השוק

אאורה מזנקת באג"ח: זו הבשורה של חברת מידרוג

מידרוג מעלה את דירוג אאורה ואת דירוג אגרות החוב שלה ל-A3.il עם אופק דירוג יציב. לאחר שנת שיא בפעילות החברה, ועם כניסתה של החברה למדד תל אביב 90, אאורה משיגה יעד מרכזי נוסף
מערכת ice | 
יעקב אטרקצ'י. הדמיה: בן קוטלר (צילום ראובן קפוצנסקי)
חברת אאורה מחדשים את ישראל דיווחה היום (א') לבורסה כי חברת הדירוג מדרוג מעלה את דירוג החברה ודירוג האג"ח של החברה לקבוצת ה-A וקובעת דירוג A3 באופק יציב. בדו"ח העלאת הדירוג ציינה חברת מידרוג כי אאורה מובילת ההתחדשות העירונית בישראל, עם כ-3,000 יח"ד לשיווק בשנה הקרובה ועוד כ-15,000 יח"ד לשיווק בשלבי תכנון שונים החל משנת 2024, כל זאת על רקע מחסור חמור בקרקעות זמינות המוביל לזינוק במחירי הדירות.
בין השיקולים המרכזיים של מידרוג להעלאת הדירוג היו צפי לגידול משמעותי בהיקף ההכנסות לאור מובילות החברה בתחום ההתחדשות העירונית וצבר הפרויקטים האדיר שלה; שיפור משמעותי בפרופיל הפיננסי המשתקף בירידה ברמת המינוף של החברה; צוין לטובה שיפור ניכר ברווחיות הגולמית (מ-13% לכ-16%) וצפי לשיפור נוסף בטווח הבינוני (מעל 20%).
 
אאורה סיימה את שנת 2021 עם שנת שיא בכל הפרמטרים התפעוליים, ביניהם, מכירות שיא של 553 יח"ד מכורות, בהיקף של 1.23 מיליארד שקל (כולל מע"מ). רווח גולמי שנתי מכירת יח"ד שהסתכם ל-127.7 מיליון שקל עם שיעור רווח גולמי שנתי ממכירת יח"ד עמד על 15.6%, בהשוואה ל-13.2% בשנת 2020.
בנוסף, רווח נקי שנתי הגבוה בתולדות החברה שהסתכם ל-113.5 מיליון שקל והון עצמי שעלה ל-520 מיליון שקל. החברה מציגה גידול עקבי בהון ל-CAP, נטו, שעמד על 41% עם קיטון בחוב הפיננסי של 233 מיליון שקל, לסך של 826 מיליון שקל.
 
יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה: "זהו צעד משמעותי נוסף בהתפתחות המואצת של אאורה. העלאת הדירוג היא פועל יוצא של העבודה הקשה שאנו עושים ובאה לידי ביטוי בכל הפעילויות של החברה וכמובן באה לידי ביטוי בתוצאותיה הכספיות של החברה. אנחנו נמשיך בעבודה הקשה כיוון שהצבנו לעצמנו יעדים שאפתניים אשר בכוונתנו לעמוד בכולם. כפי שעשינו עד היום, נמשיך לחדש את ישראל בכל הארץ-מטבריה ועד אילת עם פרויקטים חדשים, מגוונים ומאתגרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה