תקשורת ומדיה

רוממה כמרקחה: העיתונאי אורן נהרי הוכרז כזוכה פרס סמולר ג'וינט ל-2013

העיתונאי הוותיק שמשדר בערוץ 1 ומגיש ברשת ב', קיבל את הפרס על עשייה רבת שנים בשידור תכניות מיוחדות העוסקות בעם היהודי בתפוצות
אורן נהרי (צילום: ששון תירם) (צילום ששון תירם)
העיתונאי אורן נהרי יקבל השנה את פרס סמולר ג\'וינט לעידוד סיקור תקשורתי בנושא קשרי ישראל והתפוצות. ועדת השיפוט של הפרס השנה קבעה כי \"עשייתו רבת השנים של מר נהרי בתחום ראויה ביותר להערכה והוקרה\".
נהרי הוא ראש דסק חוץ ועורך חדשות החוץ בערוץ 1 ומגיש פעם בשבוע את הכל דיבורים ברשת ב\'. את דרכו ברשות השידור הוא החל במחלקת הספורט, ומ-1986 בחדשות חוץ של ערוץ 1. משנת 2006 נהרי מגיש תכניות רדיו ברשת ב\'.
במהלך עבודתו יזם, ערך והגיש תכניות מיוחדות העוסקות בעם היהודי: ההיסטוריה של יהדות פולין, האנטישמיות החדשה, ייחודיות השואה מול רציחות עם אחרות במאה ה-20, קולנוע יהודי, חוש ההומור היהודי ומדוע כבש את העולם, היחסים בין הדת היהודית לדתות אחרות במישור האידיאולוגי והמעשי ועוד. כמו כן ראיין נהרי אישים בולטים בעם היהודי ובנושאים רלוונטיים למדינת ישראל ולעם היהודי, למשל הפילוסופים היהודים-צרפתים אלן פינקלקראוט וברנר אנרי לוי, הסופרים היהודים אמריקניים נתן אנגלנדר גארי שטיינגרט, הסופר היהודי בריטי ניל גיימן, המזרחן היהודי בריטי ברנרד לואיס ורבים אחרים. נהרי מנחה את הדיון המרכזי בוועידת הנשיא מדי שנה, מנחה דיונים בנושאי יהדות, מדינת ישראל ועוד.
ארגון הג\'וינט מעניק אחת לשנה פרס בסך של 2,500 דולר לעידוד החשיפה התקשורתית בנושאים הקשורים בישראל והתפוצות, בפני הציבור הישראלי. הפרס, מוענק על שמו של בוריס סמולר ז\"ל, שהיה העורך הראשי של סוכנות הידיעות הטלגרפית היהודית והקדיש את כתיבתו המקצועית לסיקור נושאי ישראל-תפוצות.
עוד בחייו ייסד סמולר קרן פרסים במסגרת ארגון הג\'וינט העולמי, לעידוד כתיבה עיתונאית בנושא ישראל והתפוצות. לאחר פטירתו, המשיך בחלוקת הפרס על שמו של סמולר על מנת לקדם היכרות בין קהילות יהודיות בעולם לבין הציבור הישראלי. ועדת השיפוט השנה כללה את פרופ\' פאניה עוז-זלצברגר מאוניברסיטת חיפה, ד\"ר אורי דרומי מנהל המרכז לעיתונות בינלאומית במשכנות שאננים, רלף גולדמן סגן נשיא לשם כבוד של הג\'וינט העולמי, אמיר שביב נציג הג\'וינט העולמי ואורלי דורון נציגת ג\'וינט ישראל.
מנכ\"ל רשות השידור יוני בן-מנחם מסר: \"אנו שמחים על החלטת ועדת השיפוט של פרס סמולר-ג\'וינט. נהרי, עיתונאי מ?ערך ברשות השידור, בעל תובנות מבריקות ויכולת להביא את הידע השופע שלו בצורה נהירה לקהל הצופים והמאזינים, בחן וברהיטות האופייניים לו. אני גאה באורן נהרי על זכייתו ומאחל לו עוד הרבה שנים של עשייה יד ביד עם רשות השידור\".
מנכ\"ל ג\'וינט ישראל ארנון מנטבר אמר: \"אורן נהרי הוא איש תקשורת ראוי ומנוסה שהתפתחותו המקצועית ככתב חדשות חוץ שזורה בסיקור העולם היהודי, ישראל והתפוצות. נהרי בסיקורו ועבודתו רבת השנים הצליח לקרב ולהנגיש את תחום יהדות התפוצות עבור הציבור הישראלי, ועל כן מגיעה לו מלוא ההערכה וזכייתו בפרס\".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    פרס
    שלמה 11/2015/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יישר כח.ירבו כמותו
    סגור
  • 4.
    ברכות
    תקוה אלפרוביץ 01/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד אורן. אתה יודע עד כמה יגאל ואני מעריכים אותך ואת היידע הפנומינלי שלך. עלה והצלח!
    סגור
  • 3.
    מי הוא זה? צבוע ומתחסד...
    בן מנחם!! 06/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן מנחם ,מנכ"ל הרשות ,הוא זה שהפסיק את הגשתו של נהרי ,המגיש הטוב והמוכשר ביותר ,במשבצת הכל דיבורים ברשת ב .אולי עשה זאת באמצעות השוליה הלא רלוונטי והאסקופה הנדרסת,מנהל כל ישראל מיקי זירו . דווקא אותו? זה שהוא מרעיף עליו שבחים עתה..? זאת ,כדי לפנות מקום למגישה נחותה ולא ראויה, על דעת רבים והגונים. כל מעלתה וכישוריה, שהיא מהמחנה שלו, של זליג ושל בר אל .הוא חושב שכלם מטומטמים וטפשים?עד שלא נתפטר ממנו ומחבר מרעיו ,רשות השידור תצלע ,תדדה ותדרדר עד לחדלון ערכי, מקצועי, מוסרי וקיומי.יחד עם כלל העובדים . מנכ"ל ,צבוע וחסר תקנה!
    סגור
  • 2.
    ברכות על הפרס. נהרי מהמעולים בעיתונאי ישראל (ל"ת)
    אנונימי 06/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בהחלט ראוי,
    ירמי 06/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא וויצטום הם הדוגמא השפויה לאינטלקטואליות ושיח בטלוויזיה הישראלית. קיימים נוספים אך לא בפורמט ובאיכות של השניים. ברכות
    סגור
  • מברוק
    טובי ארבל 06/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אורן הוא מהזן הנכחד של עיתונאים רחבי אופקים וגבוהי מצח שמעט נותרו ממנו בתעשייתית התגאה בבורותך והשלוף כפי יכולתך ו
    סגור
  • טובי יקרי
    ירמי 06/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השנאה נובעת מהרגש והבוז מההגיון ושניהם גם יחד לא בתחום שלטתנו
    סגור