השוק

העסקה התפוצצה: ענקית הכרייה דחתה את הצעת הרכישה ב-39 מיליארד דולר

אנגלו אמריקן הבריטית סירבה לחברת BHP האוסטרלית, בתואנה שהמחיר המוצע נמוך מדי והעסקה אינה אטרקטיבית עבור בעלי המניות. אם המהלך היה יוצא לפועל, היה לו פוטנציאל לשנות את פניו של שוק הנחושת כולו. יו"ר אנגלו סטיוארט צ'יימברס: "ההצעה כוללת סיכונים משמעותיים ואי ודאות"
מערכת ice | 
נחושת (צילום shutterstock)
חברת הכרייה הבריטית אנגלו אמריקן דחתה את הצעת הרכישה של החברה המתחרה BHP בהיקף כ-39 מיליארד דולר, כך דווח אמש (שישי) בכלי התקשורת. BHP האוסטרלית, חברה הכרייה הגדולה בעולם, הציעה 0.7097 מניות שלה עבור כל מניה של אנגלו, על מנת להרחיב את תיק מכרות הנחושת.
אם העסקה הייתה יוצאת לפועל, היה מדובר באחד מהמהלכים שוברי השוק בתעשיית הנחושת אי פעם, והעסקה הגדולה ביותר בעשור האחרון. אלא שאנגלו אמריקן טענה כי המחיר המוצע נמוך מדי, ושהעסקה לא אטרקטיבית עבור בעלי מניותיה. למותר לציין, כי הביקוש לנחושת צפוי לזנק עקב ההתרחקות העולמית מדלקים מאובנים. 
 
הנחושת נמצאת בשימוש רב בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת ובכלי רכב חשמליים, ולכן גובר העניין בתעשייה זו. יו"ר אנגלו אמריקן, סטיוארט צ'יימברס, אמר כי הצעת BHP "אופורטוניסטית", ואינה מעריכה כראוי את פוטנציאל החברה. עוד ציינו בחברה הבריטית כי ההצעה כוללת "סיכונים משמעותיים ואי ודאות".
 
לאחר הפרסומים הראשונים על העסקה, מנייתה של חברת אנגלו אמריקן זינקה ביום חמישי ב-16% בבורסה בלונדון לשווי חברה של 34.2 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה