השוק

המוצרים שלה נמצאים בכל בית: כעת החברה יוצאת למהלך אסטרטגי

אולי אתם לא מכירים את השם של החברה - גלוברנדס - אבל מדובר באחת החברות המרכזיות בעולם הצרכנות הישראלי והיא יוצאת במהלך אסטרטגי שגרם לה לבקש (ולקבל) ויתור על קובננטים מהבנקים; אז אם אתם מעשנים, מנשנשים פרינגלס או משהו כזה - זו כתבה בשבילכם
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
אולי אתם לא מכירים את השם - גלוברנדס - אבל מדובר באחת החברות המעניינות בעולם הצרכנות הישראלי ובשוק ההון והיא יוצאת במהלך אסטרטגי שגרם לה לבקש ולקבל ויתור מהבנקים על אמות מידה פיננסיות כדי לקבל מימון גדול חדש.
אם כן, גלוברנדס מוכרת בכלכלה הישראלית אם אתם מעשנים או צורכים חטיפים וקונים אותם בפיצוציות. גולברנדס היא היבואנית בישראל של סיגריות ווינסטון, כאמל, פאל-מאל ווג. החברה מפיצה בפיצוציות או נכון יותר בנקודות המכירה את הממתקים מארס, מילקה לוטוס, אוראו ופרינגרלס ובשנה האחרונה לא נראה שהצלחתם להתעלם מהפחיות הקטנות ש ל סילסול הספרדית שגלובנרדס מחזיקה בזיכיון הבעלדי לשיווק בישראל של המוצרים שלה.
 
אם אנחנו מסתכלים על נקודה מרכזית שניתן ללמוד ממנה משהו מאז ה-7 באוקטובר הרי שהנקודה הזו עוברת במלאים שחברות צריכות להחזיק וכאן נכנסת גלוברנדס לתמונה. החברה הזו מייבאת מוצרי צריכה שנמצאים כמעט בכל בית בישראל בגרסה כזו או אחרת, והיא החליטה להגדיל את המלאים שלה לרמות לא מקובלות בענף והיא נערכה לכך בבדרך הזו.
גלוברנדס פנתה לשני בנקים בבקשה כי אלה יעמידו לה מימון בנקאי לרכישת המלאי הגדול החדש מה שמביא אותה לרמות מלאי מאוד לא מקובלות בענף וזה אומר שהמימון שאותו הייתה צריכה החברה גרמו לה לסטות מאמות מידה פיננסיות אליהן היא התחייבה לבנקים ואלה בתורם הבינו היטב את הסיטואציה שהיא לא רעה עבור החברה ואפילו מייצרת לה הזדמנויות והסכימו לוותר לה על ההפרה של אמות המידה וקביעה של אמות מידה חדשות.
גלוברנדס סיימה את שנת 2023 עם מכירות של כמעט 665 מיליון שקל. כמעט 534 מיליון שקל מהמכירות האלה באו ממכירה של סיגריות. היקף מכירת הסיגריות ומוצרי העישון של החברה גדלו בשנה החולפת ב-30 מיליון שקל וזה מסביר את העובדה שבזמן המלחמה אנשים צרכו יותר סיגריות ומכאן, בין היתר, הצורך של החברה להגדיל מלאים.
ב-2023 החברה מכרה ממתקים (זוכרים את האוראו, פרינגלס, סילסול וכן הלאה?) בכמעט 104 מיליון שקל. הרווח של החברה אגב, הסתכם ב-2023 ב-81 מיליון שקל. הסיגריות ומוצרי העישון אגב, הניבו לחברה ב-2023 רווחים של כמעט 80 מיליון שקל וזאת אחרי שבשנה שעברה הם הניבו רווחים של יותר מ-90 מיליון שקל על מכירות נמוכות יותר (החברה מכרה סיגריות ומוצרי עישון בכ-500 מיליון שקל).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה