השוק

שברון אישרה השקעה בשלב השני בפיתוח מאגר תמר

אחרי שבסוף השבוע הודיע מאגר תמר על הגדלת היקפי היצוא למצרים, הודיעה היום שברון שאישרה את ההשקעה בפיתוח השלב השני במאגר; השלב הזה כולל את שדרוג המדחסים באשדוד, מה שיאפשר את הגדלת יכולת ההפקה היומית במאגר
ניצן כהן | 
אסדת תמר (צילום אתר נובל אנרג'י, freepik)
ימים בודדים אחרי שהשותפות במאגר הגז תמר הודיעו על הגדלת היקפי היצוא למצרים, מודיעה שברון שמתפעלת את המאגר ומחזיקה בחבילת מניות משמעותית בו, כי היא אישרה את ההשקעה שלה בשלב השני בפיתוח המאגר.
למעשה שברו אישרה את ההשקעה בהיקף של 24 מיליון דולר בשיפור יכולת הדחיסה של במתקן הקבלה באשדוד מה שאמור להביא לשיפור היכולת של המאגר להפיק יותר גז מידי יום.
 
נזכיר כי בסוף השבוע דיווח השותפות תמר כי לאחר שהממשלה התירה לה להגדיל את הקיפי יצוא הגז, היא התקשרה בהסכם עם הלקוח המצרי במסגרתו תוקן ההסכם עם תמר כך שתמר תספק לו 4 BCM של גז טבעי בנוסף ל-2 BCM אליהם היא התחייבה במסגרת ההסכם הקודם.
נזכיר כי יצוא הגז הטבעי הוא הבוננזה הגדולה של שותפויות הגז מאחר והמחירים שמשלמת חברת החשמל הישראלית הם נמוכים משמעותית מהמחירים בשוק החופשי וזה אומר שכל מאגר מעדיף לייצא מאשר למכור בתוך ישראל. מאגר הגז תמר מכוון ייצור חשמל בישראל ולכן היה צורך בשינוי מדיניות ההיתרים של המדינה כלפיו ולאחר שזו הושגה הגדילה השותפות את החלק שהיא מייצאת וזה מקרין באופן חיובי על מניות השותפות במאגר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה