דיגיטל וטק

אינטל בדוח מאכזב: כך איבדה החברה 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

אינטל ברבעון מאכזב: לצד השינויים הארגוניים בחברה, ענקית השבבים האמריקאית אינטל, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. בשל התוצאות המאכזבות מניית החברה ירדה ב-9%. כל הפרטים
מערכת ice | 
אינטל (צילום Magma Images)
ענקית השבבים האמריקאית אינטל, דיווחה אמש (חמישי), את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. בדוחות, החברה מפספסת את התחזיות ומציגה נתונים נמוכים. בעקבות כך, מניית החברה ירדה ב-9%.
אינטל הרוויחה 18 סנט למניה (רווח מתואם) וזאת בהשוואה לתחזיות האנליסטים שהסתכמו ברווח של 14 סנט למניה. בנוסף, מדוח לדוח החברה מציגה ירידה הדרגתית ברווח הנקי שלה שעמד בדוח הנוכחי על 800 מיליון דולר בלבד.
 
בתחילת השנה, אינטל הכריזה שתחזור לייצר שבבים עבור חברות אחרות והדוח הנוכחי הינו הראשון מאז אותה החלטה שהובילה בין היתר לשינויים ארגוניים בחברה. זמן קצר לאחר מכן, אינטל הכריזה מיקרוסופט כאחד הלקוחות החדשים לו תייצר שבבים. 
ההכנסות של חטיבת היצור של אינטל,  עומדים על 4.4 מיליארד דולר, ירידה של 10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי מפעילות היצור רק גדל מ-2.35 מיליארד דולר ל-2.47 מיליארד משנה לשנה. באינטל מסבירים כי הם שוקדים על בניית מפעלים רבים, שעליהם משליכה אינטל כעת את כל יהבה ומגבירה את הוצאותיה. 
המעבר לאסטרטגיה ששמה דגש על יצור שבבים בא לידי ביטוי בבנייה של מספר מפעלים בנקודות שונות על הגלובוס, בהן ישראל, גרמניה, פולין, אירלנד וארה"ב. אלה לא צפויים להתחיל ולייצר בשנתיים הקרובות ולכן שיפור בתוצאות חטיבת הייצור עשוי להגיע רק עוד מספר שנים.
לזכותה של אינטל עומדים שני נתונים: היותה הנהנית העיקרית של סבסוד ממשלתי אמריקאי שהעובר סוף סוף לקופתה, כ- 8.5 מיליארד דולר, תוצר של "חוק השבבים" ועוד מיליארדים מממשלות ישראל, גרמניה ואירלנד. ובנוסף, היא חברת הייצור היחידה כיום שפעילותה מבוזרת בין אסיה, אירופה וארה"ב, בניגוד למפעל השבבים המתחרה, TSMC, שעיקר פעילותה מרוכזת בטייוואן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה