תקשורת ומדיה

עמית סגל ועורך ארץ נהדרת בויכוח היסטורי על ירושלים

העיתונאי עמית סגל ועורך ארץ נהדרת מולי שגב ניהלו ויכוח נוקב על חשיבותו של הר הבית לאחיזה של היהודים בארץ ישראל, מה לדעתם חשב בן גוריון?
מערכת ice |  20
עמית סגל ומולי שגב (צילום הדס פארוש פלאש 90)
הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל פרסם היום (שלישי) ציוץ בו הגיב ברמז לדבריו של הקומיקאי והתסריטאי רשף לוי, שכתב כי הוא היה מוותר על הר הבית ומוכר אותו לנטפליקס לצורך צילומי סדרות.
עמית סגל צייץ בטוויטר: "מתי יבינו כל השוטים, החוכמולוגים, אזרחי העולם בעיני עצמם, האינטלקטואלים דה לה שמאטע: אם לא נוכל להסביר את נוכחותנו בהר הבית, לא נוכל להסביר אותה בתל אביב וברעננה. ואם אנחנו הבעיה ב״אל אקצה״, אנחנו גם הבעיה בפלסטין."
אך לאחר שענה לדברי התסריטאי, הגיע תסריטאי אחר להתווכח איתו, העורך הראשי של ארץ נהדרת מולי שגב. שגב כתב לו כי רה"מ הראשון דוד בן גוריון דווקא חשב אחרת: "למזלנו בן גוריון חשב אחרת והכריז על מדינה יהודית בארץ ישראל למרות שהר הבית נותר מעבר לגבול"
 
סגל בחר לענות לו בציטוט של בן גוריון שהתבטא אחרי מלחמת ששת הימים כי המקום החשוב ביותר שצה"ל כבש הוא העיר העתיקה בירושלים, והדרך היחידה להבטיח את יהדותה וישראליותה של המדינה היא לשמור על ירושלים שלמה ומאוחדת "ממזרח העיר ועד מורד הר הצופים, מצפונה עד אחרי עטרות, ועד קבר רחל אמנו..."
אך שגב לא התבלבל וענה לו כי את הר הבית עצמו בן גוריון לא הזכיר: "את הר הבית הוא לא מזכיר… ירושלים יקרה גם לי, אבל תתפלא כמה ישראלים עדיין מוכנים למות כדי לשמור על הבית וכמה מעטים מהם יהיו מוכנים להקריב את עצמם על הזכות לשחוט גדי בהר הבית"
סגל הגיב באמירה נוקבת כי "מי שיברח מהר הבית, הר הבית ירדוף אחריו. בן גוריון לא ויתר על ההר, אלא הכיר בצוק העיתים בחוסר היכולת הזמני לשחררו." ושגב השיב כי בן גוריון הסכים בערוב ימיו לוותר על כל השטחים בתמורה לשלום כדי להימנע ממדינה דו-לאומית. בנוסף הביא סרטון שתומך בעמדתו. 
 
מהי דעתכם?
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    בו גוריון אחרי 6 הימים-לספח את העיר העתיקה+להרוס החומה! (ל"ת)
    איתן 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    שגב כוזרי ממוצא יהודי
    הסופר י פרזי 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכוזרים אין זיקה להר הבית. אין להם זיקה לארץ ישראל בכל. אין לי אח כוזרי
    סגור
  • 15.
    ארץ נהדרת זאת תוכנית לטיפוח האגו של אשכנזים 0מאלנים (ל"ת)
    בבר 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    דעתי היא שסגל אדיוט מסוכן שמדבר יפה וחושב כמו איזה איש (ל"ת)
    אסי 04/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    סגל נגד שגב
    שושה 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמית אני איתך רשף ושגב לפח האשפה אם לא מתאים לכם עופו לעזה לחמאס שם מקומכם
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    אין לי ארץ אחרת
    משה 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחלק זה של העולם אין מקום לכולם לא אשתוק כי הערב רב שינה את פניה לתאוות כולם יש מקום בשאר העולם לא אוותר לה לארצי עד שאפקח את עיניה אין לי ארץ אחרת גם אם היא מתבוללת הורידי עדייך מעלייך ואדעה מה אעשה לך רק מילה בעברית חודרת, ארצי מתבוללת. בנשמתי בלב כואב. אפס כי, כאן הוא ביתי כשהברית שונמכה להסכמי ממון ופרקטיקה מעבר לנהר ימשה העברי, לך אליך // בוא אלי. הניסיון לעקוד את הצחוק, יעקב בני ישראל אל תשלח ידך אל הנער היהודי שעוד ייגאל.
    סגור
  • 11.
    בספר כתוב שאני הכי טוב , נשבע לכם
    אבל בספר דבילי 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת, וזה הספר הכי חשוב וטוב ואמיתי , אז בטוח שהכל בו אמיתי, מזל שאני הכי טוב והכל מגיע לי, ושכל מי שלא אני יילך......חצופים ....למה הם לא כמוני גם....
    סגור
  • 10.
    הגן היהודי הקנאי קם שוב להרוס מדינה יהודית
    צביה רוטמן 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עמית סגל, בעקבות אביו או הכל או כלום. קנאי כל דת מכז ומעולם. אצל העם היהודי פגם גנטי לדעתי. כל פעם מחריבים מדינה פורחת בעבור חלומות שווא. כן? ראו ממלכת שומרון ו10 השבטים שלה.צרד באשור. חורבן והיעלמות 10 השבטים. מדינת יהודה, מרד בבבל, בום חורבן וגלות. ממלכה מצליחה מורדת ברומא. בנת 70 לספירה, בום כבוש ירושלים והרס בית מקדש 2. וראה פלא הרומאים לא הגלו איש. ואפשרו חיים יהודים מלאים חיי תורה ביבנה ושגשוג כלכלי וחקלאי. הישוב היה בין חצי למליון שלם. רבי עקיבא ותלמידיו לא נחו גן ההרסנות העצמית השתולל. ר עקיבא גילה את המשיח האמיתי בר כוכבא ומרד 2 הוכרז על רומא בשנת 130 לספירה. הפעם הרומאים התעצבנו חיסלו כחצי מליון יהודים והשאר ברחו ונפוצו. וכעת שבים עלינו לכלותנו משוגעי הגן הפאנאטי. עמית חייב בית מקדש והקרבת אלפי קורבנות אחרת לא שווים לו לא המדינה לא חיי המליונים , כלום. למה? הכי פשוט נולד לאב במחתרת היהודית שרק שאפו לפוצץ המסגד על ההר ולפנות השטח לשלישי. אלה שרצו הכל חטפו חורבן. הם קמים שוב להרוס את מדינת ישראל. מי שחיב מקדש על ההר הוא מטורף וקנאי מסוכן שיביא עלינו חורבן חמישי. לא פחו
    סגור
  • הגן היהודי האמיתי
    יעקב 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את אדיוטית מושלמת . שייכת לגן היהודי המתייון או היום המתבולל. כמו שכתוב "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו" כל השטויות וההבלים שכתבת בדיוק להיפך . אילו לא עבדו עבודה זרה בשומרון לא היו גולים ואילו היו שומעים לדבר ה' כפי שנצטוו אזי לא נחלקה ממלכת יהודה שרק ממנה מלכים ייצאו. ורביעקיבא הגמרא מכנה את בר כוכבא " בר כוזיבא" כלומר בן השקר שאינו משיח ולא כלום. ואילו שמעו לחכמים אז גם כן לא היו גולים. וכאן גם היום את ושכמותך רוצים לחיות בלא עול מלכות שמיים ולעשות ככל העולה על רוחכם להשביע את תאווכם ואת יצרכם הרע , ולמצוא חן בעיני הגויים להחניף לרשעים ולכן כל סממן יהודי הוא לזרא בעיניכם. הר הבית כשמו כן הוא " הבית " ליהודים אין לנו שום זכות קיום בלעדי אשר נאמין ונקווה שיבנה במהרה אמן. כל דיבור התחנפות וליקוק לגויים למצוא חן בעיניהם הוא הוא ההרס והחורבן אשר הגן היהודי/ לא יהודי שכתבת עליו הוא אשר יביא חורבן והרס לעם היושב בציון באם יתמידו וימשיכו לכפור באל ובמצוותיו וחוקיו. אבל היו לא תהיה ועל אפך וחמתך את וכל רשעים שמתנהגים וחושבים כמוךעוד מעט לא הרבה זמן ,תגיע הגאולה האמיתית ואז המשיח יכלה אותכם כמו
    סגור
  • 9.
    סגל צודק, אבל היות והוא עוד תומך בבנט
    אבג 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין לו שום זכות דיבור בנושא. רשף אמר שטויות של שמאלני מטומטם ומנותק אבל זה רק בדיחה. סגל תומך באנטי ציוני בוגד שמכר את כבוד ירושלים רק בשביל לשפץ ולהשאר בבית הנוח שלו, ממניעים של חזירות נטו. בעיני סגל גרוע בהרבה מהליצן רשף.
    סגור
  • 8.
    מעמדה של ירושלים נצחי
    אברהם מורן 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המעמד המיוחד של ירושלים לא נקבע על פי מה שחשב בן גוריון או פוליטיקאי אחר חשוב ככל שהוא. תראו איך פוטין נלחם על חצר אלכסנדר או חצר ניקולאי בעיר העתיקה.שגב הגיע לארץ אך ורק בגלל שדורות על דורות התפללו יהודים על החזון לחזור לירושלים.
    סגור
  • 7.
    שטחים תמורת "שלום" ושגב לא ישמור על השאריות.
    יוסי 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי לא בא לו
    סגור
  • 6.
    המחריבים יושבים בתוכנו. (ל"ת)
    בושה 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 5.
    גם אני מוכן לוותר על הר הבית תמורת שלום אמיתי
    ZB 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אבל זה יקרה רק אם נחיה בגלקסיה אחרת ולא בגלל הצד שלנו, אוסלו לעולם חוזרת רק האיוולת נשארת
    סגור
  • 4.
    מה מצפים משגב עורך ארץ נהדרת - תוכנית ה"שמאל" טוק...
    אחד העם 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שגב נשמע כיהודי שמתבייש במורשתו
    סגור
  • 3.
    חשוב להבין איזה שמאל קיצוני מוביל את תכנית הדגל של 12 (ל"ת)
    גילוי נאות 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    עמית מול שגב
    רינה 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    15 19
    שגב תתעסק בתוכנית פח שלך ולך תלמד היסטוריה
    סגור
  • 1.
    מדהים: מולי שגב עשה לעמית סגל בית ספר מטורף
    אסי 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    24 16
    זה רק מראה ששום דמגוגיה לא יכולה לשרוד מול טיעוני אמת המגובים בעובדות. יפה, מולי.
    סגור
  • הר הבית
    יהודית 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שגב עצמו משתמש במושג " הר הבית". איזה בית ושל מי? בנוסף יש הבדל בין מי שאומר זה לא שלי אלא של עם אחר. ולא אכפת לי. לבין מי שאומר כל הארץ שלי. אבל מסיבות שונות לא אלחם על החלק הזה עכשיו.זה עוד יחזור
    סגור
  • השם משפחה שלך הוא עזר במקרה?
    משה 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האופציה היחידה בערך שתתחבר דווקא לצד הפתתי של שגב זה זה
    סגור