משפט

הסתה לטרור? פעיל השלום הפלסטיני צפוי להיחקר

דראושה המטיף לשלום בין יהודים לערבים בקרב בני נוער הסית לכאורה נגד ציבור המתיישבים והכיפות הסרוגות. האם היועמ"שית תרים את הכפפה ותורה על העמדתו לדין? 
דוד זולדן |  1
תומכי חמאס נעצרים-אילוסטרציה (צילום freepik, shutterstock)
האם מוחמד דראושה יועמד לדין בגין התבטאויותיו? פעיל השלום הפלסטיני שעובד בארגון 'השומר הצעיר' ופעיל מזה עשרות שנים בארגוני שלום ודו קיום הסית בכנס של ארגוני שלום וקרא: "להיאבק נגד ארגון הטרור היהודי – הציונות הדתית. להוריד את החלאות מהשלטון, אולי צריך לזייף בחירות". בארגוני הימין כבר נערכים לשלב התביעה.  
דראושה מטיף לשלום בין יהודים לערבים בקרב בני נוער אבל מסית נגד ציבור המתיישבים והכיפות הסרוגות. בכנס של "פורום ארגוני השלום" שהתקיים בשבוע שעבר בגבעת חביבה, תהה דראושה מה אפשר לעשות נגד ארגוני הטרור החמושים בישראל, כלומר נגד מתיישבי יהודה ושומרון.
דראושה ציטט בין השאר: "איימן צדק כשהוא אמר שההקשר של המהפכה המשפטית או ההפקעה של הדמוקרטיה בישראל הוא ההקשר של השטחים שרוצים להעמיק את הגזילה של העם הפלסטיני אבל ההקשר הוא הרבה יותר עמוק", הסביר דראושה, "ההקשר מתחיל ב-2009 זה להפקיע את מדינת ישראל לטובתו של ארגון טרור חמוש בגדה זה ארגון הטרור היהודי".
 
עוד ציטט דראושה: "רם בן ברק אמר ארגון טרור חמוש בעזה – צריך לפרק אותו. יש עוד ארגון טרור חמוש וזה הציונות הדתית שהלכה והשתלטה על יחידות הכוח במדינת ישראל. לטעמי הם ארגון הטרור הכי משמעותי שקודם כל נלחם במדינת ישראל הדמוקרטית ונלחם בפלסטינים".
כעת הוגשה בקשה להורות על העמדה לדין פלילי של מוחמד דראושה בגין לשון הרע שפרסם כנגד הציבור הדתי לאומי בישראל. מטה "רוח הארץ", פנה היום ליועצת המשפטית לממשלה, באמצעות עו"ד יותם אייל מהפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית, בבקשה להורות להעמיד לדין פלילי את מוחמד דראושה בגין הסתה ולשון הרע כנגד ציבור.
הבקשה הוגשה בגין הדברים שאמר שבוע שעבר בכנס פורום "ארגוני שלום", בהם כינה דראושה את הציונות הדתית כ"ארגוני הטרור החמושים בישראל", והשווה את הציונות הדתית לחמאס, וטען כי "הם ארגון הטרור הכי משמעותי". עוד הוסיף דראושה כי מדובר ב"חלאות", וקרא לזייף את הבחירות כדי להוריד את הימין מהשלטון.
 
במכתב ליועצת המשפטית צויין: "ניתן לראות בנקל שהציונות הדתית אינה עונה להגדרות של ארגון טרור, בטח כאשר מדובר בהגדרה כל כך רחבה של ציבור שלם בישראל, ציבור אשר מהווה חלק אינטגרלי מהחברה, תורם לה, נותן בשבילה את נפשו ואת חייו, לפיכך אין מחלוקת כי דבריו של דראושה מהווים לשון הרע כנגד ציבור הציונות הדתית".
"גם חומרת הדברים אינה עומדת ברף הרגיל, השוואתם של בני הציונות הדתית לחמאס אשר טבח רק לאחרונה באזרחי מדינת ישראל בצורה איומה ורצח כ1200 איש, ערף ראשים וביתר תינוקות, ואף אמירה כי הציונות הדתית עולה עליו ומסוכנת ממנו בה בשעה שאנו נלחמים נגד האויב הרצחני, עומדת ברף החמור ביותר של לשון הרע ואף מתירה את דמם של בני הציונות הדתית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להכניס את הנבלה הזה לכלא ! (ל"ת)
    אסף 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור