תקשורת ומדיה

גיוס עובדים, הפקת תכנים ולוקיישן: השבועיים הקריטיים של השידור הציבורי

האם אחוז פורשי רשות השידור שיקלט בתאגיד השידור ייקבע בשבוע הבא? ומה יקרה עם מתחם ערוץ 9 במודיעין? בסוף מארס התאגיד צריך להתחיל לפעול - אבל רבים מדי מטילים בכך ספק. לפחות יש חדשות לגבי מתחם קרמניצקי
אלכסנדר כץ |  6
הפגנה בקיץ נגד סגירת רשות השידור (צילום אלכסנדר כץ)
אלה הולכים להיות ימים קריטיים עבור תאגיד השידור הציבורי. האוצר לוחץ לפתוח את התאגיד כבר ב-31 במארס, וכפועל יוצא – סגירתה של רשות השידור באותו יום. ואולם גורמים רבים, רבים מדי, מפקפקים באפשרות לפתוח את התאגיד ולסגור את הרשות בעוד חודשיים פחות יום.
על הפרק נמצאות כמה סוגיות: הליך גיוס עובדים לתאגיד, קביעת רמות שכר, החלטה על אחוז העובדים שיגיעו מהרשות, גיוס תכנים עבור שידורי הטלוויזיה, ואפילו גיוסו של ציוד טכני. 
בתקופה האחרונה הסתיימה העבודה על "ספר התאגיד" - חוברת המפרט להקמת תאגיד השידור הציבורי, שכוללת כל מה שהתאגיד צריך לשם פעולתו - שטח במ"ר, מספר עובדים, ציוד טכני ועוד. גורמים יודעים לספר כי על פי אותו מפרט, הקמת התאגיד אמורה לערוך כשנה עד שנתיים. הממשלה, ולמעשה האוצר, דורשים שהתאגיד יעמוד על רגליו כבר ב-31 במארס.
בשבוע הבא אמורים אנשי ההסתדרות להיפגש עם המנכ"ל הזמני של התאגיד אלדד קובלנץ כדי לדון – ואולי סוף סוף לחרוץ סופית – את מספר עובדי הראשות שייקלטו בתאגיד. חוק השידור הציבורי החדש קבע רף על פיו לפחות 25% מעובדי התאגיד החדש יגיעו מהרשות, ואולם בהסתדרות עומדים על דרישתם ל-90%. גם כך פרשו בחודשים האחרונים כ-400 עובדים מעובדי הרשות כך שמספרם הנוכחי עומד כעת על 1,135 איש.
תאגיד השידור הציבורי החדש אמור לכלול כ-400 עובדים בשלב הראשון כך שהמאבק נע על הסרגל שבין 100 עובדי רשות (המינימום על פי החוק, א"כ) ל-360 (לפי דרישת ההסתדרות, א"כ), כלומר  כ-260 תקנים. נכון להיום, לא גויסו כלל עובדים למעט מספר סמנכ"לים וכמה פונקציות נוספות, והתאגיד רק יצא בהליך מכרזי לגיוס העובדים שהסתיים עקרונית אתמול. האם התאגיד יצליח לגייס מאות עובדים ולהתחיל איתם את העבודה בתוך 60 יום? ובכלל - סוגיה שכלל לא דנו בה היא קביעת רמת השכר לכל תקן, התנאים הסוציאליים, השעות הנוספות ועוד.
החשש שמעלים גורמים שונים, הוא שבסופו של דבר יוחלט לעלות לשידור ב-31 במארס, אולם לא יהיו כלל תכנים לשדר. "אולי הטלוויזיה תצטרך לשדר קליפים ברצף כי לא יהיו כלל תכניות ותכנים לשידור", אמר גורם. ברדיו הסיפור אמור להיות קל יותר, אבל גם שם הנושא תלוי בהשגת הציוד הטכני, ואז – עם כח אדם מתאים – אפשר יהיה לשדר בחלק מהרשתות ובמספר שעות מסוים.
גם בכל הנוגע למיקומו של תאגיד השידור הציבורי ניצבת עננה. בתחילה נראה כי התאגיד עמד להיכנס למתחם ערוץ 9 במודיעין, והצדדים עמדו לפני חתימה, ואולם מאז הנושא זכה לקיטונות של ביקורת - ולמאבק עיקש של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שמתנגד ליציאת השידור הציבורי מגבולות הבירה, וכעת הדבר כבר נמצא בסימן שאלה.
בכל מקרה נודע לאייס כי אולפני תל אביב של תאגיד השידור הציבורי יתמקמו במתחם קרמניצקי שהכיל עד כה את מערכת ynet, שעברה בשבועות האחרונים לראשון לציון. בתחילה המגעים היו בין ynet לבין רשות השידור, אולם בסופו של דבר נכנס למשוואה גם התאגיד, והוא יתמקם שם לקראת הפעלת הזרוע התל אביבית של התאגיד. מדובר על מתחם שכולל 2 קומות בנות 750 מטרים כל אחת, משם יופעלו אולפני טלוויזיה, רדיו ומשרדים. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ל-4
    שלומי 02/2016/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכירים את השיר--- וחוץ מזה מרקיז הכל בסדר? הבית נשרף וכו וכו וחוץ מזה אין שום חדש....
    סגור
  • 5.
    תאגיד השידור
    מבפנים 02/2016/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא יקום ולא יהיה. האוצר יחנוק את רשות השידור כמורשתם של ארדן השחצן ולפיד הקברן ולא יתן לדבר לקום במקומה. כל השאר הצגות וקשקושים. עוד מקבלי משכורות ללא שום תמורה ובזבוזים ללא תכלית
    סגור
  • 4.
    נראה לכם? פארסה זה קטן על מה שקורה
    קאיה 02/2016/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קובלנץ עם חוש הומור נפלא אומר הכל מצוין חוץ מזה שאין אנשים ואין מה לשדר וגם אין מאיפה לשדר. אבל חוץ מזה? הכל ממש מעולה. בטח מעולה: ברי מרוויח, ואלקבץ מרוויח פעמיים, ורוני בני מרוויח וגם איתן עבדו מרוויח ויגאל ארנון מרוויח כולם מרוויחים על חשבון אזרחי המדינה שמפסידים כל הזמן.
    סגור
  • 3.
    התאגיד החדש יחל לשדר כחלטורה ישראלית
    גלעד 02/2016/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין אולפנים, אין כוח אדם, אין תכניות לשידור
    סגור
  • 2.
    התאגיד החדש יחל לשדר כחלטורה ישראלית
    גלעד 02/2016/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין אולפנים, אין כוח אדם, אין תכניות לשידור
    סגור
  • 1.
    לפי החוק התאגיד צריך להיות מוכן ולא לחפש חלטורה של מוכנות
    ישראלי 02/2016/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אבל מינוי מנהלים שקשורים לשר הממונה יעברו על החוק ויזרקו עובדים העיקר שיגידו שהקימו תאגיד. רק בג"ץ יעצור את הפארסה הזאת. ומעניין עד כמה ההסתדרות תתערב בהליך הלא תקין הזה. שהרי ההסתדרות מחוייבת לעובדים שמשלמים לה 1% משכרם כל חודש ולגן היא צריכה להגן עליהם..
    סגור