בארץ

בכיר בחמאס חושף: "סינוואר לא במנהרות, הוא מפקד בשדה הקרב"

מקור בכיר בארגון הטרור טוען כי לפחות 30 חטופים שהם אנשי ביטחון מוחזקים באמתחתו, אך לא הוסיף מה מצבם. "אי אפשר כמובן לקבוע במדויק את מספר החטופים החיים", קבע והוסיף: ""הדרך היחידה לשחרורם היא במשא ומתן רציני". סגנו של סינוואר הדגיש: "לא נדרשנו לעזוב את קטאר"
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
על רקע הדיווחים על מגעים חוזרים לעסקת חטופים, מקור בכיר בארגון הטרור חמאס מכחיש הבוקר (רביעי) בשיחה עם העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" את הטענה כי בחמאס הציעו לשחרר 20 חטופים בלבד במקום 40 בשלב א' של העסקה. "הטענה הזאת יצאה בתקשורת הישראלית ולפיה אין יותר מ-20 חטופים חיים. זה סותר את המציאות". 
לדבריו, רק אצל חמאס יש לפחות 30 חטופים שהם אנשי ביטחון, אך לא אמר אם הם חיים או מתים. "אי אפשר כמובן לקבוע במדויק את מספר החטופים החיים, אבל בוודאות המספר גדול יותר מהמספרים שהופצו בתקשורת הישראלית". הוא הוסיף כי "הדרך היחידה לשחרור החטופים היא במשא ומתן רציני שיבואו אחריו מחויבות מלאה להפסקת אש ולשיקום הרצועה".
 
המקור הבכיר בחמאס הוסיף: "הדיבור שסינוואר מבודד במנהרות היא טענה של נתניהו. סינואר מבצע את עבודתו כמפקד חמאס בשדה קרב". עוד טען כי סינוואר לכאורה פקד לאחרונה אזורי קרבות ונפגש עם מחבלים מעל האדמה ולא במנהרות. בתוך כך, סגנו של סינוואר, בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה, אמר הלילה לערוץ א-שרק: "מתחילת המו"מ יש לחץ על קטאר במטרה ללחוץ על חמאס".
אל-חיה הוסיף כי "לא נדרשנו לעזוב את קטאר. אני סבור שזה האינטרס של כולם שחמאס תישאר במקומות שבהם היא נמצאת". לדבריו, גם כי "האמריקנים עבדו על שינוי קל (בהצעה שלהם) לגבי חזרת העקורים (לצפון הרצועה). במקום שישראל אמרה שתזוז מעט מרחוב א-ראשיד, אז האמריקנים אמרו שיזוזו 500 מטר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה