בארץ

זיהום האוויר בישראל בדרך לירידה: במה יושקעו 13 מיליון שקל?

מפחיתים את זיהום האוויר: 13 מפעלים יעברו לשימוש בגז טבעי בסיוע מענקי משרדי האנרגיה והתשתיות והכלכלה והתעשייה, בהיקף של 13 מיליון שקל
מערכת ice | 
המפעל המזהם בישראל תחת אזהרה (צילום shutterstock)
רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות והרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה והתעשייה, מפרסמות בימים אלה את הזוכים במסלול ייחודי לסיוע במימון עלויות החיבור למערכת חלוקת גז טבעי ובעלויות הסבת מערכות פנימיות של מתקני הצרכנים לשימוש בגז טבעי. במסלול זכו 13 מפעלים, אשר יקבלו מענקים בגובה של כ-13 מיליון שקל. המפעלים יסבו שימוש בכ-9400 טון מזוט וכ-5400 טון גפ"מ לטובת המעבר לשימוש בגז טבעי. אחד המפעלים שזכה ממוקם באזור התעשייה שבמישור אדומים, והוא יצרוך CNG
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "משבר האקלים הוא חלק מהמציאות בה אנו חיים ומשרד הכלכלה והתעשייה שם לעצמו למטרה לקדם תעשייה חזקה לצד שמירה על הסביבה ועמידה ביעדי האקלים בהתאם למקובל בעולם. זהו מהלך נוסף לעידוד השימוש בגז טבעי במפעלי תעשייה, זאת לצד פישוט הרגולציה. צעד זה יתרום לשיפור כושר התחרות של המשק, יאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית ויאפשר לתושבי מדינת ישראל לנשום אוויר נקי יותר"
 
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: " חיבור מפעלים נוספים לגז טבעי מביא עמו אפשרויות כלכליות רבות לתעשייה, לצד הפחתה בעלויות האנרגיה בצורה מהותית, הוזלת מחירי האנרגיה והגברת התחרותיות.  המהלך ישפר את איכות חיי התושבים באזור, שייהנו מאוויר נקי ובריא יותר. בשנים האחרונות הפחתנו את זיהום האוויר במשק האנרגיה בצורה משמעותית, ונמשיך במאמצים שלנו להביא את הגז הטבעי למפעלי התעשייה בכלל ובפריפריה בפרט בכל רחבי הארץ"
המעבר לשימוש בגז הטבעי בתעשייה ובחקלאות יחליף שימוש בדלקים מזהמים כמו מזוט וסולר, יאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לתושבי הסביבה לנשום אוויר נקי ובריא יותר. כמו כן, המענקים יתרמו להוזלת מחירי האנרגיה, הגברת התחרותיות של התעשייה הישראלית, הפחתת פליטת גזי חממה, וכתוצאה מכך, שיפור סביבתי ובריאותי.
צעד זה יוצא לפועל בזכות שיתוף פעולה בין שני המשרדים, כך שרשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות מעמידה את התקציב, בעוד שהרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה מעמידה את הידע והניסיון המקצועי בניהול מסלולים ובסיוע לתעשייה.
שלמה אטיאס, מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה: "הרשות להשקעות שמה לה ליעד לקדם את הצמיחה בכלכלת ישראל באמצעות חלוקת תמריצים מושכלת. מתוך הכרה בתועלת הכלכלית והסביבתית המשמעותית הצפויה למשק מהחלפת דלקים מזהמים בגז טבעי וכן בצורך בקידום סביבה ירוקה יותר גם בתעשייה – אנחנו שמחים לשתף פעולה עם רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה ולסייע לתעשיינים אשר מעוניינים להתחבר למערכות הגז הטבעי".
משה גראזי, מנהל רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות: "רשות הגז הטבעי, בשיתוף פעולה נוסף ומוצלח עם הרשות להשקעות במשרד הכלכלה, תקצבה 13 מפעלים לטובת הסבת המפעלים משימוש בדלקים מזהמים לשימוש בגז טבעי, מה שיאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית ויתרום להוזלת מחירי האנרגיה והגברת התחרותיות של התעשייה הישראלית והציבור כולו. זהו צעד נוסף של רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות להאצת רשת החלוקה לתועלת התעשייה ומשק הגז הטבעי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה