דעות

בדרך לביזנס עוצרים בווגאס: כמה תובנות על כנס הניו-מדיה בעיר ההימורים

ליבת כנס 2014 NMX הייתה כיצד ממנפים את יח"צ בעידן הניו-מדיה, כדי להגביר מכירות ואת נאמנות הלקוח. איש יחסי הציבור קובי ברדה היה שם
כנס הניו מדיה אקספו 2014 NMX נערך בשבוע שעבר זו השנה השביעית בלאס וגאס ומהווה נקודת מפגש של אנשים מתחומי הניו-מדיה על גווניה ומפעיליה הרבים. המושבים הרלוונטיים בהם השתתפתי, עסקו בנקודות המפגש בין יחסי ציבור לעולם הניו-מדיה בראי השיווק.
הנתונים המעניינים שהוצגו התייחסו לסקר שערך מגזין STARTUP MONTHLY שהושק לכבוד הכנס. הסקר בחן בשנתיים האחרונות אלפי עסקים שנעזרו בתוכנית יחסי ציבור לרשתות החברתיות ובדגש על פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדין וTUMBIR- ובלוגים משמעותיים.
מבין המשתתפים בסקר עלה כ-63% מהלקוחות שהסתייעו במשרד יח\"צ שהפעיל תכנית שיווקית ברשתות החברתיות, דיווחו על בניית קהל נאמן וחוזר ושיפור בדירוג מנועי החיפוש בזכות אותם קמפיינים. נתון נוסף ומעניין היא ש-62% מהלקוחות מהעסקים הקטנים (המעסיקים פחות מ-10 עובדים הוגדר כקטן) דיווחו כי הקמפיין המוצלח הקטין עבורם את סעיף הוצאות השיווקיות ברשת באותה שנה.
ליבת הכנס עסקה בדיוק בנושא זה - כיצד למנף את יח\"צ בעידן הניו-מדיה להגברת המכירה ונאמנות הלקוחות שהוצגה בשיטת השלבים: 1. מודעות (AWARENESS) - זהו השלב ההתערבותי החשוב ביותר של יח\"צ ברשתות החברתיות, העלאת המודעות לקיומו של המוצר/השירות. 2. לקיחה בחשבון (CONSIDERATION). 3. עניין (INTEREST). 4. העדפה (PREFERENCE). 5. רכישה (PURCHASE).
יחסי הציבור משפרים את הביצועים בסרגלי הכלים החדשים שנמדדים היום, לצד המדדים הוותיקים יותר דוגמת כמות ה\"לייק\" אותו מקבל דף הפייסבוק, או מספר העוקבים בטוויטר. סרגלי הכלים בהם נמדדת הצלחה של מוצר (שכאמור כל כולו מכוון למטרת העל - המכירה) התרחבו וכוללים מדדים דוגמת ENGAGEMENT LEVELS; SHARING; REACH; SITE VISITS ו-CONVERSIONS, המביאים לביסוס המותג והדרך בה הוא נתפס ומניעים לפעולה בשיטת השלבים כפי שפורטה.

כנס בלאס וגאס (צילומים: קובי ברדה)
תכנית היח\"צ ברשת וקידומה בפלטפורמות חדשות אם כן, חשובה לא פחות, ויש אף שיגידו יותר, מהתקשורת הוותיקה, ומחייבת את תשומת הלב וההשקעה הנכונה של מנהלי המוצר/ אנשי יח\"צ/ מנהלי רשתות חברתיות בעבודת אסטרטגיה שיווקית באותן פלטפורמות.
כיאה לכנס העוסק בתחום השיווק של יחסי ציבור בעולם הניו-מדיה, היה זה רק טבעי שהקמפיין שהושק בכנס היה קמפיין ה-DO AC’s 2014 (ראשי תיבות של Things to Do in Atlantic City) של העיר אטלנטיק סיטי באמצעות הפרזנטורית נינה דוואלרי שנבחרה בספטמבר האחרון למיס אמריקה. נינה, שעמדה והצטלמה ברצון עם באי הכנס, השיקה באמצעות צ\'ט-לייב בטווייטר את קמפיין התיירות של עיר ההימורים אטלנטיק סיטי, ובכך יישמה הלכה למעשה את הכיוון המסתמן של עולם היח\"צ לשנים הקרובות, עם תשומת לב הולכת וגוברת ליח\"צ בעולם הניו-מדיה.
אם בעבר אנשי יח\"צ היו מנסים לכוון את מסיבת העיתונאים לשעה 20:00 כדי שתתאים למהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2, ובשנים האחרונות העבירו את שעת מסיבת העיתונאים לשעה 12:00 בצהריים לתפוס את קוראי אתרי החדשות ברשת לפני היציאה לארוחת הצהריים, הרי שהכיוון המסתמן לשנים הבאות יהיה בכלל שינוי הזירה (לרשתות החברתיות) במקום שינוי נוסף במועד השעה, וזוהי ללא שום צל של ספק בשורה המכריחה את כל מי שעוסק בענף לשנות את החשיבה.
קובי ברדה הוא דובר עיריית נתניה לשעבר. הוא מנכ\"ל ובעלים של משרד בר-דעה, אסטרטגיה שיווקית
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כבר עכשיו צריך להבין את זה (ל"ת)
    גיא 01/2014/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טור מבולבל ולא מובן
    שבתאי 01/2014/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל. כנראה היו שם תובנות אבל הכותב לא ממש הצליח להעביר
    סגור