגור