השוק

תמיר פרדו ויוחנן דנינו לוקחים שותפות מו"פ שתשקיע בביטחון אזרחי לבורסה

שותפות המו"פ HIVE 2040 תשקיע בחברות סייבר, פינטק וביטחון הציבור; בוועדת ההשקעות של החברה יושבים תמיר פרדו שכיהן כראש המוסד, יוסי וייס שכיהן כמנכ"ל התעשייה האווירית ויוחנן דנינו שכיהן כמפכ"ל
ניצן כהן |  1
סייבר (צילום freepik)
שותפות המו"פ HIVE 2040 פרסמה היום (ראשון) את טיוטת התשקיף שלה לקראת הנפקה בבורסה בתל-אביב. השותפות, שהוקמה ע"י קבוצת אבנון, בשיתוף גופים פיננסיים ואסטרטגיים מובילים, תשקיע בחברות מתחומי ה-Smart Economy, Cyber ו--Public Safety שמסלולן לאקזיט קרוב.
בוועדת ההשקעות של השותפות חברים, בין היתר, תמיר פרדו (לשעבר ראש המוסד) ויוסי וייס (לשעבר מנכ"ל התעשיה האווירית); יו"ר השותפות הוא יוחנן דנינו (לשעבר מפכ"ל המשטרה).
קבוצת אופורטו, קרן השקעות הקשורה לאבישי אברהמי מייסד וויקס, הצטרפה כשותפה בחברת הניהול עם נציג בוועדת ההשקעות.
השוק בו פועלת החברה - שוק הערים החכמות, שוק הסייבר ושוק ביטחון הציבור- מוערך בשווי כולל של כטריליון וחצי דולר. תחומים אלה צפויים לצמיחה חזקה בשנים הקרובות, בכ-16% בממוצע. השותפות תתמקד בהשקעות שיעניקו לה שיעורי החזקה משמעותיים, המאפשרים להביא לידי ביטוי את כישורי הניהול של השותפות בחברות. יודגש, כי פעילות השותפות תהיה בתחום האזרחי (non-military).
לחברת הניהול של השותפות שמובילה קבוצת אבנון, הצטרפה לאחרונה קבוצת אופורטו דלתא, קבוצת השקעות הקשורה למייסד ומנכ"ל חברת וויקס, אבישי אברהמי. לאחר השקעתה של קבוצת אופורטו, מסתכמת ההשקעה של השותפים ב- HIVE 2040 בלמעלה מ-10 מיליון שקל, הסכום הנדרש ע"פ תקנות השותפויות כדי ש-HIVE 2040 תוכל לגייס מעתה ואילך כספים מהציבור ללא הגבלה.
הנהלת קרן HIVE 2040 תורכב מיוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה לשעבר ויו"ר מגדל לשעבר, שיכהן כיו"ר. כמנכ"ל השותפות ישמש אבי כוכבא, בעבר מנהל החדשנות בבנק הפועלים, שנחשב למי שיזם והוביל את פיתוח אפליקציית התשלומים ביט. כמו כן שימש כוכבא כמפקד יחידת המחשוב הצה"לית ממר"מ.
חברי ועדת ההשקעות יכללו את: תומר אבנון, מייסד ונשיא קבוצת אבנון ובוקי כרמלי, בעברו ראש רשות הסייבר הלאומית. אליהם מצטרפים שני הנציגים החדשים בוועדת ההשקעות מטעם אבנון, תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר ויוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר. כמו כן, במסגרת ההסכם עם קבוצת אבנון, ימונה נציג מטעמה של קבוצת אופורטו בוועדת ההשקעות של השותפות.
נכון להיום השותפות חתמה על הסכמי השקעה מחייבים (בכפוף להשלמת ההנפקה) ב-3 חברות מטרה:
ויסייטס פתרונות. חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לניתוח אוטונומי של תכני וידיאו חיים, המוזרמים בזמן אמת,  לזיהוי אירועים חריגים. סכום ההשקעה הוא כ-3.5 מיליון שקל.
ננולוק סיקיוריטי. חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיה להגנה על רכיבי קצה מחוברים החשופים הן למתקפות סייבר דרך הרשת והן בגישה פיזית. סכום ההשקעה הוא כ-3 מיליון דולר.
איי אקס – דאן, חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיה המספקת פתרונות ניטור מידע וזיהוי מוקדם של כשלים או איומי אבטחה בחיישנים ובקרים הפועלים באמצעות IoT. סכום ההשקעה הוא כ-2.8 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלה לא פותחי דלתות??? (ל"ת)
    יוסי ארגואן 04/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור