דעות

המחאה החברתית: המדיה הדיגיטלית רלוונטית יותר מתמיד

המחאה החברתית של 2011 שונה מזאת של קיץ 2013 - אם תהיה כזו. קובי גמליאל מאמין שעבודה נכונה תאפשר למדיה החברתית לקבל מינוף אגרסיבי
זה היה עניין של זמן, כיכר תחריר והציבור המצרי שעבר טלטלה בשנתיים האחרונות הוביל את גופי המחאה של קיץ 2011 לידי עשייה.
לפני שעה קלה (יום א\') דפני ליף פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה הזמנה לאירוע מחאה בסוף השבוע הנוכחי. נכון למועד כתיבת שורות אלו, הפוסט עומד על 30 שיתופים, 200 לייקים ומעל 50 תגובות.
כשאסיים לכתוב את הפוסט הזה, אני מאמין שהמספר הזה כבר יוכפל. המחאה החברתית של 2011 שונה ברובה מהמחאה החברתית של קיץ 2013 - אם תהיה כזו. הציבור בשל יותר, החברות והעסקים חוששות יותר, ונראה שהזמן הבשיל לידי התעוררות שהמדיה הדיגיטלית רלוונטית יותר מתמיד בשביל לגרום לזה לקרות.

200 לייקים, 30 שיתופים. הפוסט של דפני ליף
אני מעריך כי המחאה החברתית - וגם האנשים שעומדים מאחוריה - עברו תהליך של שינוי והתבגרות, וכך גם התבגרה המדיה החברתית דיגיטלית, והקיץ הזה נראה הולך להיות \"השנה\" של הדיגיטל, כאשר המחאה תקבל מינוף אגרסיבי בעזרתה של המחאה החברתית בעולם הדיגיטלי.
חשיבות האנשים, הצוות וגם העולם שבחוץ - תתפלאו, אבל יש חשיבות אדירה לאנשים סביב המחאה הזאת. לשתף, להפיץ, לפרסם ולעלות תוכן סביב המחאה, אבל שהכל יתנקז וירוכז ממקום אחד. יש לעבור מתהליך של פיזור מסרים, ולביזור המסרים והאחדתם.
מגוון קהילות ליבה ממוקדות גיאוגרפית - תקימו קבוצות סגורות שפועלות דרך ערוץ אחד ודף מסרים אחד ברור, על מנת שיאפשר כלי להעברת מסרים דרך פעילים דיגיטלים בערוצים השונים. הדרך הטובה ביותר היא הקמת קבוצות סגורות בפייסבוק ובאווטסאפ כדי שתוכלו לראות מי נחשף להודעה, מי מגיב ומי פעיל. דבר זה יאפשר להפיץ ולמנף מסרים בצורה ממוקדת ומחולקת גיאוגרפית.
דף מסרים עם מטרה אחת ברורה - תגדירו דף מסרים ברור - לשם מה המחאה נועדה, איזה תוכן יתמוך במטרות של המחאה, ולמה אנחנו מבקשים מאנשים לצאת מהבית לרחובות? תוכלו לקחת מסמך בגוגל DOCS ולאפשר לפעילי המחאה להרחיב את המטרות ולהשתמש בחוכמת החברים לייצר משהו ממוקד וברור שאיתו תעבדו ואנשים יתחברו אליו. מעל הכל, חשוב שתהיה מטרה ברורה שתנחה את כל הפעילות בשבוע הקרוב - לצאת לרחובות.
מובייל - 60% מהאנשים ייצרכו את המידע והתוכן דרך הטלפונים הסלולריים. חשוב שהמסרים וההנעה לפעולה יהיו קצרים, ענייניים ובעלי אופי שיתופי, על מנת לצרף אנשים רבים לתוך ההמון. תייצרו תוכן ויזואלי ברור ותחשבו איך בתמונה אחת אנשים יסתכלו ויגידו לעצמם - \"אני הולך לעשות את זה גם\".
קבוצות בוואטס אפ, פעילות פוליטית דיגיטלית של פוליטיקאים ומקבלי ההחלטות, וזמן שהיה ארוך בפייסבוק, הובילו לבגרותה של המדיה החברתית ככלי להנעה חברתית, כעת אם המחאה החברתית תשכיל להשתמש בכלים אלו אין לי ספק שהקיץ הזה יהיה מחאתי כמו שלא היה כמותו, ולא רק במרחב הדיגיטלי.
צאו בחוץ.
קובי גמליאל הוא מנכ\"ל ומייסד iSocia , חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    די דפני ליף כבר פאסה ....
    מישהו 07/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל כדי להגיע לפוליטיקה
    סגור
  • 5.
    דפני, גם את!
    אנשים תתבגרו 07/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעבדו מסודר, תגידו איפה ובאיזה שעה, תעזרו למדיה לעזור לכם. תעשו פוסטים מושקעים ותיעזרו באנשי מדיה חברתית לקידום שלהם... חלטורה זה נחמד ל2011. עכשיו הגיע הזמן לעבור שלב. לעשות דברים כמו שצריך. אחרת שוב לא יהיו תוצאות ועייפנו מזה
    סגור
  • 4.
    סתו שפיר עדיין בעסק? (ל"ת)
    אפרת 07/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חייבים להגדיר מטרות
    דניאלה 07/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים יצאו מאוכזבים מהמחאה הקודמת כי הרגישה שהיא לא שירתה אותם. את צריכה לידך אסטרטג חזק. יאללה מתנדבים!!
    סגור
  • 2.
    70 שרים, 350 לייקים. ציפיתח ליותר
    מנסה להתעורר 07/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים תתעוררו, קוטג' זה לא העניין. ישראל הפכה למדינה הכי פאקינג יקרה בסביבה ואתם אוכלים יוגורט ורואים האח הגדול. די כבר!
    סגור
  • 1.
    אנחנו צריכים אותך!
    דפני את טובה 07/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החברים שלך מכרו את נפשם לשטן, בואי נעשה את זה שוב בלעדיהם. תגידי איך אפשר לעזור
    סגור