דיגיטל וטק

סנאטור אמריקני חשף: כך ממשלות עוקבות אחרי משתמשי גוגל ואפל

הסנאטור רון ויידן מהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית שיגר מכתב למשרד המשפטים האמריקאי לגבי בקשות של בכירים זרים מגוגל ואפל מידע בנוגע למידע על התראות פוש. המכתב חושף דרך שבה ממשלות עוקבות אחרי המשתמשים
מערכת ice | 
אבטחת סייבר (צילום shutterstock)
אבטחת המידע במרחב הסייבר הוא אחד הנושאים החשובים שבו מתעסקות מדינות העולם, מאחר ומידע בימים אלו הוא לא רק כלי כלכלי אלא לפעמים נשק של ממש. תקיפות הסייבר על משתמשים וגופים גדולים, לפעמים ממשלתיים, הפכו להיות דבר שבשגרה מאחר ועל רובן אנו אפילו לא שומעים.
הסנאטור הדמוקרטי רון ויידן, שיגר מכתב למשרד המשפטים האמריקני וחשף, במכוון או שלא במכוון, דרך שבה ככל הנראה ממשלות עוקבות אחר מידע על משתמשי גוגל ואפל, כלומר הרוב המוחלט של משתמשי הסמארטפונים בעולם.
למרבה ההפתעה, הדרך הפשוטה למעקב היא באמצעות התראות הפוש, כלי הנמצא בשימוש של כמעט כל אפליקציה וכמעט כל משתמש בעולם. על פי המכתב של ויידן, כמעט כל התראות הפוש שמגיעות למשתמש, עוברות דרך שרתי גוגל ואפל, מאחר והן מפעילות את חנויות האפליקציות והורדת האפליקציות נעשות דרכן.
 
על פי הסנאטור, המידע שנאסף מצביע על אופן השימוש באפליקציות ותדירות השימוש על ידי המשתמש, ויכול להיות חשוב ואף קריטי עבור חלקם. הסנאטור הביע את החשש כי בידיהן של אפל וגוגל ישנו כוח רב, שעלול להיות מסוכן בעתיד ובעקבות כך הוא מבקש ממשרד המשפטים לפעול בנושא ולבצע רגולציה תקיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה