השוק

בנק לאומי שובר שיא: ביקושי ענק של יותר מ-10 מיליארד שקל בהנפקה

בנק לאומי שנחשב לבנק החלש במערכת גייס הלילה סכום ענק; המשקיעים המוסדיים שמבינים היטב את מצבו של הבנק ואת הצורך שלו במזומנים הזרימו ביקושים שלא נראו בשוק ההון כבר הרבה שנים - של 10 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
חנן פרידמן (צילום Magma Images, shutterstock, פלאש 90)
שיא נשבר הלילה בשוק ההון. ביקושי ענק של יותר מ-10 מיליארד שקל נרשמו בהנפקה של בנק לאומי. ביקושים בסדר גודל כזה לא נראו בשנים האחרונות גם בהנפקות של המדינה או של כל גוף כלכלי שמבקש לקחת כסף בשוק.
אם כן, בנק לאומי נחשב לבנק החלש במערכת. הבנק היה אגרסיבי מאוד במתן אשראי לשוק הנדל"ן בשנים האחרונות עד שהפיקוח על הבנקים נאלץ להתערב ולדרוש/ לרמוז ללאומי להירגע עם עקרונות החיתום שעשה בהם שימוש באותם השנים.
לאומי הסתבך עם אשראי גדול לחנן מור בכל הנוגע לאשראי שנתן לו לרכישת הקרקע בשדה דוב מה שגרם כמעט שנתיים לאחר שנתן את האשראי לתפוס נכסים ולממש בטוחות. שנתיים במונחים של אשראי לתחום הנדל"ן ובטח בסכומים כאלה, נחשב לפרק זמן קצר מאוד מה שעורר תמיהה בשוק ההון על "מה מסתתר במאזן של לאומי".
 
בסופו של יום בנק לאומי לקח מהשוק הלילה סכום ענק של 4.5 מיליארד שקל לפי הפירוט הבא: הביקוש הכולל בהנפקה היה של כ-10.2 מיליארד שקל. בסדרה סדרה 185: הוזרם ביקוש של כ-2.6 מיליארד שקל, הבנק ייקח 1.2 מיליארד שקל בריבית 1.86% משקפת מרווח אפקטיבי של 80 נ״ב.
בסדרה 186: נרשם ביקוש של כ-4.25 מיליארד שקל, הבנק ייקח כ- 2.1 מיליארד שקל בריבית 2.02% משקפת מרווח אפקטיבי של 86 נ״ב. בנע״מ של הבנק: נרשם ביקוש של כ-3.2 מיליארד EK, הבנק יHקח כ-1.2 מיליארד שקל במרווח של 0.12 מעל ב״י (מרווח אפקטיבי של 0.22).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה