השוק

אופל באלנס ברבעון חזק עם הכנסות בשווי 25.7 מיליון שקל

קבוצת אופל בלאנס, העוסקת במציאת פתרונות פיננסים לעסקים בתחום האשראי החוץ בנקאי, מדווחת על תוצאות כספיות מרשימות ברבעון השלישי של השנה. מנכ"ל החברה דני מזרחי: "הצגנו גידול של 22% ברווח הנקי, על אף תקופה מאתגרת במשק הישראלי"
מערכת ice | 
אופל בלאנס (צילום אופל בלאנס)
קבוצת אופל בלאנס, העוסקת במגוון פתרונות פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים בתחום האשראי החוץ בנקאי. מדווח היום (רביעי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023.
ההכנסות משירותים פיננסיים ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-25.7 מיליון ש"ח, גידול של כ-12% ביחס להכנסות של כ-22.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות משירותים פיננסיים נטו בניכוי הוצאות הפסדי אשראי ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-17.2 מיליון שקל (67% מההכנסות), גידול של כ-18% בהשוואה לכ-14.6 מיליון שקל (כ-64.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
 
ההוצאה להפסדי אשראי חזויים ביחס להיקף עסקאות ניכיון והלוואות בתשעה חודשים לשנת 2023 עמדה על 0.73% לעומת 0.52% בשנת 2022. הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם בכ-7 מיליון שקל, גידול של כ-22% בהשוואה לרווח נקי של כ- 5.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022.
תיק הלקוחות של אופל לרבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם לכ-440 מיליון שקל, גידול של כ-10% לעומת תיק לקוחות בהיקף של כ-399 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. בהשוואה לאשתקד, תיק הלקוחות קטן בכ-12.6% ירידה הנובעת בעיקרה מקיטון יזום בהיקפי העסקאות שמבצעת הקבוצה בתחום ניכיון ממ"ד לאור השינוי בסביבה המאקרו כלכלית, תוך כדי הקפדה על תהליכי חיתום קפדניים.
סך עסקאות הניכיון ברבעון הסתכם בכ-464 מיליון שקל, קיטון  של כ-20% לעומת כ-577 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מודיעה על חלוקה נוספת של דיבידנד, כמדי רבעון ובפעם העשרים ושש בסה"כ, בסכום של 1.5מיליון שקל.

דני מזרחי, מנכל אופל בלאנס השקעות, קרדיט: יח"צ.
דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "בדוחות הרבעון השלישי הצגנו גידול של 22% ברווח הנקי, על אף תקופה מאתגרת במשק הישראלי, שחווה סביבת ריבית גבוהה. מלחמת 'חרבות ברזל' שנפתחה בתחילת חודש אוקטובר, מוצאת את החברה לאחר מספר שנים בהן הציגה צמיחה בהכנסות ועלייה בהון העצמי. נכון ליום 30 בספטמבר 2023 נזילות החברה נתמכת בהון עצמי גבוה, בהיקף של כ- 204 מיליון שקל המהווה שיעור של כ 43% מסך המאזן, ובמסגרות בלתי מנוצלות בבנקים, למועד פרסום דוח זה, בהיקף של כ -240 מיליון שקל".
מזרחי המשיך ומסר: "עם פרוץ המלחמה, יישמנו ביתר שאת את האסטרטגיה השמרנית לפיה אנו פועלים מיום הקמתנו, תוך הקטנת החשיפה לפלחי שוק המגלמים סיכון מוגבר בעת הזו, ופעילות חיתום מוקפדת הן ברמת סיכון הלקוחות והן ברמת כותבי השיקים. יחד עם זאת, הקיטון המשמעותי בהיקף הפעילות במשק בישראל, ישליך גם על היקף פעילותה של אופל בלאנס ברבעון הרביעי, ואנו נוקטים בצעדים שונים לצמצום, ככל הניתן, של ההשפעות הישירות והעקיפות של המלחמה על החברה".
מזרחי סיכם את דבריו: "האיתנות הפיננסית של החברה לצד האופי השמרני של פעילות החברה, מאפשרים לנו גם בתקופה זו להמשיך בחלוקת דיבידנד באופן שמרני, ולחלק לבעלי מניותינו את הרווחים שנצברו מהפעילות. אנו מבקשים לנצל את ההזדמנות ולהשתתף בצער המשפחות השכולות, לחזק את ידי חיילנו שנלחמים בגבורה, ולקוות שהחיילים והאזרחים החטופים ישובו במהרה לביתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה