השוק

הדוג'קוין מתרסק, מייסד המטבע תוקף את הקריפטו "מושך כסף מאנשים נואשים"

מטבע הקריפטו שהתחיל כבדיחה ממשיך לצלול, ואנליסטים חוזים לו התרסקות נוספות עד שיגווע לשער של 0 דולר וימות. בינתיים מייסד המטבע, ג'קסון פאלמר, תוקף את התעשייה סביב הקריפטו: "קרטל של עשירים שרוכש השפעה בכלי התקשורת"
יהודה לוינגר |  2
הדוג'קוין בקריסה (צילום pixbay edit ice)
ג'קסון פאלמר שיצר יחד עם חברו בילי מרקוס, שניהם מהנדסי תוכנה, מטבע קריפטו שהתחיל כבדיחה אי שם בשנת 2013, ראה את עלייתו המטאורית של הדוג'קוין, אבל היום הוא כבר משמיע ביקורת חריפה על בעלי השליטה במטבעות הקריפטו ואף מכנה זאת "קרטל חזק של דמויות עשירות".
נזכיר: מטבע הקריפטו הקטן, הדוג'קוין, הוצג בסוף שנת 2013 כבדיחה על המם "Doge" וכינו את המטבע דוג'קוין. היוצרים לא התכוונו שייקחו אותם ברצינות, אבל בעקבות כמה ציוצים של אילון מאסק, שלעתים מגבה את המטבע ולעתים מכנה אותו כרמייה, זינק מטבע הקריפטו לסכום שיא של 74 סנט - שיא אליו הגיע במחצית אפריל, אולם מאז המטבע צולל ובשעות אלו הוא נסחר בשער של 18 סנט בלבד.
שווי השוק של הדגו'קוין נכנס לעשירייה המובילה של מטבעות הקריפטו כשבשיאו הגיע ל-92 מיליארד דולר, והיו כאלה שאף התעשרו מהמטבע. דווקא מייסדי המטבע, פאלמר ומרקוס, לא התעשרו לאחר הזינוק המטאורי של המטבע מהסיבה הפשוטה: הם מכרו את המטבעות שהיו ברשותם עוד לפני כן.
פאלמר זעזע את שוק הקריפטו כשחזר ביום רביעי האחרון לטוויטר ובסדרת ציוצים ביקר בחריפות את מאחורי הקלעים של תעשיית הקריפטו: "לעתים קרובות שואלים אותי אם אחזור לקריפטוגרפיה והתשובה היא: מכל הלב - לא", צייץ פאלמר.
בדבריו יצא מייסד הדוג'קוין נגד בעלי השליטה במרחב הקריפטו ואמר כי "הוא נשלט על ידי קרטל חזק של דמויות עשירות. כך, לדבריו, תעשיית הקריפטו ממנפת רשת של קשרים עסקיים מאחורי הקלעים שרוכשת השפעה בכלי התקשורת כדי להנציח משפך שיווקי כמו כת שנועד למשוך כסף מאנשים תמימים ונואשים לכסף. הוא אף הוסיף כי תעשיית הקריפטו פוגעת באנשים "ממוצעים", כלשונו, שמצטרפים אליו.

פאלמר עצמו, כאמור, נטש את המטבע אותו יצר כבר בשנת 2015 ולא הרוויח מהנסיקה של הדוג'קוין השנה, ובראיונות עבר התבטא גם בחריפות נגד המטבע בפרט ותעשיית הקריפטו בכלל וכינה אותן "קהילה רעילה".
שותפו של פאלמר, בילי מרקוס, צייץ בתגובה והוסיף כי "ישנם אנשים נוראיים שמעורבים במרחב הקריפטו ואני מבין מדוע הוא שלילי לגביו".
לסיכום אמר פאלמר כי מטבעות הקריפטו הן הונאה של טכנולוגיה ימנית והיפר קפיטליסטית שנוצרה כדי להגדיל את העושר של אלו המשתמשים בה באמצעות טקטיקות של היעדר רגולציה והימנעות ממס.
נציין כי הקריפטו זינק מתחילת השנה באלפי אחוזים, למרות שערו הנמוך שעומד על 18 סנט בלבד. הירידה של הדוג'קוין מגיעה לאור ירידה נוספת של כלל מטבעות הקריפטו, שלא הצליחו להתאושש מהצלילה בחודש מאי האחרון. הביטקוין נסחר בשפל של 31 אלף דולר בלבד, והאת'ריום ב- 1,894 דולר בלבד. בתחילת יוני כתב האנליסט עם השם הבדוי The Asian Investor באתר seekingalpha.com כי מטבע הקריפטו הקטן בדרך לגווע ולהגיע לשער של 0 דולר ולמות. לדבריו, זה יקרה אפילו עוד השנה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביטכוין
    אלי 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להוציא אל מחוץ לחוק כול מטבעות קריפטון.רמאות אחד גדולה.טוב עושים בנקים שלא מקבלים כסף ממכירת מטבעות אלו.
    סגור
  • 1.
    אמת אמר מיסד הדוגקוין
    גבי 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש להניח כי המיסד מבין קצת בנושא ותשמעו מה הוא אומר על כל הקריפטו - הונאה. מה שמפליא שיש אנשים שנחשבים לחכמים שלא רואים את זה, או שהם רואים אבל יודעים איך לנצל לטובתם את כל אלו שלא רואים את זה. הגיע הזמן לחסל את כל תעשיית הקריפטו לפני שזה יהרוס את הכל.
    סגור