השוק

אופל בלאנס ללקוחות: החברה תפסיק את פעילות הסליקה שלה

חברת האשראי החוץ בנקאי הודיעה ללקוחותיה על הפסקת פעילות הסליקה שלה לאחר כמעט 3 שנים שבהם היא פועלת בתחום
מערכת ice | 
כרטיס אשראי (צילום pixabay)
אופל בלאנס, חברת אשראי חוץ בנקאי, שנוסדה בשנת 2006 ופועלת בתחומי ניכיון השיקים, העברות בינלאומיות, קנייה או מכירה של מט"ח וליווי פרויקטים, הודיעה ללקוחותיה על סגירת פעילות הסליקה שלה, לאחר כמעט שלוש שנים מאז החלה לפעול בתחום.
בידיעה על סגירת הפעילות, שפורסמה ב'כלכליסט', נאמר כי החברה לא צברה מספיק לקוחות ולא הגיעה לפעילות משמעותית בתחום. סיבה נוספת שיכול להיות גורם להחלטה היא עמלות הסליקה הנמוכות יחסית, בשנים שבהן אופל בלאנס נכנסה לתחום לעומת השנים שלפני, משמע פוטנציאל הרווח שלה נמוך יותר. 
על פי דו"ח שפרסמה החברה לפני כחודש, ההכנסות משירותים פיננסיים ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-25.7 מיליון שקל, שהם גידול של כ-12% ביחס להכנסות של כ-22.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות משירותים פיננסיים נטו, בניכוי הוצאות הפסדי אשראי ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-17.2 מיליון שקל (67% מההכנסות), גידול של כ-18% בהשוואה לכ-14.6 מיליון שקל (כ-64.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
 
מנכ"ל החברה, דני מזרחי, התייחס לדו"ח שפרסמה החברה ואמר אז: "עם פרוץ המלחמה, יישמנו ביתר שאת את האסטרטגיה השמרנית לפיה אנו פועלים מיום הקמתנו, תוך הקטנת החשיפה לפלחי שוק המגלמים סיכון מוגבר בעת הזו, ופעילות חיתום מוקפדת הן ברמת סיכון הלקוחות והן ברמת כותבי השיקים"
עוד הוסיף מזרחי ואמר אז: "יחד עם זאת, הקיטון המשמעותי בהיקף הפעילות במשק בישראל, ישליך גם על היקף פעילותה של אופל בלאנס ברבעון הרביעי, ואנו נוקטים בצעדים שונים לצמצום, ככל הניתן, של ההשפעות הישירות והעקיפות של המלחמה על החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה