תקשורת ומדיה

אבי בן-טל לעובדי חדשות 13: "אין מנוס מביצוע תכנית הקיצוצים"

מנכ"ל רשת הוציא מכתב לעובדי החברה וכתב כי נוכח מצבה הפיננסי של רשת לא יהיה מנוס מביצוע הקיצוצים בחברת החדשות: "הימנעות לעשות כך פירושה פשיטת רגל. אין לנו ברירה". ועד העובדים במכתב חריף משלו: "תכנית הקיצוצים משמעותה חיסולה של חברת החדשות"
שרון טל |  3
אבי בן טל, קיצוצים ברשת 13 (צילום ינאי יחיאל, pixabay)
ברקע היום ההיסטורי בו כתבי חדשות 13 מסקרים את פתיחת משפט נתניהו, מתרחשים בכתלי הערוץ אירועים חסרי תקדים. לאחר סוף שבוע מתוח בו המנכ"ל אבי בן-טל תכנן להדיר את חדשות 13 מסיקור משפט נתניהו, ברשת 13 נאלצו בסוף להתקפל בעקבות פנייה של עיתונאי חברת החדשות לבג"ץ, עתירה שעיגנה את חובתה של רשת לקיים את שידורי החדשות בערוץ באמצעות חברת החדשות 13.
נשים בצד את האירוע הנקודתי הנוכחי, בחדשות 13 עדיין מתקיים מאבק עובדים נגד תכנית הקיצוצים המתוכננת לתחילת יולי הקרוב, הצפויה להוביל לצמצום של כ-35% מהעובדים בחברת החדשות.
בשבוע שעבר העובדים הפגינו בתוך בניין רשת, אך ברשת מתכננים בכל אופן להוציא את תכנית הקיצוצים לפועל, כך מצהיר מנכ"ל רשת אבי בן-טל, במכתב ששלח היום לעובדי החברה: "אנו נמצאים בפני החלטות קשות אשר לא יהיה מנוס מלבצען. הימנעות מלעשות כך – פירושה פשיטת רגל על כל המשתמע מכך. לפיכך, אין לנו ברירה – והקיצוצים יבוצעו" כתב המנכ"ל.
עוד כתב בן-טל: "לצערי, בהיקף כוח האדם הנוכחי, הן ברשת 13 והן בחדשות 13, החברה לא תוכל להמשיך ולהתקיים. אני מאמין כי איתנות כלכלית היא הערובה הטובה ביותר לשידור חופשי ועמיד ללחצים, ולאחר שנתאים את מבנה ההוצאות להיקף ההכנסות ונביא את החברה לחוף מבטחים, נוכל כך להבטיח את החופש העיתונאי המלא". 
קראו עוד ב-iceבתגובה למכתבו של בן-טל, ועד העובדים הגיב במכתבו משלו: "קשה שלא לתמוה על מכתבו של מנכ״ל ״רשת״, אבי בן טל, הרצוף למרבה הצער אי דיוקים במקרה הטוב ונסיונות הטעיה של ממש במקרה הגרוע. לאיש מבין עובדי החברה לא הייתה מעולם כוונה לשבש בדרך כלשהי את משדר הדגל שלקראתו היא מתכוננת זה שבועות. חמור בעינינו כי גם לאחר שמנכ״ל ״רשת״ קיבל מאיתנו את ההבהרות הללו בכתב, וגם לאחר שבכירים בחברה הודו באופן בלתי רשמי כי אין בטענות מאומה, מר בן טל ממשיך להדהד בתפוצת המייל של החברה (ולא רק בה) את ההכפשות השקריות נגד העובדים. ההתנהלות בפרשה כולה מדליקה נורת אזהרה בוהקת בדבר החובה המוטלת עלינו כעובדים, לעמוד על המשמר גם בעתיד".
בועד סיכמו כי: "בניגוד למשתמע ממכתבו של מנכ״ל ״רשת״, עובדי חדשות 13 אינם אדישים למצבה הכספי הקשה של החברה ומוכנים להירתם כתמיד להתמודדות עם המשבר. בשבוע שעבר התקיימה פגישת מו״מ ראשונה בין ההנהלה לוועד, ופגישה נוספת צפויה להתקיים בהמשך השבוע. בעבר הוכחנו פעמים רבות, כי אנו שותפים מלאים גם לתכניות הבראה מאתגרות - כל עוד אלה נעשים באופן מידתי, שקוף ובשיתוף העובדים. מכאן ועד לחיסולה של חברת החדשות, במתכונת שהוצעה עד כה עפ״י תכנית הקיצוצים של ״רשת״ - הדרך ארוכה מאוד.
כעולה מהודעת בן-טל, תכנית הקיצוצים תצא לפועל, מה שמותיר את שאלת ההיקף – האם רשת תקצץ שליש מחברת החדשות כפי שתכננה או שמחאת העובדים תישא פירות ותוביל להפחתה משמעותית בהיקף הצמצומים. אם רשת תמשיך בדרכה הנוכחית ולא תראה גמישות, גם מחאת העובדים צפויה להחריף בהתאם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בשכר של דרוקר אפשר להחזיק 10 עיתונאים
    אבי 05/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרוקר ממילא משדר תעמולה מדוע שהקרן לישראל חדשה לא תממן את שכרו? רק בחברה חסרת הגיון כלכלי משלמים לתועמלן שכר מפלצתי על אף שהחברה בקשיים כלכליים
    סגור
  • 2.
    קודם תקצץ את שרוןגל
    בעעע 05/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הכי מיותר שיש
    סגור
  • 1.
    העובד הכי מיותר ליאור לנדברג
    צודק תפטר את לנדברג 05/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בן טלמכל הכבוד עוקצים אותך תתעורר
    סגור