תקשורת ומדיה

ערוץ עשר לגל"צ: שדרו את החדשות שלנו או שנפנה לבג"צ

הערוץ סיכם עם גל"צ על שידור המהדורה בתחנה החל מינואר 2018 לאחר ששידר את מהדורת חדשות 2 בלבד. עם זאת מאז תחילת השנה לא שודרה מהדורת חדשות 10
משה בנימין | 
יוסי ורשבסקי (צילום גיא קרן)
ערוץ עשר וחדשות עשר פנו במכתב למפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ ובו דרישה ליישום ההחלטה לפיה (שעליה חתמה חדשות עשר) התחנה תשדר את מהדורת החדשות המרכזית של חדשות עשר. בערוץ מסרו כי אם יימנע מקיום החלטתו, לא תיוותר בידם ברירה אלא לפנות לבג"צ בעניין.
במכתב למפקד גלי צה"ל, כותב עו"ד יורם בונן, המייצג את ערוץ עשר וחדשות עשר מטעם משרד פישר בכר חן וול אוריון ושות': "בפניותיו הקודמות הבהיר ערוץ עשר, ושב והבהיר, כי שילובה של מהדורת החדשות של חברת החדשות באופן בלעדי, במשך שנים ארוכות, במסגרת שידורי גלי צה"ל - הוא בלתי חוקי בעליל; מפר את חובותיה של גלי צה"ל, רשות ציבורית, על פי דין, ובפרט את חובות ההגינות, תום הלב, הסבירות והנאמנות, והחובה לנהוג בשוויון; וסותר את התחייבותו של מפקד גלי צה"ל הקודם, ירון דקל ..." 
עוד כותב בונן: "בעקבות פניותיו של ערוץ עשר, הודעתם לערוץ (באיחור ניכר) - ביום 30.10.2017 -  כי גיבשתם נוהל בנוגע לשילובן של מהדורות חדשות חיצוניות בשידורי גלי צה"ל, אשר תחילתו ביום 1.1.2018; להודעה צורף נוהל זה. בהודעתכם הובהר, כי כבר החלטת לאשר את שילוב המהדורה של חדשות עשר בסבב הקבוע בנוהל. ערוץ עשר הסכים לתנאים הקבועים בנוהל, וביום 24.12.2017 אף העביר לידי גלי צה"ל כתב התחייבות חתום על-ידיו. לערוץ עשר נמסר, מספר פעמים - המובן מאליו, לאחר עידנים של הדרתו שלא כדין מגלי צה"ל - כי מהדורת החדשות שלו תשולב ראשונה בסבב, קרי - היא תשודר החל מיום 1 בינואר 2018".
לטענת ערוץ עשר, יום לפני תחילת שידורי המהדורה בגל"צ, דהיינו ב-31 בדצמבר 2017 פנתה חברת חדשות 2 (המשדרת ברשת וקשת) והביעה את התנגדותה ליישום נוהל המהדורה המשודרת כפי שגל"צ וערוץ עשר סיכמו ביניהם. היועצת המשפטית של גל"צ ביקשה את התייחסותו של ערוץ עשר לטענות שהועלו על ידי חברת החדשות.
בערוץ עשר מציינים כי "עוד באותו יום השיב ערוץ עשר לפנייה זו. בתשובתו הבהיר ערוץ עשר, כי פנייתה של חברת החדשות אינה אלא ניסיון שקוף ובוטה של חברת החדשות - מונופול בשידורי חדשות בישראל להסיט את הדיון למחוזות מרוחקים ובלתי רלוונטיים בעליל, וזאת על מנת להמשיך ולהנציח את השתלטותה הבלתי חוקית על מהדורת החדשות המשודרת בגלי צה"ל".
בערוץ עשר מציינים כי תשובתם לפניית היועמ"ש של גל"צ לא נענתה וגלי צה"ל המשיכה וממשיכה לשדר את מהדורת החדשות של חברת החדשות באופן בלעדי. עותקים של המכתב הועברו במקביל לעו"ד איתי אופיר, היועץ המשפטי למערכת הביטחון, אלוף מוטי אלמוז, ראש אכ"א ולתת אלוף שרון אפק, הפרקליט הצבאי הראשי.
"חדשות עשר מנסה לאיים על גל"צ"
מחברת החדשות נמסר בתגובה: "חדשות עשר הינה מתחרה ישירה של גל"צ כאשר היא מפיקה תמורת מיליוני שקלים את מהדורת החדשות לרדיו האזורי, בעוד חדשות 2 העניקה את הזכות לגלי צה"ל במשך שנים ללא תמורה. הנוהג הקיים כבר כ-30 שנים הוא שהמהדורה הנצפית ביותר היא זו שמועברת בגל"צ. בעבר הרחוק מבט שודרה בגל"צ וב-20 שנה האחרונות חדשות 2".
"חדשות 10 - שרייטינג הצפייה בהם הוא שליש מזה של חדשות 2 - מנסים לאיים על גל"צ באיומים משפטיים. כך היה גם כשניסו לאיים על הרשות השנייה בעניין אורך המהדורות והפסידו בבג"צ וכך באיומים על דובר צה"ל לשעבר, האלוף מוטי אלמוז".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה