בעולם

חריג: ארגנטינה מבקשת לעצור שר איראני

משרד החוץ הארגנטינאי הוציא צו מעצר עולמי לשר בכיר באיראן, אחד וחידי. השר האיראני אחראי לפיגוע בשגרירות הישראלית שעמד בראש כוח קודס
מערכת ice | 
אחמד וחידי (צילום ויקיפדיה)
משרד החוץ בארגנטינה שחרר הודעה מיוחדת לעיתונות בה קרא לעצור את שר הפנים של איראן, אחמד וחידי, בעקבות מעורבתו בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס שהתרחש ב-1994.
בהודעה שפרסם משרד החוץ הארגנטינאי נכתב: "ארגנטינה קוראת למעצר של האחראים לפיצוץ בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA, שבו נרצחו 85 בני אדם, שממשיכים לכהן בעמדות כוח מבלי שנענשו."
 
המשך ההודעה מתייחסת לשר האיראני: "אחד מהם הוא וחידי, שלפי מערכת המשפט בארגנטינה אחראי לפיגוע. האדם הזה הוא כיום שר הפנים של הרפובליקה האיסלאמית של איראן, וחלק ממשלחת ממשלתית שמבקרת בפקיסטן ובסרי לנקה בימים אלו".
בזמן הפיגוע בבואנוס איירס וחידי היה ראש כוח קודס, יחידת המבצעים החשאיים של משמרות המהפכה. ביחד עם חיזבאללה שני הארגונים תכננו את הפיגוע הרצחני בו נרצחו 85 בני אדם ועוד 300 נפצעו.
באיראן הספיקו כבר מספר פעמים להכחיש כל קשר לפיגוע וישנו סירוב מתמיד במדינה לשתף פעולה עם צוות החקירה המיוחד שהוקם בארגנטינה. וחידי נמצא כעת בפקיסטן וסרי לנקה כחלק מביקור מדיני והשלטונות הארגנטינאיים ביקשו מהמקבילים שלהם במדינות הללו לקיים את הצו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה