השוק

מכתב השיימינג: מנכ"ל אל על מברך את העובדים שהסכימו להתייעלות - ונוזף בטייסים שסירבו

לאחר שנחתם ההסכם ההתייעלות מול העובדים משני סקטורים נוספים של החברה, גונן אוסישקין מעדכן במייל לעובדים על ההתפתחויות ושומר שורה בודדה לטייסים בה הוא קורא להם: "גלו אחריות"
איתי פת-יה |  1
גונן אוסישקין (צילום ויקיפדיה, יחצ)
במייל שהוציא מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לעובדי החברה הוא מודה לוועדים שקיבלו את תכנית ההתייעלות, ושומר שורה אחרונה לטייסים, בה הוא נוזף בהם על כך שטרם חתמו עליה. זאת, לאחר שהבוקר נחתם מול ועדי עובדי התחזוקה וההנדסה ההסכם לפיו יתבצע קיצוץ של כ-1,300 עובדים מתוך 4,300 בשני הוועדים, כאשר אלו יוכלו לפרוש מרצון או יפוטרו, מהלך שצפוי לחסוך לחברה  כ-88 מיליון דולר בשנה. 
"החלק הקשה ביותר בהסכם נוגע לחובה שלנו להיפרד מחלק מאנשינו", כתב אוסישקין לעובדים, "מדובר בהיקף של כ-1,750 אנשים משלושת המגזרים שסוכמו עד עתה, ובהתייעלות בסעיפי רווחה ונהלי עבודה. הסכמים אלו הם צעד חשוב ומשמעותי לקראת קבלת הסיוע הנדרש מהמדינה, מאחר והם מהווים תנאי בסיסי לקבלת ההלוואה והנפקת המניות לציבור".
אוסישקין המשיך והודה לשרון בן יצחק, יו"ר ועד תחזוקה והנדסה ולירון רז יו"ר ועד מנהלי ואקדמאים. עוד הוא התייחס למחוייבות החברה להשלים את תכנית ההתייעלות בהתאם להסכמים מול משרד האוצר וציין כי "הכוונה כי ניישם את התוכנית שהוצגה לאוצר באופן הדוק ובהתאם לשלבים שנקבעו". "אני נחוש לעשות זאת על מנת להבטיח את המשך קיומה של אל על", הוא הדגיש.
 
קראו עוד ב-ice
כאמור, טייסי החברה נדחקו לסוף המכתב, בו כותב להם המנכ"ל "אני קורא לוועד טייסי אל על  לגלות אחריות, להצטרף לכל יתר עובדי החברה ולהגיע במהירות לסיכום על מתווה התייעלות".

שלשום החליט דירקטוריון אל על לקבל את מתווה החילוץ שהציע לחברה משרד האוצר. המשמעות היא שחברת התעופה תיטול מבנק דיסקונט הלוואה של 250 מיליון דולר, סכום הנמוך מזה שבתכנון המקורי, בערבות מדינה של 75%, כשלצד זאת תצא להנפקת מניות בהיקף 150 מיליון דולר נוספים, והמדינה מצדה תסכים לרכוש את כל המניות שלא ימכרו.
מתווה זה מעלה למעשה על השולחן תרחיש בו 17 שנה אחרי שהחל הליך ההפרטה שלה, אל על תחזור לידיים ממשלתיות. אולם, המניות שתרכוש המדינה יועברו לנאמן שסמכויותיו יקבעו טרם מועד ההנפקה, וזה יפעל במטרה למכור אותן חזרה בשוק תוך פרק זמן שיקבע גם הוא בהמשך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טיסי אל על
    רחל 07/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד הטייסים הם אלה שמחזיקים את החברנ " בביצים" טובעים במשכורות ענק, כסף מצהל" גם וצוחקים בחוצפה לכולנו בפנים!! תתביישו רודפי בצע כסף כשכולנו מובטלים בלי פרנסה ויכולת לקיים משפחה, אתם חיים חיי מותרות ולא יודעחם שובע!!!! תתביישו אם אתם מכירים את המילה הזאת בכלל !!!!!
    סגור