דיגיטל וטק

האגודה לזכויות האזרח נגד הקורקינטים של Wind: "פוגעים בפרטיות הלקוחות"

במכתב חריף ששלחה האגודה למנכ"ל חברת הקורקינטים השיתופיים יוחאי עבאדי, היא דורשת ממנו שלא לעשות שימוש בטכנולוגיה הפולשנית לזיהוי פנים. הטכנולוגיה אמורה לסייע לווינד למנוע מקטינים גישה לכלי הרכב המסוכנים. Wind: זיהוי פנים מיושמת במדינות מערביות רבות, פרטיות הרוכבים תישמר
רועי בהריר-פרל |  1
קורקינט WIND (צילום יחצ)
האגודה לזכויות האזרח בישראל מגיבה בחריפות לכוונתה של חברת הקורקינטים השיתופיים Wind להטמיע במכשירים טכנולוגיה לזיהוי פנים על מנת למנוע מקטינים אפשרות לעשות בהם שימוש. על פי מכתב ששלחה האגודה למנכ"ל החברה יוחאי עבאדי, היא קראה לו לחזור מההחלטה ולמצוא פיתרון אחר לסוגייה, שכן "טכנולוגיה לזיהוי פנים היא טכנולוגיה ביומטרית פולשנית ביותר", כלשון המכתב, ו"עצם הנטילה והשימוש במידע הביומטרי של אדם מסבה פגיעה בפרטיות, כפי שהטעים אפילו היועץ המשפטי לממשלה בדיוני חקיקה ובניירות עמדה שהוגשו לבתי המשפט. כך, למשל, התייצב היועץ המשפטי לממשלה בהליך בעניין שעון נוכחות ביומטרי במקום העבודה".
מערכת זיהוי הפנים שאותה מתכוונת ווינד להכניס לשימוש מבוססת על אימות הזהות באמצעות השוואה בין התמונה של הרוכב בתעודת הזאת לצילום "סלפי" שלו. לטענת האגודה לזכויות האזרח, "בעצם העיבוד הביומטרי של שתי תמונות שאתם (חברת ווינד, רב"פ) מבקשים – רישיון הנהיגה וצילום - אתם כבר פוגעים בפרטיות הלקוחות".
האגודה מוסיפה בהדגשה כי "בניגוד לשירותי הזדהות המבוססים על זיהוי פנים בבנקים, אשר הם אופציונאליים ולא מתחייבים לצורך קבלת השירות, במקרה זה עולה לכאורה שהחברה לא תספק שירות כלל למי שלא מעוניין למסור לה את נתוניו הביומטריים, ובהיעדר בחירה נחלשת הטענה לבחירה חופשית של הלקוח".
עוד טוענת האגודה כי "אמנם החברה מתחייבת שלא לחלוק את המידע עם גורמים שלישיים, אך היא מותירה אפשרות לחלוק אותו במקרה של מיזוג עם תאגיד אחר" וכי "הרחבת השימוש ב-FRT (מערכות לזיהוי פנים, רב"פ) למטרות מסחריות נרחבות" תביא לכך ש"אפשרויות המעקב אחרי כולנו תעלנה לדרגות חדשות ומפחידות. היא תאפשר מעקב אוטומטי ורצוף אחר אנשים בזמן שהם טרודים בענייני היומיום שלהם, ותעניק לרשויות, לגורמים עוינים ולתאגידים אפשרות לעקוב אחר כל 3 מהלך ותנועה שלנו תוך פגיעה קשה בזכות לפרטיות".
מווינד נמסר בתגובה: "ווינד מציבה את בטיחות הרוכבים, הנוסעים בדרכים והולכי הרגל בראש סדר העדיפויות. כשם שהחברה שומרת על בטיחות הרוכבים, היא דואגת ביתר שאת לשמור על פרטיותם. לחברה אין ולא תהיה גישה למידע שנועד אך ורק למטרה אחת: ווידוא גיל הרוכבים על קורקינט חשמלי כך שיתאם להגדרות החוק במדינת ישראל. טכנולוגית זיהוי פנים זו מיושמת במדינות מערביות מתקדמות רבות דוגמת, גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודקים באגודה
    567 10/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...
    סגור