תקשורת ומדיה

סערת ינון מגל ברשת: 2,400 פוסטים, 88% תוקפים אותו – וזה עוד עשוי לזנק בערב

האשמת הקורבן, קונספירציה ל'גב האומה' והתנגחות ב'בית היהודי' – התלונות נגד עורך וואלה לשעבר הסעירו את הרשת, ובחברת הניטור Vigo מעריכים שזו רק תחילת הדרך
אלכסנדר כץ |  1
פרשת ינון מגל ארץ נהדרת (צילום עמוד הנפייסבוק של ארץ נהדרת)
ביום רגיל מוזכר ח"כ ינון מגל כ-30 פעם ביום במדיה החברתית, ואולם נכון להיום (יום ג') ב-17:00 בערב, נרשמו כבר 2,400 פוסטים ברשתות החברתיות על הפרשה בה הוא "מככב", ושהלכה והתעצמה בהמשך היום. בשעה האחרונה מספר הפוסטים צומחים בקצב של פוסט בכל 20 שניות, ולדברי מנכ"ל חברת הניטור Vigo, רביב טל, העומס עוד צפוי להגיע רק בערב – זמן צפיית השיא ברשתות החברתיות – ולהערכתו מספר ההתייחסויות לפרשה עוד עשוי להגיע למספרים גדולים של כ-10,000, לאחר שידור מהדורות החדשות בטלוויזיה.
מבדיקת Vigo עבור אתר אייס עולה כי 88% מהתגובות ברשת באות חשבון עם ח"כ מגל, והיתר תומכות בו. עם התפוצצותה של הפרשה ב-9:00 בבוקר לערך כשרחלי רוטנר פרסמה את הפוסט על מגל, הרשת הייתה בצורה גורפת נגדו, אולם בהמשך התמיכה בח"כ הייתה במגמת עלייה, וחלק מהגולשים כתב כי "ינון מגל אתה גבר", ו"מי ירצה לגעת ברוטנר". מבחינת ממים, מדובר במספרים זעומים עד כה, דוגמת המם של ארץ נהדרת שמופיע כתמונה הראשית של כתבה זו.
"אחוז התמיכה בינון מגל עוד יעלה כי בהתחלה כולם עדיין בשוק, ואחר כך פתאום המותקפים מתחילים להינות מהתחזקות בתמיכתם", אומר רביב טל.


כל הסיבות למה דווקא עכשיו "תוקפים" את מגל 
מהבדיקה עולה עוד כי יש ברשת קונספירציה סביב העניין של גב האומה, בה בעלה של רוטנר, אריאל ויסמן משמש כאחד התסריטאים. חלק מהפוסטים טענו כי הפוסט של רוטנר קשור למאבק בין 'גב האומה' והמגיש ליאור שליין לבין מגל שתקף את אנשי התכנית. אחרים טענו כי הפוסט קשור לנאום בערבית של מגל אתמול בכנסת, וכתגובה של רוטנר לכך.


ויש קצת הומור
נקודות נוספות שאפשר לראות בשעות האחרונות, מתייחסות לכך שהפרשה תחסל את הקריירה הפוליטית של מגל; אחרים משווים אותו לשרון גל, שברגע שעזב את ערוץ 10 לפני כשנתיים וחצי - החלו להישמע נגדו תלונות שלא הבשילו בסופו של דבר לכתב אישום; יש גם השוואות לח"כ אורן חזן בכך שמדובר בפוליטיקאי שמבזה לכאורה את הכנסת; ואפילו 300 פוסטים שמנצלים את הפרשה החדשה על מנת להתנגח בבית היהודי.
אגב, ביום ממוצע מנוטרות כמה עשרות שיחות בנושא הטרדה מינית, ונראה שכבר כעת ישנה עליה במספר השיחות על הטרדה מינית שלא קשורות ישירות לינון מגל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל אור שוקרון שמנה לא? (ל"ת)
    ירין 11/2015/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור