תקשורת ומדיה

למה הכותרות מפחידות אך רחוקות מהאמת? ערוצי החדשות לא מדייקים לגבי חיסוני הקורונה

איך יכול להיות שאדם שנפטר זמן קצר לאחר קבלת חיסון לקורונה, אך בשל היסטוריה של מחלות לב ומחלה ממארת, עדיין מתואר בכתובית ללא הנסיבות האמיתיות? גיא זוהר תקף את הנושא ב'מהצד השני': "אל תספרו לנו על זה בסוף הכתבה, אלא בכותרות"
כפיר אדר |  2
גיא זוהר מהצד השני (צילום צילום מסך כאן 11)
מדוע לכותרות שמופיעות על המרקע במהלך מהדורות החדשות אין לעיתים כל קשר לדיווח שנמסר ונשמע מפי הכתבים ומגישי המהדורה? ב'מהצד השני' של כאן 11 עם גיא זוהר שמו לב לכותרות מפחידות על אנשים שמתו לאחר שהתחסנו לקורונה, ואז הסבירו שאין קשר בין זה שהם מתו לחיסון לקורונה. לא מקצועי.
זוהר אמר בפתח המונולוג: "אנחנו בתקשורת מתים לדווח על אנשים שמתו לאחר שהתחסנו, גם אם אנחנו יודעים שכנראה אין קשר לחיסון. גם אם נספר לכם על זה, זה לא יעזור, הכותרת חייבת להיות". לאחר מכן הוצג קטע מחדשות 12 בו דווח על מחוסן שמת כשהוצגה שקופית עם הכותרת 'מת שעתיים לאחר שקיבל חיסון'.
זוהר המשיך: "רגע, כמה יוצא דופן? אולי בכל זאת מוטב שלא להתחסן?", כאן הוצג קטע נוסף מחדשות 12 שבו מדברים על הנושא עם אותה השקופית באותו הנוסח. זוהר תהה: "אנשים עם מחלות רקע משמעותיות לא צריכים להתחסן?".
גיא ורון אמר בדיווח: "הקשר הוא מידי שעושים כולם, ההערכה היא כרגע שאין קשר בין החיסון למותו של האדם, מדובר באיש עם מחלות לב והיסטוריה של התקפי לב ומחלה ממארת אחרת ולכן לא סבורים שיש קשר בין הדברים, אבל זה כמובן מדליק נורות אדומות במשרד הבריאות ואצל מי שמחפש להפיץ תיאוריות קונספירציה", כל זאת שהשקופית 'מת שעתיים לאחר שקיבל חיסון' עדיין מרצדת על המסך.
זוהר המשיך: "מה זאת אומרת מי שמחפש להפיץ תיאוריות קונספירציה? אתם התחלתם. בכותרת סיפרתם לנו על גבר שמת שעתיים לאחר החיסון. למה לספר לנו רק בסוף שסבורים שאין קשר בין הדברים, ספרו לנו בהתחלה, אם בכלל". קטע וידאו נוסף הציג את מהדורת חדשות 13 בו דווח על אותו המקרה של גבר בן 70 שמת מדום לב שעתיים אחרי החיסון לקורונה שכתוב על המרקע 'חולה לב מת זמן קצר לאחר שקיבל חיסון קורונה', זוהר טען: "אפשר פשוט לומר אין קשר בין הדברים, כבר בכותרת, כמו שנאמר בהמשך".
העיתונאי מאיר מרציאנו הסביר בקטע: "סביר להניח שהיה נפטר גם ללא החיסון, כנראה שזה לא קשור".  זוהר תהה: "צריך לומר את זה בהתחלה, אם אין קשר בין המוות לחיסון, אל תספרו לנו על זה בסוף הכתבה, תגידו לנו את זה בכותרות, אם בכלל צריך לומר. צדקה תציל ממוות, החיסון - רק מקורונה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפשר להגיד את אותו הדבר על הקורונה
    טום 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה אומרים שמישהו מת וגילו אצלו קורונה אם היו לו גם מחלות לב שונות וסרטן? מקצינים את הקורונה ומנסים להוריד מהפגיעות לאחר חיסון.
    סגור
  • 1.
    חסר השכלה שכמותך
    נביא הזעם 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מזמין אותכם לכתוב בגוגל Death after pfizer vaccine גם בעברית גם באנגלית יש מאות אם לא אלפי נפטרי חיסון וכולכם משתפים פעולה עם השואה הזאת
    סגור