תקשורת ומדיה

שידור המהדורות המקומיות מחר בסימן שאלה; העובדים יקיימו אסיפת הסברה

ועדת שרים לענייני חקיקה, שאמורה הייתה לדון בסוגיית תקצוב המהדורות, נדחתה למועד לא ידוע. ב-1 בדצמבר יקבלו כ-180 העובדים מכתבי פיטורים
ישיבת ועדת שרים לענייני חקיקה, שאמורה הייתה לדון היום (יום ג\') בין היתר גם בסוגיית תקצוב המהדורות המקומיות ב-HOT, נדחתה למועד בלתי ידוע, בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת - כך נודע לאייס. במצב כזה לא ניתן יהיה לתקצב את המהדורות ב-18.5 מיליון שקלים, ו-180 עובדי החדשות המקומיות \'חדר החדשות\' יקבלו ב-1 בדצמבר מכתבי פיטורים.
בעקבות דחיית ישיבת ועדת השרים - שאמורה הייתה לדון במגוון נושאים דחופים שעל הפרק - יכנסו מחר בצהריים ועדי העובדים במהדורות השונות של \'קודה תקשורת\', אסיפת הסברה בתל-אביב. על פי הערכות, 6 מהדורות החדשות המקומיות (תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, קריית שמונה, והמהדורה בערבית), לא ישודרו מחר, ובמקומן צפויים להיות משודרים לקטים ממהדורות קודמות.
כזכור, תקציב החדשות המקומיות שעמד על סך 25.5 מיליון שקלים בשנה, צפוי להיות מופחת ל-18.5 מיליון. לפני חצי חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ\' ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק וסרב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת. ועדת השרים אמורה הייתה לדון בנושא שוב, על מנת לאפשר את העברת התקציב המופחת, שגם כך עשוי להוביל לפיטורי כ-25-30% מעובדי המהדורות. בשבועות האחרונים קיבלו העובדים פעמיים זימונים לשימועים, אולם סירבו לקחת אותם.
באסיפת ההסברה מחר אמורים העובדים לדון במצב, ולגבש את עמדתם לגבי המצב בו 180 העובדים יקבלו מכתבי פיטורים בתחילת דצמבר, ויסיימו את עבודתם בסוף השנה.
ממשרד המשפטים, האחראי על ועדת השרים לענייני חקיקה, נמסר: \"לבקשת משרד התקשורת נקבעה ישיבת הוועדה, אולם לאחר מכן חזר בו המשרד מבקשתו זו. אשר על כן, נדחתה ישיבתה של ועדת השרים לחקיקה\". ועד עובדי החדשות המקומיות אישר לאייס כי \"מחר תתקיים אסיפת הסברה לצורך מציאת דרכים לפיתרון המצב, כדי להבטיח את המשך העסקתם של 180 עובדי החדשות המקומיות בכבלים\".
הבעלים של \'קודה תקשורת\', רם לנדס, המפיק את \'חדר החדשות\', אמר היום לאייס: \"המצוקה של העובדים מובנת ונוראה. אנחנו עושים כל מאמץ יחד עם הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, על מנת לשמר את הפרויקט החברתי החשוב הזה שנקרא חדשות מקומיות. הדבר המעציב הוא שלמרות שאין מחלוקת לגבי חשיבות הפרויקט ויש הסכמה בין כל הגורמים, מסיבות לא מובנות החקיקה עדיין לא מתקדמת\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה