משפט

מנהלת באמזון תובעת את החברה בגין אפליה בין עובדים לבנים לשחורים

שרלוט ניומן  טוענת בכתב התביעה כי החברה סובלת מדפוס חוזר על גזענות, כי היא עצמה הופלתה בשל צבע עורה, כי אחד המנהלים הטיח בה "דימויים גזעניים" וכי קולגה משך את צמותיה. אמזון: "הטענות לא משקפות את הערכים שלנו"
רועי בהריר-פרל | 
קמפיין נגד גזענות בארה"ב (צילום מסך מתוך CNN)
האם ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה אמזון היא חברה גזענית? שרלוט ניומן, מנהלת פיתוח עסקי במחלקת שירותי הענן של החברה (AWS), הגישה נגדה תביעה בגין אפליה נגד עובדים שחורים. לטענתה, אמזון מגייסת אותם למשרות פחות אטרקטיביות ובכירות מאלה שאליהן מגויסים העובדים הלבנים ומקדמת אותם בקצב איטי יותר. את התביעה ניומן החליטה להגיש, לדבריה, מתוך תחושה שהיא "קורבן של ניצול בידי החברה", כלשון כתב התביעה.
"אמזון היא חברה שסובלת מדפוס חוזר על עצמו של אפליה", היא ציינה שם, "זאת, למרות הניסיונות שלה, כביכול, להילחם בגזענות והצהרות סולידריות עם העובדים השחורים של המנכ"ל ג'ף בזוס". בגוף כתב התביעה, מגוללת ניומן, בוגרת אוניברסיטת הארוורד, את המקרה האישי שלה: לטענתה, קידומה בחברה לתפקיד מנהלת בכירה עוכב במשך שנתיים וחצי ובמקום זאת היא עברה "שינמוך" כשמונתה לתפקיד זוטר שאינו הולם את כישוריה ואת השכלתה, בשכר נמוך יחסית.
בנוסף, ניומן טוענת כי אחד המנהלים במחלקתה השתמש בדימויים גזעניים כשכינה אותה "אגרסיבית", "ישירה מדי" ו"סתם מפחידה", וכי אחד הקולגות שלה אף ניצל אותה מינית כשמשך את הצמות שלה ואמר "את יכולה להשאיר את זה כאן". כדי להמחיש את רצינות התביעה, אפשר לציין כי אחד מעורכי הדין ששכרה ניומן הוא דוגלס וויגדור, שייצג נשים שהתלוננו נגד המפיק הארווי וויינשטיין.
מטרתה של ניומן היא לחייב את אמזון לשלם לה פיצויים על הנזק שלכאורה נגרם לה כתוצאה מהאפליה במקום העבודה. כזכור, אמזון מתמודדת בימים אלה גם עם כמה תביעות משפטיות בעניין הטיפול הלקוי שלה בכל הנוגע לשמירה על בריאות עובדי המחסנים מפני נגיף הקורונה. כעת, לאחר שהמנכ"ל בזוס הודיע על פינוי כיסאו, מחליפו אנדי ג'סי יאלץ לעבוד קשה כדי לתקן את הנזק המצטבר שנגרם השנה לתדמיתה הציבורית. 
אמזון מסרה בתגובה להגשת התביעה כי היא בודקת את הטענות, כי היא "חותרת לתרבות עבודה שוויונית", וכי יש לה "אפס סבלנות כלפי אפליה". "הטענות שהוצגו בתביעה אינן משקפות את המאמץ שלנו בנושא זה ואת הערכים שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה