השוק

נלחמים במשבר המזון העולמי: התקדמות בשת"פ של אנרגי'ן וגרנות

ד"ר גיל רונן, מייסד ומנכ"ל אנרג'ין: "שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם קבוצת גרנות והידע הרב שהם מביאים בהזנת פרות, יאפשר לנו להביא לשוק זני עלית תוך זמן קצר ולהיכנס לשוק חדש ואטרקטיבי, בעל פוטנציאל הכנסות משמעותי לשתי החברות"
מערכת ice | 
גיל רונן (צילום רמי זרנגר, unsplash, pexels)
חברת אנרג'ין (NRGene) מדווחת היום (רביעי) על השגת אבן דרך משמעותית בפרויקט עם קבוצת גרנות, שמטרתו פיתוח זני עילית של חיטה שישמשו לייצור נבטים בחקלאות ורטיקלית. הנבטים מיועדים לשמש כמזון לפרות שהינו עשיר, בריא, זול ובר-קיימא. החברה מודיעה היום, כי באמצעות שימוש בכלי הבינה המלאכותית שלה ועל סמך בדיקות הנבטה שביצעה חברת הבת בקנדה, אותרו זני עילית של חיטה שנמצאו כמצטיינים לגידול כנבטים, בהשוואה למאות זני חיטה מסחריים אחרים שנבחנו. בכך, סימנה החברה אבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח ולקראת מסחור זני העילית של החיטה אשר להערכת החברה, צפוי להתחיל בשנת 2024. בנוסף מציינת החברה בדיווח שפרסמה, כי היא וגרנות בוחנות התאמה של גידולים נוספים לגידול כנבטים בחקלאות ורטיקלית שישמשו גם הם כמזון לפרות.
אנרג'ין מעריכה, כי עם השלמת הפיתוח של זני החיטה האמורים, וככל שהפרויקט יבשיל לכדי מסחור, פעילות המסחור תתמקד בשווקים האירופאי והצפון אמריקאי, המונים יחד כ-30 מיליון פרות לחלב. בהתאם לתוכנית העסקית של החברה ועל בסיס בדיקות שוק שביצעו הצדדים, להערכת החברה, מכירות גרעיני החיטה שישמשו להאכלת 300,000 פרות (המהוות 1% משוק היעד), יכולות להניב הכנסות של כ-110 מיליון דולר בשנה, וזאת בהערכה כי שווי הגרעינים לנבטים לפרה ביום הוא כ-1 דולר.
 
בחודש אוגוסט דיווחה אנרג'ין על שיתוף הפעולה עם גרנות, אשר במסגרתו יתמקדו החברות בפיתוח זני עילית של גידולים המיועדים במיוחד לחקלאות במתקנים סגורים (Indoor Farming) ובפרט חקלאות ורטיקלית. כחלק מהפרויקט תממן גרנות סך של 2 מיליון דולר ו תהיה זכאית לזכויות הפצה בלעדיות בישראל ובטריטוריות נוספות בהינתן תנאים מסחריים רלוונטיים. עד כה, הזנים שגודלו בחקלאות ורטיקלית בעולם לא הותאמו לתנאי הגידול הייחודיים, ולכן לא השיאו יבולים מקסימליים. גרנות ואנרג'ין צפויות לפתח זנים ייעודיים לשיטת גידול זאת, במטרה להשביח את התוצרת ולהגדיל את כמויות היבול וכך גם להפחית את מחיר המזון המיוצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה