השוק

כמה כסף הכניסה המדינה עד כה מדוחות על הפרת ההנחיות במשבר הקורונה?

ישראלים לא עטו מסיכה, עסקים לא הקפידו על ההנחיות ובמשטרה חילקו דוחות - כעת רשות האכיפה והגבייה חושפת לאיזה סכום הצטברו הקנסות וכמה מתוכו נגבה בפועל. ח"כ גפני קורא להעביר את הכספים לקופה מיוחדת
מערכת אייס | 
תקופת הקורונה (צילום pexels)
לאיזה סכום הצטברו הדוחות שחולקו עד כה בגין הפרת ההנחיות הנוגעות לקורונה? רשות האכיפה והגבייה חושפת הבוקר (ג') את המספרים בנתונים שהועברו לכנסת. סכום הקנסות שחולקו בין בחודשים מרץ-יוני עומד על 38.5 מיליון שקל – אולם מתוכם נגבו רק 8.69 מיליון שקל, כשהסיבה לפער היא שניתנת לנקנסים תקופה בת 90 יום לשלם את הקנס. 
בסך הכל חולקו בתקופה זו 85,597 דוחות וב-17,127 מתוכם הושלמה הגבייה (18%). מספר הדוחות שחולקו עלה מ-1,483 במרץ, תחילת משבר הקורונה בישראל ל-24,892 באפריל, 27,422 במאי – אחרי היציאה מהסגר, ו-32,800 ביוני. אתמול פרסמה המשטרה כי מספר הדוחות על הפרת ההנחיות דווקא ירד – 902 דוחות בלבד חולקו, לעומת כ-5,000 בכל יום בשבוע שעבר.

 
קראו עוד ב-ice
בתחילת החודש הגיש ח"כ משה גפני מיהדות התורה הצעת חוק, לפיה הסכומים שיגבו מקנסות הקורונה לא יועבר לקופת האוצר, אלא "ייצבע" ויכנס לקופה מיוחדת שהכספים בה יוקדשו לעסקים קטנים כלכלית מהמשבר. "בשעה קשה זו, כאשר מאות אלפי אזרחים שפוטרו או הוצעו לחל"ת משוועים לפת לחם, אין צדק בכך שקופת האוצר תתעשר כתוצאה מהקנסות הללו ותעביר את הכסף לצרכים אחרים", אמר אז גפני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה