דיגיטל וטק

השורה התחתונה: כלי חדש יקצר מאמרים אקדמיים למשפט אחד

הפיצ'ר מבוסס על טכנולוגיית AI הסורקת את תקציר המאמר, את המבוא ואת המסקנות ופולטת משפט פשוט אחד שמסכם את הנושא באופן בהיר ומדויק. את הכלי יצרו חוקרים במכון אלן לבינה מלאכותית. למה הבשורה היא חיובית כרגע רק לסטודנטים למדעי המחשב? 
רועי בהריר-פרל | 
בינה מלאכותית אילוסטרציה (צילום freepik, pixabay)
השורה התחתונה של ידיעה זו היא שפיצ'ר חדש, מבוסס בינה מלאכותית, יודע לחלץ את השורה התחתונה מתוך מאמרים אקדמיים ארוכים ומסובכים, או, במילים אחרות, לאמ.לק אותם. הכלי שסטודנטים עצלנים בכל העולם פותח בידי  צוות ממכון אלן לבינה מלאכותית עבור מנוע החיפוש למאמרים אקדמיים Semantic Scholar, שפותח אף הוא בידי אנשי המכון. הפיצ'ר מבוסס על טכנולוגיית AI הסורקת את תקציר המאמר, את המבוא ואת המסקנות, ופולטת משפט פשוט אחד שמסכם את הנושא באופן בהיר ומדויק.
על פי מפתחי הפיצ'ר, האלגוריתם עובד על ניטור וזיהוי של מושגים שחוזרים על עצמם במאמר, כך שמי שלא בקיא בתחום הכללי שבו עוסק הטקסט ככל הנראה גם לא יבין את השורה התחתונה שלו, המבוססת, לפחות בחלקה, על ז'רגון מקצועי. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, השירות תומך רק במאמרים אקדמיים מתחום מדעי המחשב (מדובר בכ-10 מיליון מאמרים מתוך המאגר של מכון אלן), אולם בחודש הקרוב, כפי שמבשרים שם, יתווספו לו תחומי לימוד ועניין רבים אחרים.
מאמר שכתבו לאחרונה בנושא החוקרים שפיתחו את הפיצ'ר עבר ביקורת עמיתים ופורסם בכנס מקצועי של עיבוד שפה טבעית (NLP). הקוד של הפיצ'ר שותף על ידי החוקרים בפלטפורמת הקוד הפתוח Github. ניתן להתנסות בשירות באמצעות אתר דמו ייעודי. "מבדיקות ראשוניות עושה רושם שהכלי עוזר לקוראים לעבור מהר יותר על תוצאות החיפוש, במיוחד בסמארטפונים", אמר מנהל קבוצת Semantic Scholar במכון אלן למגזין Nature.
אפשר בהחלט להניח שאם השירות אכן יתרחב לתחומי לימוד ועניין נוספים, ויתברר כיעיל וכנוח לשימוש, מדובר עבור רבים ב-Game Changer שבהחלט עשוי להפוך לפיצ'ר בסיסי בכל הנוגע לחיפוש מאמרים אקדמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה