תקשורת ומדיה

א שאמס ורדיו נאס קיבלו זיכיון להפעלת תחנות רדיו בערבית

מתחרה חדשה לרדיו א שאמס בצפון: הרשות השנייה העניקה היום זיכיון לרדיו נאס לצד התחנה הוותיקה. שתי התחנות המשדרות בערבית יתמודדו על תקציב פרסום שאינו גדל
אייס | 
רדיו א-שאמס (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו העניקה היום (יום ג')  כתבי זיכיון לתחנת הרדיו א שאמס ולתחנת הרדיו נאס במעמד שר התקשורת, ח"כ דוד אמסלם. תחנות אלה הינן תחנות רדיו בשפה הערבית באזור הצפון, וכתבי הזיכיון ניתנו לאחר הליך מכרזי בו נבחרו שתי התחנות מתוך ארבעה מציעים.
רדיו א שאמס ורדיו נאס זכו במכרז שפרסמה הרשות השנייה בינואר 2019. רדיו א שאמס הוותיקה נמצאת בבעלות סוהיל כראם ומשדרת מזה 16 שנה. פרק זמן זה חייב אותה על פי חוק לצאת למכרז חדש.
רדיו נאס, שמשמעות שמו היא "אנשים" בערבית, הינה תחנה בהובלת איש העסקים זיאד עומרי, הנחשב למעסיק הגדול ביותר במגזר הערבי, ובבעלותו רשת בתי מלון ומוסדות חינוך וסעד. בעבר, היה עומרי אחד מבעלי ערוץ הטלוויזיה בערבית הלא TV ויו"ר דירקטוריון הערוץ, עד שרוב האחזקות נמכרו לבאסם ג'אבר, בעלי קבוצת פנורמה. בבעלות עומרי כ-60% מהרדיו, ואת השאר מחזיקים אשת הפרסום סוזן מזאווי, הרופא הדרוזי ד"ר באסם סעד, ורימאח עוביד.
על פי ההצעה שהוגשה במכרז, התחנה תזכה לייצוג של כל הדתות והעדות ויהיו לה שני מנכ"לים; האחד ערבי-ישראלי - חוסאם אבו-בכר, והשני יהודי - אייל לאון, לשעבר מנכ"ל רדיו צפון במשך 15 שנה.
"אני רואה חשיבות רבה בהפעלתן של שתי תחנות הרדיו בערבית באזור הצפון. הרדיו האזורי הוא מכשיר חשוב במהפכה חברתית של ממש, שמביאה תקשורת מגוונת והגונה, לכולם. גם בעידן של מדיות חדשות, לרדיו יש כוח גדול, וקהל גדול בחברה הערבית - כמו בכלל הציבור הישראלי - צמא לשידורים ברמה גבוהה. אני מברך על המכרז המוצלח ומאחל לשתי התחנות, א שמס ורדיו נאס, הצלחה, שגשוג ותחרות בריאה והוגנת", אמר היום שר התקשורת, דוד אמסלם.

מימין: אמאל כראם, דוד אמסלם, סוהיל כראם, יוליה שמאלוב ברקוביץ', ניר שוויקי. צילום: טל קירשנבאום
"לערביי ישראל יש ציבור גדול של צעירים שעוקבים בעניין רב אחר אקטואליה, וחשוב להם לקחת חלק פעיל ומעורב בעיצוב המציאות הישראלית. אין לי ספק שתחנות הרדיו יתרמו תרומה גדולה להעמקת השילוב של ערביי ישראל בחברה הישראלית, ועל כך אפשר רק לברך", הוסיפה יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה.
שוק הפרסום במגזר הערבי מוערך בכ-80 מיליון שקלים, ונשאר סטטי כבר שנים רבות. עוגת הפרסום כוללת אתרי אינטרנט חזקים, תחנת רדיו, שילוט חוצות, וגם את תחנת הטלוויזיה הלא TV. הנתח של הרדיו מתוך עוגה זו נותר סטטי אף הוא, ואם עד כה נהנתה ממנו תחנה אחת, כעת יתמודדו על ליטרת הבשר שני גופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה