משפט

בית המשפט יקבע: האם יוטיוב מצמצמת את החשיפה של תכנים להט"בים?

הסוגיה נדונה בדיון מקדמי שהתקיים בקליפורניה בעקבות תביעה שהגישו יוצרים גאים, שטענו שהחברה מונעת מהם לצבור צפיות ולהכניס כסף מפרסומות. גוגל, הבעלים של יוטיוב טענה: "המנגנון שלנו לא מבוסס על תוכן"

רועי בהריר-פרל | 
האם יוטיוב מצמצמת את החשיפה של תכנים להט"בים? (צילום freepik)
בית המשפט בקליפורניה בודק האם יוטיוב מצמצמת במכוון את החשיפה של תכנים להט"בים. אתמול (ד') התקיים דיון מקדים בתביעה שהגישה לפני שנה קבוצת יוטיוברים גאים נגד גוגל, הבעלים של יוטיוב, בטענה שהאלגוריתם שלה מנמיך את החשיפה לתכנים שלהם, ועל כן פוגע ביכולת שלהם לצבור צפיות ובהתאם להכניס כסף מפרסומות.
בכתב התביעה שהוגש באוגוסט האחרון נטען כי "יוטיוב עושה שימוש לא חוקי במתודות רגולציה, ניטור והפצה שמייחסות ליוטיוברים הלהט"בים סטיגמות, מגבילות אותם, חוסמות אותם, מהלכות עליהם אימים ומונעות מהם רווחים". לדברי התובעים, מדובר באפליה מנוגדת לחוק שבבסיסה הגדרתם העצמית כלהט"בים.
בדיון המקדים שנערך בבית המשפט יוטיוב הציגה לראשונה את עמדתה בנושא. לטענתה, האלגוריתם שבו משתמשת הפלטפורמה מוגן על די סעיף 230 לחוק ההגינות בתקשורת שחוקק ב-96', המתייחס לחופש הביטוי באינטרט ומעניק חסינות לספקי שירות תוכן מקוון ובעלי אתרים מפני תביעות שנוגעות לתכנים המופצים בהם.
 
קראו עוד ב-ice
עו"ד בריאן ווילן, שמוביל את קו ההגנה מטעם גוגל, טען כי ממילא מנגנון הניטור של החברה אינו מבוסס על תוכן ולכן, הוא אומר, "תחת סעיף 230 לחוק, גוגל לא יכולה להיחשב כמוציאה לאור".
עו"ד המייצגת את התובעים טען שאותו סעיף 230, הנמצא בספר החוקים כלל אינו חוקתי – ועל כן לשיטתו יוטיוב לא אמורה להיות מוגנת. "אנחנו טוענים שהקוד הממוחשב של גוגל מפלה", אמר העו"ד בדיון. "בנוסף, אנחנו טוענים שגוגל מטמיעה מידע בתוך סרטונים ושהמידע הזה מאפשר למערכת שלהם לסנן תוכן בלי קשר למה שנאמר או מוצג בו, אלא רק על בסיס השאלה אם הם יוצרים להט"בים".
כעת, הכדור נמצא בידי השופטים שעדיין לא החליטו האם להמשיך לחקור את הנושא או לדחות את התביעה לאלתר. כבר בשלב זה עו"ד נציג התובעים מודיע שאם התביעה תדחה, הוא יערער על ההחלטה לערכאות העליונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה