דיגיטל וטק

אופס: גוגל צחקה על אפל – ואז עשתה בדיוק כמוה

ענקית שירותי הרשת צחקה רק לפני מספר חודשים על יצרנית האייפון מסיבה טובה למדי – אלא שבימים האחרונים היא הצטרפה אליה ועשתה בדיוק את הדבר שעליו צחקה
יאיר מור |  1
גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים (צילום pixabay, ויקיפדיה)
הסמארטפון החדש שהציגה גוגל בשבוע שעבר אמור להיות אחד ההישגים הגדולים ביותר שלה: מכשיר דור חמישי, עם מפרט כמעט זהה למכשיר הדגל העוצמתי שלה, במחיר של מכשיר ביניים. אלא שיש מי ששם לב לפרט אחד שחסר בו, ומעמיד את החברה באור לא מאוד חיובי.
מספר כתבים ומעריצים שמו לב לכך שהמפרט הארוך והמרשים באמת ובתמים של פיקסל 5A, כמו גם התמונות והסרטונים שלו, מראים בבירור שהוא מגיע ללא שקע עגול בקוטר 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות חוטיות.
 
מצד אחד, לא מדובר בדבר חריג ב-2022. מכשירים רבים בשנים האחרונות מגיעים ללא חריצים כאלו. אך מצד שני, מכשירי תת-סדרה Pixel A של גוגל הגיעו בשני הדורות הקודמים שלהם עם השקע הזה. לא רק זה, אלא שרק בקיץ האחרון הוציאה גוגל סרטון פרסומת באורך של שתי דקות לפיקסל 5A, המכשיר הקודם בסדרה, שנועדה ללעוג לאפל שבאף מכשיר שלה אין שקע כזה בעוד גוגל כן כוללת אותו.
הפרסומת היתה חיקוי לא רע בכלל של הפרסומות מבית אפל עצמה, עם עודף מכוון בתיאורים מוגזמים של קריין בריטי הנשמע כמו קריין הפרסומות האגדי – והמעצב האגדי לא פחות – של אפל במשך שנים, ג'וני אייב.
"כל כך עגול. כל כך... מעגלי!", מכריז הקריין בפליאה כאשר הוא מתאר תחילה סתם עיגול (בשלל מלים פומפוזיות ורבות חשיבות). "התענוג הזה שימש לנו השראה לדמיין מחדש את העיגול". הוא מתאר את החומרים מהם עשוי העיגול המדובר. "עיגול, כן – אבל גם חור. חור שחור זעיר, עם כוח המשיכה של טריליון כוכבים שקרסו, שמסוגל לשגר אותנו לממדים שמיעתיים חלופיים פנטסטיים" – כלומר, דרך מאוד מוגזמת לומר שאפשר לחבר אליו אוזניות שמשמיעות מוזיקה.
דקה וארבעים בערך לתוך הסרטון נשמע קול לוחש לקריין: "זה שקע אוזניות", והקריין עונה בהתלהבות: "כן, זהו שקע אוזניות!". בסיום הסרטון כתוב: "מציגים את שקע האוזניות".

כפי שניתן לראות, שילבנו כאן את הסרטון בנגן משלנו, ולא בנגן של יוטיוב. זאת למרות שנכון לזמן הכתיבה הוא זמין ביוטיוב. הסיבה לכך היא שזו אינה הפעם הראשונה שגוגל נתפשת בצביעות נלעגת כזו: ב-2016 היא הוציאה פרסומת דומה שלעגה לאייפון 7, שהיה הסמארטפון הפופולארי הראשון ללא שקע אוזניות סטנדרטי. "שקע אוזניות 3.5 מ"מ – לא-חדש באופן משביע רצון", נאמר בפרסומת. "איך יכלה אפל אפילו לחשוב על הסרת שקע כה חיוני?". שנה בלבד אחר כך הציגה גוגל את פיקסל 2 – ללא שקע אוזניות, כמובן – ולאחר שספגה חיצי לעג חסמה את הגישה לסרטון הפרסומת המדובר ביוטיוב. לכן, הפעם דאגנו להעלות אותו במקום שבו גוגל לא תוכל להסתיר אותו כאשר היא תבין כמה נלעגת היא נראית. שוב.
לסיום נציין כי באתר The Verge מעריכים שלמרות שלא חייב להיות קשר כזה, ייתכן שהסרת שקע האוזניות מהמכשיר החדש קשורה לכך שבאותו אירוע הוצגו האוזניות האלחוטיות החדשות של גוגל, Pixel Buds Pro, שהיא מעוניינת שכל מי שרוכש את המכשיר החדש יקנה אותן איתו, ואף דאגה להתחיל לשווק אותם באותו יום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישנה טעות בכתבה
    פיקסל 5a 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    התכוונת לפיקסל 6a, פיקסל 5a מגיע עם שקע. להלן הטעות: "מספר כתבים ומעריצים שמו לב לכך שהמפרט הארוך והמרשים באמת ובתמים של פיקסל 5A, כמו גם התמונות והסרטונים שלו, מראים בבירור שהוא מגיע ללא שקע עגול בקוטר 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות חוטיות."
    סגור