תקשורת ומדיה

אחרי חודשיים ו-12 מיליון ש' הפסד: הפרסומות חוזרות לכאן

מעקב אייס: בימים האחרונים המערכת של טרגט ספיריט החלה לשבץ פרסומות כסדרה לאחר חודשיים של תקלות, מגעים עם שפ"מ לרכישת התוכנה הקודמת, וביקורת מצד פרסומאים - שאיבדו אפיק פרסומי מרכזי
אלכסנדר כץ |  2
'שלושה שיודעים' - תכנית הבוקר של 'כאן' עם דודו ארז בעריכת נתיב רובינזון (צילום רפי דלויה)
הסוף להפסדים במיליונים? מערכת שיבוץ הפרסומות של תאגיד השידור הציבורי כאן, החלה לעבוד כסדרה בימים האחרונים, חודשיים לאחר השקתו של התאגיד. הזכיין טרגט ספיריט הצליח להתגבר על התקלה שעל פי הערכות, עלתה עד כה לתאגיד באובדן הכנסות של כ-12 מיליון שקלים, על בסיס חישוב של 1.5 מיליון שקלים בשבוע. 
אייס חשף ביום השקת התאגיד ב-15 במאי  כי מערכת שיבוץ הפרסומות של תחנות קול ישראל לא פועלת. אורי נצר מטרגט ספיריט, אמר באותו יום לאייס כי "אנחנו נמצאים בתהליך של בחינת מערכות. העלינו לאוויר 8 תחנות רדיו עם מערכות ותשתיות חדשות ולכן מדובר בין היתר באתגר טכנולוגי".
עם תחילת השידורים, תחנות הרדיו היו אמורות לשדר פרסומות מתוקף עסקאות שנחתמו עוד מתקופת שפ"מ ורצות באופן שוטף. למרות בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים לחיי רשות השידור, בתאגיד גילו שהפן הטכנולוגי מורכב יותר מכפי שהוא נראה, ולמעשה לא היה סינכרון בין המערכת לבין מערכות הרדיו האחרות.
גורם בענף הפרסום אף אמר לאייס כי "קמפיינים של המשרד נעצרו לחלוטין. יש שם כאוס ברמה שאי אפשר לתאר. יש מערכת מורכבת של התאגיד שאמורה להגיש פרסומות אבל לא מגישה כלום". 
במהלך השבועות שעברו מאז, אף התקיימו מגעים בין התאגיד, טרגט ספיריט ושפ"מ, הזכיין שהפעיל את מערך הפרסומות ברשות השידור, לרכישת התוכנה לשיבוץ הפרסומות. אייס חשף כי בעלי שפ"מ, אברהם פרחי, דרש סכום סביר בהחלט עבור הפעלת התוכנה: כ-50 אלף שקלים בחודש, ולמעשה 600 אלף שקל בשנה. באותה עת, ההפסד היומי מאי-שידור פרסומות עמד על כ-250-300 אלף שקלים. 
כזכור, באייס נחשף כי בין התאגיד, טרגט ספיריט ושפ"מ התנהלו מגעים שלא צלחו על רכישת תכנת שיבוץ הפרסומות מאג'יק הייעודית לרדיו שאותה פיתחה שפ"מ בבעלות אברהם פרחי. כעת אנו חושפים על פי מקורות בתחום המדיה, כי המחיר שדרש פרחי, בעל התכנה, שלו סירב התאגיד עמד על כ-50 אלף שקלים לחודש עבודה עם המערכת. משמע, מחיר שנתי שעומד על כ-600 אלף שקל בלבד.
בכל מקרה, גורמים בתאיגד מאשרים כי מערכת שיבוץ הפרסומות עובדת, אולם גם הם רוצים לראות שהיא "תעשה את העבודה" גם בתקופה הקרובה. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו הייתה בושה אחת גדולה של התאגיד (ל"ת)
    פרסומאי 07/2017/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אלדד קישמאכן טוייכס ... אתה הבנת ברוך ? GO HOME (ל"ת)
    לקובלנץ יש אגו ענק . 07/2017/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור