תקשורת ומדיה

סגל על נתניהו: "הטעות הפרוידיאנית משקפת את הלך רוחו"

עיתונאי חדשות 12 כתב בטורו בידיעות אחרונות: "ראש עיר חשובה בישראל קיבל ערב ראש השנה שיחת טלפון ממספר חסום: ראש הממשלה יתקשר אליך עוד מעט, ואז צלצל שוב הטלפון, והמזכירה אמרה: הנה בנימין נתניהו, אם חופי הוואי עוררו בו געגועים לאזרחות, זה לא ניכר בשיחותיו עם חברי הליכוד מאז שובו"
כפיר אדר |  7
בנימין נתניהו עמית סגל (צילום מסך)

כמו בכל שבוע, עמית סגל הקדיש את טורו לפוליטיקה הישראלית וגם הפעם מי שעמד במוקד היה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה. הפעם במוקד הטור עמדה הגישה של הליכוד בכל הנוגע לממשלה הנוכחית ותוחלת חייה.

סגל כתב בטורו בין היתר: "ראש עיר חשובה בישראל קיבל ערב ראש השנה שיחת טלפון ממספר חסום: ראש הממשלה יתקשר אליך עוד מעט, עדכן הקול מהצד השני של הטלפון. מה רוצה ממני נפתלי בנט, חשב לעצמו ראש העיר, ומה אני יכול לבקש ממנו? שעתיים חשב וחשב. ואז צלצל שוב הטלפון, והמזכירה אמרה: בהמשך לשיחתנו, הנה בנימין נתניהו".
 

"הטעות הפרוידיאנית הזו – לא הנחייה מלמעלה – משקפת את הלך הרוח בסביבת נתניהו. אם חופי הוואי עוררו בו געגועים לאזרחות, זה לא ניכר בשיחותיו עם חברי הליכוד מאז שובו. הוא עדיין סבור, או רוצה שנחשוב שהוא סבור, שתוחלת חייה של הממשלה הנוכחית נמדדת בחודשים, לא בשנים".
"התקוות לעריקה ימנית מהממשלה נגוזו. את עיקר תקוותיהם תולים בכירי הליכוד בכרית הביטחון של הממשלה, הרשימה המשותפת. נתניהו עצמו שוחח לא פעם בשבועות האחרונים עם בכירי הסיעה, והאיץ בהם, כך לטענתם, לא לתמוך בתקציב ולהפעיל לחץ ציבורי על רע"מ שימרר את חייה בקואליציה. אם התקציב יעבור ורע"מ תשב בממשלה עוד שנתיים, הסביר להם, היא תמחק אתכם ברחוב הערבי. חברי המשותפת מסכימים לזה, כמובן, יש להם רק שתי בעיות: הראשונה, סיעתם המצומקת מתפרקת למרכיביה המקוריים ואינה מסוגלת להתמודד כעת. השנייה, היא שהאיש שמנסה לשכנע אותם להתניע בחירות הוא זה שבשלו הם רוצים בהמשך קיומה של הממשלה".
"מה יקרה בנובמבר, תחת ההנחה הסבירה שתקציב המדינה יעבור? האם אז יתפתח מרד בליכוד? ההנחה המקובלת היא שעל אף התנגדותם של ניר ברקת וחיים כץ לקיום פריימריז בגלל ההערכה שנתניהו ייבחר ברוב מוחץ, אם יו"ר הליכוד וכמה מהטוענים לכתר, נאמר יולי אדלשטיין ואבי דיכטר, יקראו יחד לקביעת תאריך מוסכם, ייקבע מועד בראשית השנה האזרחית הקרובה. יש עוד סיבה אפשרית לדחייה: במהלך החורף אמור לעבור בשלוש קריאות החוק שימנע כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. במירוץ אפשרי לאחר החוק, זו תהיה משקולת כבדה על רגלי נתניהו: להנהיג את התנועה בלי סיכוי להנהיג את המדינה".
"בפגישות שמקיים אדלשטיין בסניפים כהכנה להתמודדות הזו שאלו אותו אם הייתה היתכנות להקמת ממשלה בראשותו, במקום הליכה לאופוזיציה. "כשפנו אליי עם פוטשים למיניהם בשנתיים האחרונות אמרתי לא, כי צריך ללכת בדרך המלך", אמר. וטוב שכך, השיבו לו כמה פעילים, צריך לכבד את בחירת המתפקדים והמצביעים שרצו בנתניהו. אני מסכים לגמרי, השיב אדלשטיין, וכשאני רואה את קשיי בנט אני גם שמח שלא הפכתי ראש ממשלה בדרך עקומה. אבל אם כבר רצון הבוחרים, עקץ אדלשטיין, מדוע הוא לא כובד כאשר ברקת, דיכטר ואחרים מהעשירייה הראשונה לא מונו לשרים, כשאחרים משיפולי הרשימה הועדפו על פניהם? החברים נשארו עם סימן השאלה".

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בוטים מגיבי שקר בתשלום
    אברהם 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בוטים למינהם סגל כולה ליצן שמפרנס כתב שמפרש כתב .איזה סיקור והגדלה של אפס שיש לו עובדים שכותבים בשמו ועל שמו.שיוציאו חוק שיהי חובה לפרסום אצל מי עובד הכתב ואים יש בוטים פעילים סגל שפתאום מפרשים דעתו והוא גם מתיחס לעצמו כבעל מחשבה שדעתו מפורשת על ידי כתב ולמה דעתו צריכה פרסום כו גדול אז סגל כתב בידעות אחרונות .ונו שנה בידיעות חייב להראות נאמנות למוזס שונא נתניהו שהכתבים מחויבים לכתוב כתבת רצח נגד נתניהו.ועל מוזס אף אחד לו כותב ואין פירושים ומה אים לפיד סגל לא כותב וחסר על מה לכתוב שעוסקים בנתניהו.יש כתבים ככזבית שבלי הרף כותבים ומסגירים עצמם מיד ויש ערמומים שיודעים לטפטף בעדינות ולשמור על מראית עין שהם אמינים כביכול ומסגירים עצמם לו במה שהם כותבים או בכמות שהם כותבים אלה במה שהם לו כותבים את מה שניראה בעבורם כבלתי כתיב וחסום לגמרי זה ניקרה כתב שקר משום שהוא חוסם מידע אמת ומשחק אותה שהוא תוקף כתבי שקר כאילו הוא אמת שקרן בן שקרן
    סגור
  • 4.
    לא הבנתי
    מתבונן מהצד 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט העתקת את את הטור של סגל, הוספת מירכאות לציטוט ופרסמת? זה לא עיתונות
    סגור
  • 3.
    לא רק מהסוהרים אלה גם מהאסירים
    מומו 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם בטח יכבדו אותו כראש מפיה לשעבר
    סגור
  • 2.
    עלוב
    דו 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עלוב מוכה ומוגלה מהפוליטיקה.כשמסכת שקריו נחשפת איש לא יתקרב לסירחון הביוב הסגול
    סגור
  • 1.
    גם בכלא האסיר יבקש מהסוהרים לקרוא לו 'ראש הממשלה'?
    קובי אגרון 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    22 4
    מה יהיה, נשמה? הסרט שאתה נצא בו רק זורק אותך עוד יותר למטה. מתי יגיע הפכחון? די... אתה כבר לא ראש הממשלה. הבחירות הוכרעו. יש ראש ממשלה בישראל שקוראים לו בנט. נסה להשקיע את זמנך בתיקון הצ'ילר ובהשלמת מסגור התמונה של נועה. יש לך עכשיו הרבה זמן פנוי.
    סגור
  • יקראו לו ,זה הבייס שלו יושב שם (ל"ת)
    דוד 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • חי על העבר
    איציק 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    12 3
    מי שחי על עבר הוא יתבלה במהירות בגלל העובדה שהוא לא עושה כלום ומחכה לעבר שלא מגיע ,
    סגור