משפט

היסטוריה: פוקס ניוז שיקרה לצופיה ותשלם 787.5 מיליון דולר

רשת 'פוקס ניוז' טענה שיצרנית מכונות ההצבעה 'דומיניון' "גנבה" את הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 וכעת היא תשלם, הרבה. במסגרת הסכם הפשרה רשת החדשות תשלם ל'דומיניון' לא פחות מ-787.5 מיליון דולר
מערכת ice | 
פוקס ניוז (צילום צילום מסך טוויטר @qtseven)
רשת החדשות 'פוקס ניוז' הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי הגיעה לפשרה עם יצרנית מכונות ההצבעה 'דומיניון' במסגרתו תשלם לא פחות מ-787.5 מיליון דולר, בגין טענות שקריות שהפיצה הרשת וטענה כי 'דומיניון' "גנבה" את הניצחון מהנשיא היוצא, דונלד טראמפ, בבחירות לנשיאות בשנת 2020.
במסגרת התביעה המקורית בגובה 1.6 מיליארד דולר, האשימה 'דומיניון' את 'פוקס ניוז' בהעלאת טענות שווא וטענות חסרות בסיס בגין הונאת בחירות ב-2020. ב-31 במרץ, שופט בית המשפט העליון של דלאוור, אריק דיוויס, הוציא פסק דין מקוצר שנחשב הרסני לפוקס ומצא שכל עשרים "ההצהרות" שנמסרו בשידור על 'דומיניון' היו הצהרות של עובדה ולא של דעה והיה "ברור" (המירכאות במקור) שכולם שקריים ומהווים לשון הרע כשלעצמם.
 
כמו כן, השופט דחה כמה הגנות משפטיות שפוקס רצתה לטעון, וגם את מאמציה של ענקית התקשורת להגביל את הנזקים ואף קבע כי בכירים בפוקס יצטרכו להעיד בשידור חי במהלך המשפט.
בהצהרה שפרסמה הלילה הרשת הודתה כי "פסיקותיו של בית המשפט קובעות שחלק מהטענות שנשמעו בנוגע ל'דומיניון' שקריות, ואנו מקווים שההחלטה לפתור את הסכסוך הזה עם החברה בדרך ידידותית במקום במשפט מפלג ונוטף שנאה תאפשר למדינה שלנו להמשיך הלאה ולהשאיר את הנושא מאחור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה